Kritik och idéer till webbplats

Medlem
Kritik och idéer till webbplats

Har under de senaste veckorna suttit och petat med en webbplats som är redo att kunna rullas igång.
Idén är ganska simpel, Radnote gör att du kan spara meddelanden säkert, men även enkelt kunna dela med dig av dem.

Dessa meddelanden har några speciella funktioner, tex om du klistrar in en länk till en bild så bäddas den in direkt i meddelandet, likaså exempelvis youtube-klipp och ljudfiler. Tanken är att det ska gå snabbt och vara smidigt att dela med sig av material, men samtidigt kunna använda tjänsten för privata "kom-ihåglappar".

Radnote är fortfarande under utveckling så kritik och idéer på fler funktioner mottages varmt!

Om du inte vill registrera dig så kan du testa demo-kontot:
Användarnamn: demo
Lösenord: demo

Så här ser ett meddelande ut på Radnote:
[http://www.radnote.com/get.php?ticket=a026b7a6385e0a16ad12cde...]

Här är länken: [http://www.radnote.com/]

Medlem

Sånt här gillar vi ! Fortsätt jobba på denna site En enormt bra idé. Riktigt bra om du vill dela med dig länkar och liknande snabbt mellan polare osv. Det här var faktiskt något nytt i min åsikt. Har alldrig hört eller sett något liknande av denna typ.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Schysst idé!


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Roligt att ni verkar gillar det! Nej det är samma sak här, jag har själv saknat den tjänsten, ett privat meddelande som blir öppet så fort man delar ut länken.

Tänkte försöka implementera BB-kod och möjligheten att enkelt lägga in tabeller (så man kan layouta meddelandet själv). Sen ska det tillkomma en hjälpsektion så man lätt kan få reda på alla finesser.

Men kommer ni på något som borde finnas eller märker nått fel så säg gärna till! Det är bara signa upp sig och köra igång.
Den som kommer med en bra idé får tillgång till oändligt antal meddelanden och slipper framtida reklam.

Medlem

Skitbra idé! Tror jag. Och det är just där det saknas. Att det fungerar alldeles utmärkt rent tekniskt är jag fullständigt övertygad om, men det gäller att få folk att se det som en oumbärlighet. Sälja konceptet helt enkelt. Lanseringen av sidan kanske inte kommer än på ett tag, men när den väl gör det så är det dumt att brista i det viktigaste.

Som jag fattar det så kan jag ge en "ticket" till någon och då kan den personen gå in och se på den grejen. Rätta mig gärna om jag har fel. Jag skulle istället gärna se att det fanns "private" och "public" som val när man gör en note (och kanske alternativet att dela via en "ticket" också. Det som är public hamnar automatiskt på ettan och sorteras på olika sätt, popularitet, visningar, senaste osv. Allt för att få folk att surfa in på sidan även om man inte har något som helst behov av att själv göra sina notes.

Bara lite tankar! Lycka till med projektet.

Medlem

Och en annan grej: en om/kontakt-sida. Åtminstone jag är alltid intresserad av vem som står bakom en site.

Medlem

Bra feedback, tack blajban! (haha fantastiskt nick). Jag har själv funderat mycket på precis den funktion du beskriver, och som du säger så kan det locka in folk. Det ska helt klart byggas in! Funderar på att ha en "Latest" och en "Most popular"-kolumn med 10 listade notes. Därefter bygga på en sökfunktion.

En ticket är i princip detsamma som länken, men i en enklare form (så det finns två sätt att dela med sig), fungerar som ett komplement för de som inte förstått att man kan ge ut länken.

Det ska tillkomma en hjälp-avdelning med tips & trix, sedan som du säger en om och kontaktsida.

Hur bör jag helst göra för att sedan få fart på tjänsten, så folk får upp ögonen för den? Tips/idéer?

Medlem

Men se till att ha ett privat alternativ i alla fall, om man kommer på någon bra idé som man inte vill att någon ska sno eller vad det nu kan vara. Något som inte går att hitta utan att logga in.

När det gäller att få fart på det så beror det ju lite på vad du vill med det hela. Ville du tjäna pengar? Gör du det bara för att du själv vill ha det? Vill du ha många användare? Osv. Vad är målet med sidan, helt enkelt.

När du har målet klart för dig så är det dags att bestämma sig för hur du ska nå dit. En lämplig utgångspunkt är att gå igenom varför människor ska använda tjänsten, d v s vad har de för alternativ? Vad gör Radnote bättre? Som jag tidigare skrev så måste de helt enkelt känna att tjänsten är oumbärlig. Och den som ska argumentera för det är du, så det är bara att plocka fram penna och papper (eller din egen tjänst!) och börja brainstorma.

Medlem
Skrivet av blajban:

Men se till att ha ett privat alternativ i alla fall, om man kommer på någon bra idé som man inte vill att någon ska sno eller vad det nu kan vara. Något som inte går att hitta utan att logga in.

När det gäller att få fart på det så beror det ju lite på vad du vill med det hela. Ville du tjäna pengar? Gör du det bara för att du själv vill ha det? Vill du ha många användare? Osv. Vad är målet med sidan, helt enkelt.

När du har målet klart för dig så är det dags att bestämma sig för hur du ska nå dit. En lämplig utgångspunkt är att gå igenom varför människor ska använda tjänsten, d v s vad har de för alternativ? Vad gör Radnote bättre? Som jag tidigare skrev så måste de helt enkelt känna att tjänsten är oumbärlig. Och den som ska argumentera för det är du, så det är bara att plocka fram penna och papper (eller din egen tjänst!) och börja brainstorma.

Nu är funktionen för privata och publika meddelanden inbyggd, om än ganska nerbantad för tillfället. Några fler sorteringsalternativ för den ska tillkomma och en sökfunktion!

http://www.radnote.com/index.php

Bra tankeställare där! Jag vill förstås nå ut till en bredare massa med detta, men jag vet bara inte forumet för det än, men desto fler som använder det och börjar dela med sig så får man hoppas på ringar på vattnet.

Medlem

Håller på att försöker få lite bättre struktur på hela layouten. Kolla gärna in och säg vad ni tycker. Tänkte även introducera en liten maskot inom de närmaste dagarna som kan representera sidan, fortsättning följer hehe.

Medlem

Har hänt en hel del med Radnote den senaste tiden. Nu måste man inte vara medlem för att skapa meddelanden, man kan använda tjänsten som blogg (tex [http://radnote.com/log.php?user=save]) och man kan gruppera meddelanden.

Testa gärna runt lite och säg till om ni kommer på något ni skulle vilja att tjänsten innehöll!

1
Skriv svar