EA kan sluta med årliga sportspel i framtiden

Robot
EA kan sluta med årliga sportspel i framtiden

Undersöker en framtid med streaming och abonnemang.

#ea, #fifa, #madden, #nhl


Medlem

Varför läste jag "EA kan sluta med dåliga sportspel i framtiden"?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ah på tiden, kvalitet före kvantitet...

Medlem

EA kan sluta med årliga sportspel i framtiden -
för vi ska istället släppa samma spel flera gånger per år.

Medlem

Låter ju bra, bara släppa ett dlc för nån hundring om man vill ha årets laguppställningar.

Medlem
Skrivet av rosski:

Låter ju bra, bara släppa ett dlc för nån hundring om man vill ha årets laguppställningar.

"Nån hundring"
Hah.

Medlem

Är väl logiskt med prenumerationtjänst om nåt med sportspelen, alltid uppdaterat och så?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

En bra idé, med tanke på att NHL och FIFA sällan känns som helt nya spel varje år, intressant och se vad kostnaden blir. Eller så betyder detta att man får köpa ett grund FIFA utan spelare och sen får du lootlådor som dimper ner på planen med spelare i Du hoppas att få Messi denna omgången så du kan spela Barcelona men istället fick du Bastian Schweinsteiger och får spela Werder Bremen en vecka till...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Espresso_Bengt:

En bra idé, med tanke på att NHL och FIFA sällan känns som helt nya spel varje år, intressant och se vad kostnaden blir. Eller så betyder detta att man får köpa ett grund FIFA utan spelare och sen får du lootlådor som dimper ner på planen med spelare i Du hoppas att få Messi denna omgången så du kan spela Barcelona men istället fick du Bastian Schweinsteiger och får spela Werder Bremen en vecka till...

Om det vore så väl... Nä det blir snarare så att du får Jocke Jönsson från div2-gänget FC Björknäs. Vill du ha Messi så får du hosta upp för Ultra-deluxe lootlådorna!


signatur

Jump in.

Medlem

De borde göra samma med Battlefield mfl också imo. Lägg till nya banor, vapen och kanske tom gameplay-förändringar kontinuerligt bara. Ingen idé att lansera nytt spel vartannat år där nästan allt är identiskt (och ibland bara sämre). Enda vettiga anledningen att faktiskt släppa ett helt nytt spel är ett generationshopp i Frostbite.

Medlem

Det här kan bli hur som helst, avskydde fifa 17, gillar fifa 18 betydligt mer, stå ut med ett fifa som inte är bra i 4 år känns länge, idén är god dock

Avstängd
Skrivet av laban005:

Det här kan bli hur som helst, avskydde fifa 17, gillar fifa 18 betydligt mer, stå ut med ett fifa som inte är bra i 4 år känns länge, idén är god dock

Jag ogillar karriärläget i FIFA 18. Har aldrig varit med om mer buggar när det gäller transfers. Spelarna lämnar ju inte ens klubben, jag har t.ex Zlatan kvar i United även fast han skulle gått till Barcelona för dom erbjöd han ett kontrakt när hans gamla gick ut. Men han är ändå kvar hos mig och klagar på att han inte får spela. Samma med en del spelare jag köpte innan sommaren, kom överens om kontrakt med dom och övergångssumma men står att dom gått till andra klubbar. Dom får ju fan fixa det innan jag börjar spela igen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Fifa känns som ett spel som skulle passa som GaaS (Game as a Service), de största skillnaderna mellan spelen är olika lineups, tröjor och tweeks. Kan bli intressant.


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem

Det förvånar mig att de inte gjort alla dessa sportspel F2P och bara krängt tröjor, bollar, spelare, klubbor via mikrotransaktioner. Jag tror målgruppen som helt hjärndött köper samma spel varje år lätt hade spenderat massor på sådant krims krams.

Avstängd
Skrivet av baxtex:

Det förvånar mig att de inte gjort alla dessa sportspel F2P och bara krängt tröjor, bollar, spelare, klubbor via mikrotransaktioner. Jag tror målgruppen som helt hjärndött köper samma spel varje år lätt hade spenderat massor på sådant krims krams.

Nej då hade jag slutat spela FIFA, det kan jag säga direkt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: fan så mycket skit har inte jag märkt, störande grejer du nämner och det är ju sånt man inte skulle palla i fyra år, de är ju inte världsbäst på att patcha karriärläget heller för den ger ju inga extrapengar som FUT 😕

Medlem

Känns nästan som att Microsofts lösning med Win10 skulle passa sportspelen också. Alltså att ha ett fotbollsspel som sedan får uppdateringar varje år istället för att släppa ett helt nytt. Är ändå inte så jäkla stor skillnad mellan spelen, så känns mer logiskt att det blir en content patch, med uppdaterade ligor, spelare och statistik osv istället.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Det förvånar mig att de inte gjort alla dessa sportspel F2P och bara krängt tröjor, bollar, spelare, klubbor via mikrotransaktioner. Jag tror målgruppen som helt hjärndött köper samma spel varje år lätt hade spenderat massor på sådant krims krams.

Tänker exakt samma.. Folk köper en glorifierad patch varje år ;D

Medlem

snart får man betala en microslant för att börja spela såkallade fullständiga spelet
Det är ju inte många dagar efter dom har släppt fullständiga spelet som ett dlc dyker upp

Avstängd
Skrivet av laban005:

@breahl: fan så mycket skit har inte jag märkt, störande grejer du nämner och det är ju sånt man inte skulle palla i fyra år, de är ju inte världsbäst på att patcha karriärläget heller för den ger ju inga extrapengar som FUT 😕

Ja fast genom att det är så mycket nytt i år i karriärläget så är det väl därför det blivit så. Dom har inte testat det ordentligt innan.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: ja absolut men historiskt sett så brukar fifa vara buggigt och inte allt som blir patchat heller. Gillade "buggen" där du kunde sälja lånade spelare, bortplockat nu, tänk det i verkligheten, snacka om arga managers och klubbar då 😂

Avstängd
Skrivet av laban005:

@breahl: ja absolut men historiskt sett så brukar fifa vara buggigt och inte allt som blir patchat heller. Gillade "buggen" där du kunde sälja lånade spelare, bortplockat nu, tänk det i verkligheten, snacka om arga managers och klubbar då 😂

Jag gillar inte någon bugg. Vill att det ska vara så verklighetstroget som möjligt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: klart man vill, menade mer skrattretande eller ironiskt kul

1
Skriv svar