Obsidian drar igång nya spekulationer kring sitt nästa spel

Robot
Obsidian drar igång nya spekulationer kring sitt nästa spel

Har det något att göra med Chris Avellones bild för några veckor sedan?

#chris-avellone, #fallout, #men-säg-något-då, #obsidian


Medlem

"Många hoppas på att de ska få återvända till Fallout, ett rykte som fick extra fart efter att Chris Avellone bara för några veckor sedan gjorde referenser till den postapokalyptiska spelserien på sitt Facebook-konto."

Fast Chris Avellone slutade ju på Obsidian för ett bra tag sedan....

Medlem

Obsidian har säkert fler spel på g.. väntar själv på Pillars 2..

Ett spel jag tror är på g är ett nytt Vampire spel. Paradox har varit publisher till några av obsidians spel (bla Pillars), Paradox köpte White Wolf som äger Vampire ipn. Läste nån stans att en viktig kugge i Vampire blivit anställd av obsidian.. kan vara ute och cykla också..

Säkert ett nytt Fallout. Annars får man väl hoppas på ett nytt neverwinter..

Medlem

@Wille_3: Avellone har säkert slutat på obsidian. Men inte omöjligt att han är med på ett hörn ändå. Han hoppar ju rätt friskt ändå. Han har hjälp InXile mycket också med wasteland och torment. Var ju även med på divinity original sin 2 som jag inte kommer ihåg vad dom heter gjorde.. tjecker?
Att han kommer jobba med Feargus å grabbarna igen tror jag inte är någon omöjlighet.

Medlem
Skrivet av Saltanötter:

@Wille_3: Avellone har säkert slutat på obsidian. Men inte omöjligt att han är med på ett hörn ändå. Han hoppar ju rätt friskt ändå. Han har hjälp InXile mycket också med wasteland och torment. Var ju även med på divinity original sin 2 som jag inte kommer ihåg vad dom heter gjorde.. tjecker?
Att han kommer jobba med Feargus å grabbarna igen tror jag inte är någon omöjlighet.

Jo du kan nog ha rätt, även om jag i första hand gissar på att Avellone blivit anlitad av Bethesta eller skriver någon Falloutbok eller liknande.

Inaktiv

Jag hoppas Obsidian aldrig mer får röra i Fallout eller någon annan etablerad spelserie.
Precis alla uppföljare de har gjort har floppat eller blivit sämre än föregångaren. De är förmodligen utvecklaren man ringer när man vill mjölka ett spels varumärke innan det dör ut helt.

Det verkar helt klart gå bättre när Obsidian skapar sina egna spel, det får de gärna fortsätta med.

Medlem
Skrivet av Saltanötter:

Var ju även med på divinity original sin 2 som jag inte kommer ihåg vad dom heter gjorde.. tjecker?

Han skrev delen med Fane, den odöda karaktären i DOS2. Nej, de är från Belgien.

Medlem
Skrivet av Saltanötter:

Ett spel jag tror är på g är ett nytt Vampire spel. Paradox har varit publisher till några av obsidians spel (bla Pillars), Paradox köpte White Wolf som äger Vampire ipn. Läste nån stans att en viktig kugge i Vampire blivit anställd av obsidian.. kan vara ute och cykla också..

Det tror jag är en lågoddsare. Ett nytt Vampire-spel från Obsidian skulle vara väldigt trevligt.

Medlem

@anon_319742: Fallout: New Vegas är ju ganska erkänt som ett av de bästa Fallout spelen dock.

Medlem

Nytt Neverwinter Nights hade ju inte skadat

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Nytt Neverwinter Nights hade ju inte skadat

Skulle bara bli pannkaka då Weekidz of the coast skulle tvinga dem använda 5th ed å den e inge skoj alls i PC sammanhang.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Jag hoppas Obsidian aldrig mer får röra i Fallout eller någon annan etablerad spelserie.
Precis alla uppföljare de har gjort har floppat eller blivit sämre än föregångaren. De är förmodligen utvecklaren man ringer när man vill mjölka ett spels varumärke innan det dör ut helt.

