Microsoft överväger spelstreaming-tjänst inom tre år

Robot
Microsoft överväger spelstreaming-tjänst inom tre år

Phil Spencer snackar konsolfritt spelande – trots Xbox One X-premiären.

#microsoft, #streaming, #xbox, #xbox-one-x


Medlem

Jättebra av Microsoft. Hatar att det finns exklusiva spel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@Kleptoman: då skulle de kunna göra en Switch och dessutom slippa problemet med storleken på spel.

Avstängd

Nej, tack. Jag vill hellre ha 144Hz, perfekt bildkvalitet och lägsta möjliga inputlag.

Medlem

Håller med att exklusivitet är något negativt men om framtiden är Molnbaserad spelstreaming så är jag nog beredd å lägga ner denna hobbyn.

Som Manslut säger så kommer både bildkvalitén och inputlag bli lidande.

Medlem

Nej tack!
Föredrar bra spel. Att MS inte lägger pengar på att bygga åtminstone EN duglig spelstudio istället?

Säga vad man vill om exklusiva spel, men det är den stora anledningen till att det går så bra för Sony. Problemet är ju inte om man ska köpa spelet till xbox eller windows, problemet är att Sony släpper bättre spel. Crossplay är då meningslöst och en streamingtjänst löser ingenting.

Redaktör

@Star Lord: Gissningsvis riktar de sig till en bredare casualpublik snarare än till gamers. För övrigt gör Turn 10 kompetenta spel sedan länge, och Playground Games blir bara bättre och bättre.


signatur
Avstängd

@Tomas Helenius: Har de ens gjort nåt annat än Forza?

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Nej tack!
Föredrar bra spel. Att MS inte lägger pengar på att bygga åtminstone EN duglig spelstudio istället?

Säga vad man vill om exklusiva spel, men det är den stora anledningen till att det går så bra för Sony. Problemet är ju inte om man ska köpa spelet till xbox eller windows, problemet är att Sony släpper bättre spel. Crossplay är då meningslöst och en streamingtjänst löser ingenting.

Undead Labs är en MS spelstudio som gör bra spel.

Redaktör

@Manslut: nix, bara Forza, vilket de överlag gör jäkligt bra. Finns förstås fler MS-utvecklare som gör bra ifrån sig, Turn 10/Playground var exempel.


signatur
Medlem

Fast problemet kvarstår. Ett litet undantag räcker inte när Sony dominerar i alla genres. Hur ska crossplay eller streaming lösa det?

Medlem

Lyckas dom me streaming tjänst så låter de dyng nice! im down va! frågor på de? näe bra häääääj

Medlem

@Kleptoman: Dom lär hitta andra sätt att göra saker exklusivt. Liksom det som är kärnan i att tjäna pengar på att sälja något. Att bara du säljer det. Kolla netflix, viaplay etc. Finns även streaming tjänster som inte ens är tillgängliga överallt i världen. Netflix utbudet i Sverige är en tiondel av det amerikanska utbudet osv osv. Nej tack säger jag. Detta är bara ytterligare ett steg i att göra om hela konsumptionsmodellen till att istället för att vi får möjlighet att köpa det vi vill ha, så ger vi dom en stor summa pengar varje månad å sen väljer dom vad vi får. Å dom kommer gödsla oss med sämre å sämre skit för varje år som går.

Avstängd

@oDIRTDIVERo: Netflix-utbudet må vara mindre, men inte så litet som en tiondel. C:a 35% är det.

https://www.finder.com/netflix-usa-vs-world-content

Medlem

Klart man hade önskat att det inte fanns några exklusiviteter.
Jag hade gärna spelat Uncharted, The Last of Us eller Horizon: ZD m fl på PC t ex.
Men tyvärr lär det inte ske.
Att Phil Spencer uttalar sig som han gör kan väl till viss del ses i ljuset av att Microsoft ligger långt efter Sony f n när det kommer till kvalitativa spelexklusiviteter.
För inte tänker han sig väl att Halo, Gears of War och Forza m fl ska bli tillgängliga på Playstation?

