Battlegrounds-skaparna visar upp sitt nästa spel i fem minuter lång trailer

Robot
Battlegrounds-skaparna visar upp sitt nästa spel i fem minuter lång trailer

Innehåller drakar, mechs och obrydda armborstkillar.

#battlegrounds, #bluehole, #mmorpg


Medlem

Intressant! Därför Battlegrounds fixas så långsamt, de sitter egentligen på det nya spelet och jobbar ;)! Gillade steampunk-stilen, men det ser väldigt asiatiskt ut och det gillar inte jag personligen. Men verkar finnas mycket att göra, ska bli intressant att se vad det blir utan detta :)!

Medlem

Ytterligare ett asiatiskt mmorpg. Känns som att genren är lite väl mättad och allt för hög konkurrens.

Medlem

Jag älskar aestiken på warframe(vilket i sig är lite asiatisk inspererat i stuken) Dock avskyr jag rakt av gulligull på asiatiska marknaden, inget allvar, och sen jösses detta spelet så mycket SFX effekter man får fan epilepsi anfall av skotten som flyger överallt :/

Men ja man ska ju aldrig utesluta något, det jag ger det är att den pröva något "nytt" typ vilket alltid välkommnas

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Intressant! Därför Battlegrounds fixas så långsamt, de sitter egentligen på det nya spelet och jobbar ;)! Gillade steampunk-stilen, men det ser väldigt asiatiskt ut och det gillar inte jag personligen. Men verkar finnas mycket att göra, ska bli intressant att se vad det blir utan detta :)!

Nu var både titel och artikel lite missvisande kanske Nu är det ju inte samma team som jobbar på detta.

Blev dock lite sugen på spelet. Helt klart värt att testa även om de flesta MMORPGs den senaste tiden har varit en stor besvikelse.

EDIT: Jag hade fullkomligt jätte fel. Text borttagen.

Medlem

Såg ut som en hybrid mellan Archeage och Tera. Nej tack.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jag får lite ArcheAge-vibbar av detta. Såklart Tera-vibbar också. Jag minns att jag testade Tera på grund av att den drivs av U4-motorn. Och spelet var (är?) snyggt. Men sedan spelade jag inte alls mycket och kan egentligen inte uttala mig om det, men det var inget för mig, har sett det förr.

Det är lite samma spontana känsla jag får av detta, jag har sett det förr, inget nytt direkt. Men det är ju såklart utan att veta något alls egentligen. Men som sagt, spontant. Får väl se vad det utvecklas till.


signatur

Niet.

Medlem

Inget för mig tror jag. Men jag älskade tera fram till dom förstörde det med massa fula skinns. Kändes fel att springa runt med en fet rustning och aen kom en annan i röda badbrallor.

Xmk
Medlem

Kakao games, rip om ni inte sett black desert online och deras cash-shop så kanske ni ska läsa lite närmare på det innan ni får förhoppningarna.

Medlem

Jag tycker det ser grymt intressant ut. Jag gillar konceptet, älskar miljöerna och den grafiska stilen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag håller med Xmk här.

Jag uppmanar alla som inte vet vilka Kakao Games är att kolla upp dem eller deras cash shop i Black Desert Online.

Kan beskriva lite kortfattat varför man ska kanske hålla förhoppningarna nere angående detta för dem är med i bilden.

Black Desert Online är ett MMO som har ett boxprice för att kunna spela, dvs inte free to play. Men allting i spelet kostar pengar mer eller mindre, ibland får man boosts i spelet som ger mer exp eller mer luck eller dylikt. Dessa kan man inte lägga ifrån dig in i banken utan de finns i ditt inventory konstant vilket kommer förr eller senare att orsaka ett problem med ett för litet inventory. Om du då har låst upp hela spelets 79 inventory slots eller vad det var så måste du öppna plånboken. +16 inventory slots är 1450 pearls så det kostar ca 200kr, styck.

Eftersom spelet är så extremt baserat på att man ska grinda allting så kommer du snart mer eller mindre behöva ha mer weight för att kunna bära mer. Allting i spelet väger, allt från in-game valutan "silver" till armor och vapen. Jag tror man hamnar under 600 weight om man inte köper något från shoppen. En 200 weight kostar 1700 pearls vilket är ca 200kr, så för att maxa det så kostar det ungefär 1000kr om jag inte minns fel.

Man kan köpa en portabel bank eller en portabelt auktionshus men det kostar 1200 pearls vilket då blir ca 200kr det. Men du kan bara flytta över en x mäng med silver vilket är 500k (vilket är absolut ingenting i Black Desert, dyraste +0 boss vapnen och delar går för 97 miljoner och bästa maxade t8 hästen går för 280 miljoner för att ge en liten uppfattning).

För att loota snabbt så måste du ha pets, de lootar åt dig. Och detta kommer bli behövande förr eller senare för det kommer en tid då man börjar grinda snabbare än vad man kan loota. Men det kommer också sen gå snabbare än vad djuren kan loota, då måste man börja breeda djuren till tier 4, vilket är RNG. Här kan du kasta bort tusenlappar för att få 4st tier 4 pets, att få tier 3 pets är enklare men fortfarande inte 100%. Kortfattat så kan du få en tier 3 genom att breeda två stycken tier 1 level 10 pets men efter det för ett tier 4 så måste du kan en till tier 3 genom att göra samma process. Så 4st tier 1 pets är ca 900 pearls (billigaste) så det är ju nästan 4000 pearls vilket är 400kr, så 400kr för ett tier 4 försök. Säg att du har tur så behöver du "bara" 1600kr för att få 4st tier 4 pets som lootar varje sekund eller sånt.