Det verkar helt klart gå bättre när Obsidian skapar sina egna spel, det får de gärna fortsätta med.

Vet inte det jag. NV var ju överlägset FO3 på alla fronter. och NWN2 var ju definitivt ett steg upp från NWN.

Medlem

Hade ju varit så djäkla otroligt med ett nytt Fallout eller Neverwinter från deras sida. Tycker NWN 1 var mycket bättre än 2:an dock. Det behövs nåt strikt D&D-RPG nu, alla andra system känns som mischmasch som alltid bleknar jämfört med den gedigna gyllene standarden hos det som har flera decennier på nacken.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Det behövs nåt strikt D&D-RPG nu, alla andra system känns som mischmasch som alltid bleknar jämfört med den gedigna gyllene standarden hos det som har flera decennier på nacken.

D&D är designat för rollspel vid bordet med tärningar, det passar inte alls som datorspel.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Jag hoppas Obsidian aldrig mer får röra i Fallout eller någon annan etablerad spelserie.
Precis alla uppföljare de har gjort har floppat eller blivit sämre än föregångaren. De är förmodligen utvecklaren man ringer när man vill mjölka ett spels varumärke innan det dör ut helt.

Det verkar helt klart gå bättre när Obsidian skapar sina egna spel, det får de gärna fortsätta med.

Antar att du är full då Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lord, Neverwinter Nights 2 och Fallout: New Vegas alla är bättre än sina föregångare, speciellt New Vegas.

De gjorde ju Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer också, den bästa expansionen någonsin till ett RPG.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Jag hoppas Obsidian aldrig mer får röra i Fallout eller någon annan etablerad spelserie.
Precis alla uppföljare de har gjort har floppat eller blivit sämre än föregångaren. De är förmodligen utvecklaren man ringer när man vill mjölka ett spels varumärke innan det dör ut helt.

Det verkar helt klart gå bättre när Obsidian skapar sina egna spel, det får de gärna fortsätta med.

Vad fan är det jag läser?

Inaktiv
Skrivet av Njafnatte:

@veckans: Fallout: New Vegas är ju ganska erkänt som ett av de bästa Fallout spelen dock.

Skrivet av Komured:

Vet inte det jag. NV var ju överlägset FO3 på alla fronter. och NWN2 var ju definitivt ett steg upp från NWN.

Skrivet av kaealy:

Antar att du är full då Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lord, Neverwinter Nights 2 och Fallout: New Vegas alla är bättre än sina föregångare, speciellt New Vegas.

De gjorde ju Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer också, den bästa expansionen någonsin till ett RPG.

Verkligen inte. New Vegas är förmodligen det sämsta spelet i Fallout-serien. Sedan hur någon dessutom kan påstå att något annat än Fallout 2 är det bästa i serien är över mitt förstånd. Då har man förmodligen inte spelat det när det var aktuellt vilket innebär att man knappast har någon talan.
Sedan hur man kan ha så usel spelsmak så att man tycker de bedrövliga NWN2, KOTOR 2 och New Vegas är bättre än föregångarna är ännu en gåta De är ju rena floppar i jämförelse till originalen som är riktiga mästerverk.

Fallout 3 har ju dessutom mycket bättre betyg än NV på metacritic så din logik faller ordentligt där. Detsamma gäller KotOR och Neverwinter Nights. Så ni är ju verkligen bakom flötet om ni tror att det är den allmänna uppfattningen.

Nwn 2, KotOR 2, New Vegas och DS 3 är alla kraftigt försämrade från deras föregångare. Jag har kört alla spelen när de var aktuella och sedan dessa trista uppföljare.