Att det sedan är Sony som är mer benägna av att vara exklusiva är ju enkelt att förstå, det inte är dem som äger den OS plattform som helt dominerar bland PC spelare.

Medlem

OnLive la ner pga av just Sony köpte dom. Så den tjänstens kodbas är garanterat minst delvis del i Playstation Now.

Medlem

@Manslut: hade du bara velat ha tillgång till 35% av spelen som släpps?

Avstängd

@oDIRTDIVERo: Vad jag vill har väl inget med dina faktafel att göra?

Medlem

@Manslut: Det är en enkel fråga, som syftade till att påvisa hur meningslöst din lilla rättelse egentligen är. Min poäng är att detta är något som kommer få en negativ inverkan på spelare. Om du inte har en legitim åsikt att komma med utan bara stryker runt från forum till forum och rättar till statistik, som dessutom inte på några vis påverkar mitt grundargument, så kan jag bara beklaga din sorgliga tillvaro.

Avstängd
Skrivet av oDIRTDIVERo:

@Manslut: Det är en enkel fråga, som syftade till att påvisa hur meningslöst din lilla rättelse egentligen är. Min poäng är att detta är något som kommer få en negativ inverkan på spelare. Om du inte har en legitim åsikt att komma med utan bara stryker runt från forum till forum och rättar till statistik, som dessutom inte på några vis påverkar mitt grundargument, så kan jag bara beklaga din sorgliga tillvaro.

Det påverkar ditt argument nåt enormt, förstår du inte det så är det beklagligt.

Medlem

@Manslut: enormt??? 10%, 35%, Det är en betydande del man går miste om. Kan du inte erkänna det så är du antingen ett troll eller anställd på netflix....

Avstängd

@oDIRTDIVERo: Som sagt, om du inte förstår innebörden av att argumentera medelst grava faktafel är det bara beklagligt. Det som händer är att det inte går att ta dig på allvar, särskilt när du blir defensivt ifrågasättande snarare än att acceptera ditt nederlag.

Medlem

@Manslut: haha nederlag?? Min poäng står oförändrad, och jag har inte tid att kolla senaste statistiken på allting då jag har annat för mig. Är det nån som e svår å ta på allvar så är det du. Inte en enda gång har du adresserat min poäng, utan ägnar dig enbart åt ordkonster. Du slösar min tid och är en bromskloss för mänskligheten. Flytta hemifrån å skaffa dig ett jobb.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

@Kleptoman: Dom lär hitta andra sätt att göra saker exklusivt. Liksom det som är kärnan i att tjäna pengar på att sälja något. Att bara du säljer det. Kolla netflix, viaplay etc. Finns även streaming tjänster som inte ens är tillgängliga överallt i världen. Netflix utbudet i Sverige är en tiondel av det amerikanska utbudet osv osv. Nej tack säger jag. Detta är bara ytterligare ett steg i att göra om hela konsumptionsmodellen till att istället för att vi får möjlighet att köpa det vi vill ha, så ger vi dom en stor summa pengar varje månad å sen väljer dom vad vi får. Å dom kommer gödsla oss med sämre å sämre skit för varje år som går.

Min kommentar var inte riktat mot utförande. Menar mest att spelen kommer att finnas på PC också. Har sedan några år övergett konsoller och hatar verkligen att det finns exklusiva spel. Det är främst Sony som gör detta men också Nintendo.
Tycker att spel bör finnas på alla plattform, vi konsumenter tjänar endast på det och förlorar inget.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Avstängd

@Kleptoman: Spel bör verkligen inte finnas på alla plattformar. Det finns otaliga PC-spel som inte skulle varit alls lika bra om de hade utvecklats även för konsoler.
Däremot borde alla spel finnas till och utvecklas primärt för den överlägset bästa plattformen - PC, det om nåt hade gynnat oss gamers!

1
Skriv svar