Spelet har också ett Value Pack, vilket är deras svar på typ en premium subscription som många f2p spel har. Detta boostar dig med exp, lite inventory slots, lite weight och såna QoL grejer. Kostar 1500 pearls vilket är ca 200kr. Packet ger dig också 30% mindre tax på allt du säljer via marketplacen (och jag kan lova att detta är kritiskt för den som vill typ tjäna pengar på att bygga ett crafting imperium mer eller mindre, utan packet så går du minus i alla dina försäljningar typ)

Till alla klasser i spelet så finns det en variation på ca 7st olika armors och vapen, alla är extremt simpla, man ser antingen ut som en bonde eller en fiskare, tråkiga designs, detta är för att man ska öppna plånboken igen för att lägga ner 300-400kr på en armor i shoppen som gör att man ser bättre ut. Tex som Warrior kan du få ha en tyg väst eller en chestplate som täcker bröstet men inte armarna, det kan du få gratis via items bara i spelet, vill du se ut som en riddare? Då är det dags att köpa en armor från shoppen för 3900 pearls vilket blir 400kr.

Man kan bara köpa 1000 - 2000 - 3000 - 6000 - 10000 pearls om jag inte minns fel. Motsvarande 10 - 20 - 30 - 60 - 100 euros.

Vill du färga din armor? RNG boxar finns i shoppen, eller så kan du punga ut 200kr på ett value pack och ha tillgång till alla dyes, men när value packet går ut efter 30 dagar så blir du av med dina dyes som du har applikerat till din armor och dina vapen.

Vill du att din häst ska se ut som en häst värdig dig? Shoppen erbjuder armor boxes där för 200kr också.

Om du dör till mobs i PvE så förlorar du x % exp, i högre levlar så tar det flera timmar/dagar att uppnå några % så du kan förlora allt på någon sekund, detta räknas också om en spelar kommer och gankar dig till 2% exp så dödar en mob dig. Men du kan då köpa "tears" i shoppen som återupplivar dig och ger tillbaka den % du förlorade. Jag tror att en tear kostar 30 pearls så det är ingenting men om du har 0 pearls så är det 100kr.

Alla hästar har också olika skills, men för att få den bästa tier 8 hästen så måste den har vissa skills för att ha en chans att bli en tier 9 häst vilket är dem absolut bästa hästarna. Men skills är RNG, du kan köpa ett item i shoppen som re-rollar skillsen på hästarna, bara att du kan lägga ner flera tusen också på att försöka få den skillen du behöver/vill ha men aldrig få den vissa har rapporterat att dem har gjort 60 försök på att få skillen "Two-Seater" som gör att man kan låta sin kompis sitta bak på hästen när du rider. Varje försök kostar 250 pearls, så det är 15 000 pearls eller 1500kr för att få 1 skill. Som sagt detta är RNG, man kan få det snabbare, eller spendera ännu mera.

Trött på ditt namn på hästen eller hur du ser ut? Shoppen.

Som ni hör, nästan ALLT kostar pengar.

För den dedikerade gamern som vill se bra ut, ha en fin häst och den bästa hästen, kunna färga och tweaka sitt utseende så man blir helt nöjd och ändå kunna bära så mycket som möjligt och ha plats för så mycket som möjligt så får den personen vara redo att pumpa ut åtminstone över 5000kr + 100kr för spelet.

Visst, du kan bara lägga ner 100kr på spelet och spela. Inget tvingar dig att köpa dessa saker, armors/hästarmors och sånt säljs via auktionshuset också, men det ska tydligen vara en hel del marketplace bottar som snipar items tydligen, jag kan inte säga om det är sant, men det flesta säger det. Eller strunta i det, förlora alla de buffarna du får av cash shop grejerna och spela spelet, men när det är öppen pvp och du möter den som har sålt sitt hus och allt för att bli bäst i black desert så kommer hen döda dig om du är ivägen när hen ska grinda dina orcer oavsett om du var där först.

Det finns säkert mer saker med cash shoppen som jag har glömt. En sak att notera är att Kakao Games är bundna till Pearl Abyss (de koreanska utvecklarna och skaparna av Black Desert Online) men Kakao Games har inte gjort något för att undvika att Black Desert ska bli mer p2w.

Med det sagt, det kan vara värt att titta försiktigt på det här spelet och se hur det kommer bli med mikrotransaktioner. För en sak kan vi alla vara säkra på och det är att Kakao Games kommer att försöka pumpa in så mycket pengar de kan oavsett om det skadar titeln på spelet eller utvecklarnas rykte.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Haha lol... Pu har väl definitivt inget att göra med detta...klickbait rubrik. Bara för att bluehole står som utgivare så har dem inte skrivit en rad kod i detta eller i battlegrounds. Det är PUBG Corp som gör battlegrounds och nåt random koreansk kakao som gjort detta. Dom har nog aldrig ens pratat med varandra. Spelet spg fruktansvärt dåligt ut. En mix av black desert, mgs, aion och typ alla andra spel som finns på marknaden.

Medlem

..What

Har inte spelat battlegrounds ännu. Men med denna trailer på deras nya så känns det som att jag börjar bli för gammal för spel med så mycket kaos.

1
Skriv svar