Hur kommer det sig att det inte har kommit uppföljare på varken KotOR 2, Nwn 2 eller DS3 efter Obsidian gjort sitt? Jo för att spelen floppade och förmodligen sålde dåligt.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

New Vegas är förmodligen det sämsta spelet i Fallout-serien.

Medlem

Haha, ja, @anon_319742 had me going there for a while

Inaktiv

Tycker det är rätt enkelt att ranka dem.

1. Fallout 2 - För övrigt världens bästa RPG alla kategorier
*
*
*
*
*
*
*
*
2. Fallout 4 - Delad 2:a, Låååååångt hit ner men i alla fall ett någorlunda bra spel
2. Fallout - Delad 2:a, Någorlunda bra spel
3. Fallout 3 - Högst mediokert men duger för en genomspelning
*
*
4. Fallout: New Vegas/Fallout: Tactics/Fallout: Brotherhood of Steel/Fallout Shelter - Här har vi bottenskrapet. De saknar helt eller delvis någon Fallout känsla samt är så pass trista gameplaymässigt att man knappast orkar spela igenom dem helt.

https://kotaku.com/lets-rank-the-fallout-games-best-to-worst-...

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Verkligen inte. New Vegas är förmodligen det sämsta spelet i Fallout-serien. Sedan hur någon dessutom kan påstå att något annat än Fallout 2 är det bästa i serien är över mitt förstånd. Då har man förmodligen inte spelat det när det var aktuellt vilket innebär att man knappast har någon talan.
Sedan hur man kan ha så usel spelsmak så att man tycker de bedrövliga NWN2, KOTOR 2 och New Vegas är bättre än föregångarna är ännu en gåta De är ju rena floppar i jämförelse till originalen som är riktiga mästerverk.

Fallout 3 har ju dessutom mycket bättre betyg än NV på metacritic så din logik faller ordentligt där. Detsamma gäller KotOR och Neverwinter Nights. Så ni är ju verkligen bakom flötet om ni tror att det är den allmänna uppfattningen.

Nwn 2, KotOR 2, New Vegas och DS 3 är alla kraftigt försämrade från deras föregångare. Jag har kört alla spelen när de var aktuella och sedan dessa trista uppföljare.

Hur kommer det sig att det inte har kommit uppföljare på varken KotOR 2, Nwn 2 eller DS3 efter Obsidian gjort sitt? Jo för att spelen floppade och förmodligen sålde dåligt.

Uppenbart att du trollar vid det här laget. God'kväll.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av kaealy:

Uppenbart att du trollar vid det här laget. God'kväll.

Jag måste säga detsamma om dig. "New Vegas bästa i Fallout-serien", var är anti-trollsprayen när man behöver den?

Medlem

Jag vet vad det är efter att ha granskat Tweeten. Ett RPG.


signatur

Nämen!

Medlem

Det lär inte bli det, men jag önskar mig ändå ett Alpha Protocol 2. Älskade det första trots sina brister.

För övrigt kändes kändes New Vegas så mycket mer som Fallout 1/2 än trean gjorde.

Medlem
Skrivet av Buio:

D&D är designat för rollspel vid bordet med tärningar, det passar inte alls som datorspel.

Tycker det passar ännu bättre för datorspel då ju alla drag går på nolltid. Har bara spelat med papper och penna ett par gånger när jag var liten så jag kommer inte ihåg riktigt hur det var, det är ju möjligt om man är väldigt van vid det att man ser grejer som spelen missar.

Medlem

Jaaaa alltså hur man kan påstå att Kotor2 är bättre än Kotor1 är en gåta för mig. Storyn i ettan var ju helt fantastisk medan slutet i tvåan (även om jag älskade spelet upp till sista scenen) var ett riktigt anti-klimax.

Medlem

@Buio: Fotboll är designat som lagsport på gräs, grus eller senare i gymnastikhall med en boll. Passar ändå utmärkt som datorspel. Finns andra exempel också...

1
Skriv svar