Erövra Playstation-troféer, få rabatt på spel – i USA

Robot
Erövra Playstation-troféer, få rabatt på spel – i USA

Frågan är när (eller om) vi får vara med och leka.

#playstation-4, #playstation-trophies


Medlem

Wopehdoo!!!!! Bara 10 platina för $10 rabatt!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=Y0ZUtqna7Mg

Haha kanske dags för Playstation ägare att samla på sig dessa spel?

Medlem

37 plat och 134 guld i nuläget, kanske man kan köpa till sig något spel eller dlc på det.

ndr
Medlem

Saxat från Feber:

Roughdaw4, världens främsta troféjägare på Playstation, har 1 359 platinumtroféer, 6 903 guldtroféer och 15 551 silvertroféer och byts dessa in för presentkort så skulle Roughdaw4 få 2205 dollar vilket motsvarar drygt 35 fullprisspel på PSN.

Med andra ord krävs det en hel del för att få ihop till ett par spel

Medlem

Visst tar det lång tid att få ihop till ett fullprisspel. Men bara vetskapen om att man kanske kommer kunna köpa ett spel på nån rea gör det ju sjukt mycket roligare att gå o jaga lite trophys.

Medlem

Achievements är bättre... på Xbox. Där får man en samlad summa poäng. Troféerna på Playstation saknar jag samma system för. Där går det mest ut på att maxa varje enskilt spel och ta 100 procent.

Det finns nåt system med nivåer också. Tror jag. Men jag föredrar Xbox. Där har man en viss summa poäng istället för den simpla indelningen i brons, silver, guld och platina.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Wopehdoo!!!!! Bara 10 platina för $10 rabatt!

Men är inte platina skitsvåra att få?

Medlem
Skrivet av Banjo:

Men är inte platina skitsvåra att få?

En del är lätta per definition men tar jävligt lång tid.

Är som inte värt att lägga ner så mycket tid för att få rabatt när det går flera hundra gånger snabbare att samla pantburkar. Visst är det en trevlig bonus att få lite rabatt när man fått lite troféer, men verkligen inget man ska sikta på för att få rabatterna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Banjo:

Men är inte platina skitsvåra att få?

En del är skitsvåra. En del behöver man bara spela igenom spelet för att få den. I Telltales spel är det generellt lätt att få platinum.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@Banjo:

Xbox sammanställer alla dina poäng till en lika betydelselös sak som Playstation levels.

Man kanske har 20420 poäng i Xbox men är motsvarande Level 20 i Playstation - vad innebär detta rent konkret?

Att man spelat ut flera spel på just denna konsol?

Same shit bit different.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

1
Skriv svar