Söker linjära spel att spela!!

Medlem
Söker linjära spel att spela!!

Så som rubriken lyder sökes linjära spel som har lite fokus på story. Gärna med bra gameplay. Vet att det finns en miljard där ute men kommer fasen inte på något. Spel som jag gillat som är linjära är Evil within, Half life 2, Bioshock, Last of us osv, Metal gear solid 1-4 (gillade inte riktigt Phantom Pain)

Om man kan beskriva något så gillar jag skarpt att smyga och även lite thriller, detektiv-aktigt. Väldigt svårt att förklara men kom gärna med så många förslag ni kan!

Medlem

Oxenfree är ett fantastiskt bra äventyrsspel i just thrillergenren.

Medlem

Metro 2033 och Metro Last Light ?
Fortfarande mina favoriter i linjär story shooters kategorin på senare år. Grym stämning och spännande men inga detektivspel.

Medlem

L.A Noir, Hollow Knight, Ori and the blind forest, Dead Space, Doom, Portal 1-2, Hellblade: Senua's Sacrifice, Limbo


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

@fetollen:
Bästa smygspelen utöver Thief 1-3 är väl Styx: Master of Shadows och Styx: Chards of Darkness
Thriller/Dektektiv tänker jag på Max Payne 1-2, körde aldrig Alan Wake men det borde väl passa din smak.
Amnesia: The Dark Descent, dock mer horror än thriller.
Deus Ex spelen
Thirty Flights of Loving

Releasehästryttare

The sexy brutale

Medlem

Senaste Prey är väl lite som Bioshock.

Sen har du ju Condemned: Criminal Origins, What Remains of Edith Finch (är väl mest att bara gå, men det är spännande och lite detektiv-aktigt) och Dishonored.

Medlem

Jag vill hålla med Fr0gg0 och slå ett slag för Condemned: Criminal Origins! Mystisk historia med både detektivarbete och jumpscares. Spelas bäst i mörker och med hörlurar.

Medlem

Har dragit hem Oxenfree och är ändå sä länge rätt imponerad och ska kika in Prey nästa. Keep em coming!!

Medlem

Ingen som sagt Tomb Raidewr 2013 och Rise of the Tomb Raider gör mig besviken.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Ingen som sagt Tomb Raidewr 2013 och Rise of the Tomb Raider gör mig besviken.

Tänkte på de spelen men kände inte att det passade in så mycket i det han ville ha. Fast egentligen gör det de.

Medlem

Dishonored 2 är riktigt bra.

Medlem

Murdered: Soul suspect kanske kan fungera för dig.

Medlem

Baldurs Gate spelen är väl lite halv-linjära?
Grymt bra karaktärer.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Skulle vilja stämma in här och påpeka att Styx: Master of Shadows och Styx: Shards of Darkness är alldeles fenomenala.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Skulle vilja stämma in här och påpeka att Styx: Master of Shadows och Styx: Shards of Darkness är alldeles fenomenala.

Jag medger att jag förvisso bara har spelat det ena av de två spelen (det äldsta av dem). Men med det sagt, så är, i mitt tycke, bägge Dishonored spelen bättre.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

@Akronym: Självklart en smaksak, jag själv föredrar temat i Styx-spelen framför Dishonored. Jag håller dock med om att Dishonored är minst lika fantastiska.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Soma är ett riktigt bra spel om man vill ha atmosfär, story och skräck. Dock är det inte mycket till att skjuta (man har inga vapen).

Tror Wolfenstein: The New Order och the Colossus är bra story spel ihopsvansat med rolig spelmekanik där man kan smyga lite grann (spekulationer just dock då jag bara har spelat The New Order i 2 timmar, men av vad jag läst verkar många tycka om karaktärerna....), kolla upp om jag har rätt eller fel....


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

1
Skriv svar