Telltale sparkar 25% av personalen

Robot
Telltale sparkar 25% av personalen

Ska leda till högre kvalitet på spelen framöver, från ett mindre team.

#nyhetstips, #telltale


Medlem

Låter snarare som att det handlar om att de saknar kompetensen som krävs för att organisera en större grupp med människor.

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Låter snarare som att det handlar om att de saknar kompetensen som krävs för att organisera en större grupp med människor.

Eller så kanske 25% inte bidrar med tillräckligt?

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Eller så kanske 25% inte bidrar med tillräckligt?

Absolut, men även det kan ju handla om att de inte vet hur de ska hantera arbetskraften

Medlem

Mindre politik med mindre folk.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Så de har redan för många pågående projekt och bestämmer sig för att sparka 25% av personalen? Ska vi få ännu längre väntetider nu?

Sen att skala ner antalet personer betyder inte att kvaliteten på spelen blir bättre. De bör nog se över sin pipeline och ledning istället.

Medlem

Telltale har ändå en hel del att jobba med. Många av deras spel har inte världens bästa story och kan förstå när dom börjar massproducera titlar att köparna tröttnar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag tänker direkt två saker som inte nödvändigtvis stämmer in i det här fallet, men ändå:
1. Jag tycker det är synd att det hela tiden ska "optimeras", "effektiviseras" och "vinstmaximeras". Ifall man går back på ett företag så är det förståeligt att något måste göras, men kunde inte företag någon gång frodas tillsammans med personalen, de som faktiskt gör jobbet? Win-win, istället för megawin-/care
2. Den mest uttjatade och värdelösa ekvation under det här århundradet...avskeda folk så att de som är kvar ska göra mer och bättre jobb. Har det någonsin fungerat...alls?

Medlem

Färre titlar med högre kvalitet låter förstås bra. Har blivit lite mätt på formatet. Färre folk är däremot tråkigt.

Ambassadör
Xbox

Det ryktas väl om att de (äntligen?) ska byta motor och behöver då inte längre folk som jobbar med/på deras gamla.


signatur

Jump in.

eld
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Eller så kanske 25% inte bidrar med tillräckligt?

Det är en kostnadsfråga, nedskärningar brukar det heta.
Knappast något fel på de anställda.

Handlar oftast om att försäljning inte gått så bra som de trott, och att det inte finns tillräckligt med nya projekt för att sysselsätta dessa 25%.

Medlem

Tråkigt, tråkigt.

Men om de gjorde 4-5 säsonger per år med 4-5 episoder i varje blev marknaden kanske mätt på deras spel. Det känns lite som att de kastat sig över allt som passar att göra historieberättande spel av. Allt från Minecraft till Game of Thrones.

Vad får vi härnäst? Marios super quest: episode 1 - Peach is missing? Det skulle faktiskt kunna bli kul om det görs med mycket humor och lite roliga minispel eller plattformsinslag.

Medlem

Tänk er nåt i stil med Mario & Luigi men med mer berättande och interaktiva mellansekvenser, och mindre rollspelsinslag. Och snyggt, till Switch.

Medlem
Skrivet av Ender:

2. Den mest uttjatade och värdelösa ekvation under det här århundradet...avskeda folk så att de som är kvar ska göra mer och bättre jobb. Har det någonsin fungerat...alls?

De ska nog inte göra mer jobb. De drar nog ner på jobbandet i och med att de släpper färre spel framöver.

Det fanns väl inte efterfrågan för alla episodbaserade berättande spel som de gjorde. De har pumpat ut flera spel om året tror jag. Samtidigt har andra tagit efter och gjort liknande spel. Life is Strange, King´s Quest exempelvis.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Eller så kanske 25% inte bidrar med tillräckligt?

Vilket skulle tyda på att företaget inte är kompetent nog att hitta sysslor för dessa att göra. Just i denna bransch så finns det alltid nog för folk att göra..

Skrivet av marcus8958:

Telltale har ändå en hel del att jobba med. Många av deras spel har inte världens bästa story och kan förstå när dom börjar massproducera titlar att köparna tröttnar.

Det är inte Storyn som är problemet utan det är deras fatala oförmåga att se en titel till dess slut som är problemet. Har de någonsin avslutat en enda titel? De har ju Game of thrones, Guardians of the Galaxy, Batman och Wolf among us som inte är närheten av klart..

Skrivet av Banjo:

De ska nog inte göra mer jobb. De drar nog ner på jobbandet i och med att de släpper färre spel framöver.

Det fanns väl inte efterfrågan för alla episodbaserade berättande spel som de gjorde. De har pumpat ut flera spel om året tror jag. Samtidigt har andra tagit efter och gjort liknande spel. Life is Strange, King´s Quest exempelvis.

I slutändan blir det antagligen mer jobb för färre. Telltale är inte kända för att hålla sig till en titel utan vill typ ha tio åt gången.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Det är inte Storyn som är problemet utan det är deras fatala oförmåga att se en titel till dess slut som är problemet. Har de någonsin avslutat en enda titel? De har ju Game of thrones, Guardians of the Galaxy, Batman och Wolf among us som inte är närheten av klart..

Hjälper inte med ett avslut om storyn inte är bra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Dom kanske ska ta det lilla pyttesteget och göra hela filmer istället?

Medlem

Kan ju även vara så att en del av ledningen fick gå?

Medlem

@Banjo: Som sagt, det måste ju inte vara så, men..."fewer, better games with a smaller team" - Pete Hawley, Telltale Games.

Medlem

Jag saknar deras tidigare titlar så som Monkey Island spelet de gjorde och back to the future. Peka klicka äventyren.
Det börjar bli så trist de bara gör de här interaktiva filmlicens spelen nu förtiden.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar