Hands-on – Shadow of the Colossus

Robot
Hands-on – Shadow of the Colossus

Sony har beslutat sig för något kolossalt: de ska måla om spelvärldens Mona Lisa.

#blupoint-games, #shadow-of-the-colossus, #team-ico


Medlem

blir nog att köpa ett ps4 tillslut. Sony gör så många bra spel att man blir ju bra sugen. PC I all ära, men många titlar på sonys konsol som lockar. Bra artikel

Redaktör
Ponny

@snubben: Tack för berömmet! Ja, Sonys exklusiva titlar vill man inte (kan inte?) vara utan. Det återstår att se vad Microsoft har för överraskningar i bakfickan men Sonys 2018 ser redan knäckande bra ut.


signatur

En Bamseponny av folket

Skulle inte vilja spela Super Mario Bros 1 HD..

Vill inte spela Shadow of Colossus HD :/

GÖR ETT NYTT SPEL ISTÄLLET !

Medlem

599:- för en remasted???
Nej tack......

Medlem
Skrivet av Stephanie of Astora:

Skulle inte vilja spela Super Mario Bros 1 HD..

Vill inte spela Shadow of Colossus HD :/

GÖR ETT NYTT SPEL ISTÄLLET !

Dom har gjort ett nytt spel. The Last Guardian heter det. Prova vetja


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av snubben:

blir nog att köpa ett ps4 tillslut. Sony gör så många bra spel att man blir ju bra sugen. PC I all ära, men många titlar på sonys konsol som lockar. Bra artikel

neeeej!
Konsoll i all ära, men har gått i från pc->konsoll->pc, och jag ångrar inte en enda sekund. Man kan äntligen sikta ordentligt, igen. Och kontroll kan man ändå koppla in om man vill.

Sen att kunna uppgradera hårdvara vart efter som, istället för att köpa en helt ny plattform är ju RÄTT så bekvämt.

Man kan även jobba på en pc också, samt dra av hårdvara på företaget...

Medlem
Skrivet av snubben:

blir nog att köpa ett ps4 tillslut. Sony gör så många bra spel att man blir ju bra sugen. PC I all ära, men många titlar på sonys konsol som lockar. Bra artikel

Jag instämmer. Trevlig förhandstitt och ja, att jämföra med Mona Lisa är ingen överdrift. Ni som får spela detta för första gången på ett PS4 bör ta ledigt ett par dagar, sluta kolla på spoilers och bereda er på den största upplevelsen en gamer kan få.

599:- är billigt för värdens bästa spel. Jag skulle gärna se en samlarutgåva för det tredubbla...

Medlem

@comcrono: Jo jag kommer ju självklart att behålla min dator också. Ps4an blir ju på sidan av för de exklusiva titlarna, oroa dig inte 😫

Medlem

Tyckte väl att jag kände igen posen på killen i artikelbilden från en målning av Frank Frazetta:
https://www.artistsuk.co.uk/acatalog/PARADOX-by-Frank-Frazett...

Det är många som "lånat" från bland annat Frazetta och Boris Vallejo:
http://arcadesushi.com/stolen-images-in-video-games/

Den här är lite kul, där Boris Vallejo gjort originalet (National Lampoon's Vacation/Army of Darkness/Duke Nukem 3D):
http://arcadesushi.com/files/2013/11/4-boris-vallejo-vacation...

Frank Frazetta Vs. Boris Vallejo… Resolved (expanded teaching edition):
http://sequentialartistsworkshop.org/wordpress/2015/09/3388/


signatur

autograph

Medlem

En av de mest välskrivna artiklarna som dykt upp på denna site, får jag chansen ska tänderna definitivt sättas i detta spel. Tack!

Medlem

Nice! Ni är bra på att bygga hype kring detta släpp trots jag kört Shadow både en och fem gånger innan haha.
Det blir ett besök till. Priset verkar bli under 400 kr också om man får se Sonys prissättning so far så det lär inte bli något att fundera på ens.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Fantastiskt kul att läsa en så välskriven artikel. Efter att ha läst den horribelt illa skrivna och formulerade recensionen av nya COD så hade jag börjat tappa hoppet om nivån på FZ, men detta återställde balansen något, tack!

Medlem

Jag minns med glädje hur välgjord och levande hästen Agro var i originalet. Grymt bra animerad utan styltigheten som brukar finnas när det vankas hästridning i spel.

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Ni som får spela detta för första gången på ett PS4 bör ta ledigt ett par dagar, sluta kolla på spoilers och bereda er på den största upplevelsen en gamer kan få.

Uppfattat! Det gäller helt klart mig. Bra tips

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Om du aldrig har lagt dina händer på Shadow of the Colossus gör du rätt i att sluta upp med att läsa.

Det var en bra och intressant text, men jag fick sluta läsa där... sorry

Avstängd

Det ser bättre ut på pcsx2.

1
Skriv svar