Fyra år gamla Total War: Rome 2 får ny kampanj!

Robot
Fyra år gamla Total War: Rome 2 får ny kampanj!

Total War: Rome 2 - Empire Divided släpps i slutet av månaden.

#total-war-rome-2


Medlem

Ska bli intressant. Kanske tom. tar och installerar om spelet igen.

Medlem

Med tanke på hur kass Rome II's release var, så fick spelet aldrig riktigt en chans för mig. Åja, jag har nog fått in drygt 200+ timmar, men det var efter Emperor Edition släpptes. Ska bli intressant med detta. Definitivt köp!


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Inaktiv

Det sämsta och absolut buggigaste total war som släppts. Releasen var helt katastrofal.

Hoppas att det här kan rädda det från att bli något annat än en ful fläck i spelserien.

Medlem

Rome 2 är det spel som borde vara deras paradhäst, inte det spel man minns som buggigt och dåligt. Nu har Warhammer tagit över, men jag tycker att de historiska spelen har potential att vara roligare och bättre.

Hoppas att de gör en comeback för de historiska spelen genom att släppa ett lysande Medieval 3 i snar framtid.

Medlem

Hade iofs hoppats på nått rafflande ny period. Älskar Rome-eran, men börjar bli lite urvattnat. Och för övrigt så vad är skillnaden periodmässigt? Attila utspelar sig också när Rome var delat.

Frilansare

@Buio:
Ett nytt, fristående historiskt spel är också på gång! Hoppas på utannonsering snart.
Men de har lovat att det blir en helt ny tidsperiod, ingen uppföljare.

https://www.fz.se/nyhet/274809-creative-assembly-om-total-war...

Medlem
Skrivet av Buio:

Rome 2 är det spel som borde vara deras paradhäst, inte det spel man minns som buggigt och dåligt. Nu har Warhammer tagit över, men jag tycker att de historiska spelen har potential att vara roligare och bättre.

Hoppas att de gör en comeback för de historiska spelen genom att släppa ett lysande Medieval 3 i snar framtid.

Medieval 3 är precis det jag vill ha också!

Medlem

Känns inte alls intressant detta, men får väl pröva det (har ändå 868 timmar i Rome 2 loggat på Steam). Perioden är till del intressant, men ändå inte. Det gamla mytomspunna Rom är nu borta och istället är detta början på slutet. Det jag dessutom gillar med TW spelen är att börja litet med 1-2 provinser och sedan ta över allt! Men, jag gillar ju även att spela som romare och det är sådär att ta börja en kampanj med tusen provinser som är misskötta, låg moral, inkomst etc.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Roten:

Känns inte alls intressant detta, men får väl pröva det (har ändå 868 timmar i Rome 2 loggat på Steam). Perioden är till del intressant, men ändå inte. Det gamla mytomspunna Rom är nu borta och istället är detta början på slutet. Det jag dessutom gillar med TW spelen är att börja litet med 1-2 provinser och sedan ta över allt! Men, jag gillar ju även att spela som romare och det är sådär att ta börja en kampanj med tusen provinser som är misskötta, låg moral, inkomst etc.

Exakt. Du satte ord på mina känslor gällande perioden. Början till slutet, det mystiska och stora Rom är borta. Perioden år 300 är högst opersonlig och grå för min del. Inga utmärkande drag (när det kommer till krigsföring). Känner likadant inför perioden 1500-1600 när man började med hakebössor och pikanerare. Den där gråzonen mellan riktiga musköter och klingande riddarsvärd. Brukar tänka på det när jag kollar dokumentärer om Henrik XIII. "Fyfan vilka tråkiga krig han måste haft". Nej, ge mig ett nytt Empire, det hade varit fläskigt. Inga HAKEBÖSSOR år 1500!!!

Medlem

Medieval <3


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

1
Skriv svar