Nioh har kommit till PC

Avstängd
Nioh har kommit till PC

Är det en dålig eller bra portning, har någon provat det?

Medlem

Kikar man på steams forum verkar det vara en rätt kass port. Inget ordentligt stöd för mus och tangentbord, och många verkar ha prestandaproblem trots bra datorer. En typisk KT-port med andra ord...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Avstängd

@marsson90: Baserat på ett manus av Akira Kurosawa får mig att vilja spela det ändå, bara det funkar problemfritt med Xbox One kontrollen.

Releasehästryttare

Har ej spelat pc porten, men största problemet med Nioh på konsoler va ju att miljöerna va super tråkiga inte alls som tex dark souls som har varierade miljöer beroende på vilken zon du är i.

Medlem

Stopp!

Håll i pengarna eller Köp Nioh till konsol.

Jag har inte själv testat Nioh till PC, men av principskäl bojkottar jag japanska portar (tills någon övertygar mig).

Överlag ger japanska förläggare sällan kärlek och resurser till de utvecklare som ska porta till PC.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av xtrem11:

@marsson90: Baserat på ett manus av Akira Kurosawa får mig att vilja spela det ändå, bara det funkar problemfritt med Xbox One kontrollen.

Jag har spelet på PS4 och har spelat ett stort antal timmar, och tro mig när jag säger att storyn i princip är obefintlig (de delar/cutscenes som finns är ordentligt osammanhängande och luddigare än Souls-serien som jag personligen älskar för dess icke-existerande handhållande)


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Inga problem här iaf, funkar fint me xbox kontrollen oxå, ca 5 timmar in hittils

Gen
Medlem

Har hört att det är löjligt dåligt optimerat. Inte ens ett 1080Ti kan köra det i 4K/60fps (vilket är en av säljpunkterna för spelet).

Medlem

Nja, jag vet inte om jag känner det för den här titeln.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Bra idé, gnäll på utvecklarna så de slutar att släppa japanska spel till PC. De gör det ju i princip bara på god will, de har ju inte kunskapen att kunna köra bra portar men gör det ändå för att folk tjatar sådant på dom att de vill ha spelen till PC. Kommer som sagt sluta med att utvecklarna i Japan helt enkelt skiter i det, men folk fattar ju inte bättre. Köp en kontroll och håll käften om ni vill fortsätta ha spel från Japan.

Medlem

@kaealy: Eller så håller vi INTE käften, och får dem att bättra sig. För om ingen för liv kommer de inte att göra det.

Medlem
Skrivet av Pinnen:

@kaealy: Eller så håller vi INTE käften, och får dem att bättra sig. För om ingen för liv kommer de inte att göra det.

Det är Japaner det handlar om, de kommer ge upp före de börjar satsa på en plattform som inte är populär i deras egna hemland. Men lycka till med den inställningen, så får vi se hur det slutar.

Avstängd

Storyn har kritiserats och var anledningen till att jag ville skaffa det. Men jag provade det och det flöt på fint. Handkontrol är ett måste.

Gen
Medlem
Skrivet av kaealy:

Bra idé, gnäll på utvecklarna så de slutar att släppa japanska spel till PC. De gör det ju i princip bara på god will, de har ju inte kunskapen att kunna köra bra portar men gör det ändå för att folk tjatar sådant på dom att de vill ha spelen till PC. Kommer som sagt sluta med att utvecklarna i Japan helt enkelt skiter i det, men folk fattar ju inte bättre. Köp en kontroll och håll käften om ni vill fortsätta ha spel från Japan.

Vad är det för snack? Det går att göra bra PC ports (Dark Souls 3, DmC) och det går att göra värdelösa sådana (Dark Souls 1 samt NieR:Automata). Ska vi skutta upp och ner i ren glädje bara för att en Japansk studio slänger över lite kod på PC utan att anstränga sig något? Vafan! Förväntar du dig inget från en produkt? Det måste ju fungera och ännu bättre om de faktiskt förbättrar portningen också. Se bara på FFXV till PC, kommer ju antagligen att bli hur bra som helst.

Medlem

Gillar att du la in FFXV, för square enix har bra trackrecord när det kommer till portningar

Medlem

@kaealy: Last time checked så är det just gnäll som får utvecklare att patcha.

1
Skriv svar