The Witcher-världen kanske används igen – utan Geralt

Robot
The Witcher-världen kanske används igen – utan Geralt

"Fans och investerare skulle inte förlåta oss om vi övergav det här projektet".

#cd-projekt, #cyberpunk-2077, #the-witcher, #the-witcher-3


Medlem

Jag har inte ens spelat klart originalspelet, hehe
Expansionerna tänkte jag införskaffa lagom till julrean då spelet förmodligen är varvat vid det laget.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

CFW
Medlem

Mycket bra! Kanske t.o.m. mycket mycket bra!

Det största problemet med The Witcher-serien har ju alltid varit just Geralt, om man inte velat rollspela just den karaktären så har man varit fastlåst och det har varit väldigt begränsande.

Då hoppas vi på ett rollspel där man skapar sin egen karaktär i Witcher-världen. Could be something

phi
Medlem
Skrivet av CFW:

Mycket bra! Kanske t.o.m. mycket mycket bra!

Det största problemet med The Witcher-serien har ju alltid varit just Geralt, om man inte velat rollspela just den karaktären så har man varit fastlåst och det har varit väldigt begränsande.

Då hoppas vi på ett rollspel där man skapar sin egen karaktär i Witcher-världen. Could be something

Jag skulle förmodligen fortfarande skapa en introvert mutant med klassen "skitnödig monsterjägare" och som gillar vin och kvinnor.

Knappt så att man behöver rollspela karaktären.

Medlem

Låter trevligt! Den världen var ju fin men uuurrrrgggh Geralt.
Han är bara ett litet steg bättre än Duke Nukem.. jag kunde inte relatera med honom alls och det är ett stort problem när det är ett rollspel vi pratar om.

Och om Geralt inte är huvudkaraktären... kanske manuset kan mogna lite mer än den konstanta "kåt tonårpojke"-känslan Witcherspelen hade.

Avstängd

Om drygt en månad släpps Seven: The Days Long Gone som är utvecklad av före detta the Witcher utvecklare.

Avstängd

Jag skulle vilja spela som Ciri! Hon var riktigt badass.


signatur

PS5 och inget annat.

CFW
Medlem
Skrivet av phi:

Jag skulle förmodligen fortfarande skapa en introvert mutant med klassen "skitnödig monsterjägare" och som gillar vin och kvinnor.

Knappt så att man behöver rollspela karaktären.

Jovisst, och ditt val så inget problem . Jag tänkte mest på att jag hade svårt att relatera till karaktärens utseende och "väsa-mellan-tänderna-så-att-allt-låter-tufft" rösten.

Med det sagt så tycker inte jag (och säkerligen ett stort antal andra med tanke på försäljningssiffrorna) att Geralt var den värsta karaktären nånsin, bara inte så som jag hade velat spela eller med den back-story jag hade valt.

Hoppas CD Project nu kan ta lite inspiration från Larian och D:OS II i att skapa större valfrihet för karaktärerna

Medlem

Men detta är knappast konstigt heller, alltså, det skulle vara konstigare om Witcher INTE kommer tillbaka på något vis.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker de skulle kunna göra ett nytt witcher med character creation så man kan göra en personlig witcher.

Medlem

Jag har själv inget problem med att spela som Geralt eller Shepard. Det funkar bra, blir mer inlevelse på så sätt. Däremot var ju Hawke ingen man gillade egentligen.. Kanske beror på att det är ju några år sedan man startade med de förstnämnda, hunnit sätta sig.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

CFW
Medlem
Skrivet av Castor.T:

Jag har själv inget problem med att spela som Geralt eller Shepard. Det funkar bra, blir mer inlevelse på så sätt. Däremot var ju Hawke ingen man gillade egentligen.. Kanske beror på att det är ju några år sedan man startade med de förstnämnda, hunnit sätta sig.

Håller med, om en förskapad karaktär verkligen passar ens stil precis är ju det en fem-etta, det är när den inte gör det som det inte klickar tyvärr.

Shepard är dock betydligt mer formbar än Geralt (kön, utseende och bakgrund). Samt att Bioware lyckades så in i h-e bra med orginal Male Shep, helt perfekt karaktär för mig som jag inte hade ändrat ett dugg på (och inte gjorde ).

Inaktiv

Just Geralt som karaktär och gameplay i W3 är anledningen till att jag aldrig fastnat för Witcher.

Tycker han är en väldigt trist och enkelspårig karaktär. Han ska vara tuff hela tiden på ett sätt som gör han töntig och så pratar han som Batman.
Med en ny intressant huvudkaraktär och lite bättre gameplay så kanske man kan få uppleva ett Witcher.

Medlem

@CFW: Brukar själv spela fem-shep när jag lirat tycker Jennifer Hale gör ett grymt jobb som röstskådespelare! Har dock inget emot male-shep, båda är badass men tycker fem-shep är lite extra.

Medlem
Skrivet av phi:

Jag skulle förmodligen fortfarande skapa en introvert mutant med klassen "skitnödig monsterjägare" och som gillar vin och kvinnor.

Knappt så att man behöver rollspela karaktären.

Väldigt lätt att leva sig in i den karaktären=)

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag skulle vilja spela som Ciri! Hon var riktigt badass.

Det var faktiskt en av mina tankar, att de preparerade en ny huvudkaraktär, när jag stötte på henne. Och jag håller med till fullo.

Medlem

Geralt var åtminstone långt ifrån mitt favorithatobjekt - en spelarkaraktär med kort mörkt hår, däremot med samma sträva röst och skäggväxt som de alltid har, så helt motsatt det typiska kan ju ingen färdig sådan karaktär bli. Det vore guld om man fick skapa själv.

Medlem

Hörde nyheter om att det var möjligt att serien(fler spel från samma värld) skulle fortsätta utan Geralt för länge sen.

1
Skriv svar