Nästa konsolgeneration minst två år bort, tror Ubisoft-chefen

Robot
Nästa konsolgeneration minst två år bort, tror Ubisoft-chefen

Pro och X förlänger förstås livslängden för Xbox och Playstation.

#nintendo, #playstation, #ps4, #switch, #ubisoft, #xbox, #xbox-one-x


Medlem

Inte mig emot. Hellre att de väntar och gör en rejäl maskin istället.
Hoppas de denna generation fokuserar mindre på sociala nätverk och mer på ren beräkningskraft och SSD/M.2 från start. Och riktigt tyst kylare.
Att brygga kaffe ligger strax över "dela på facebook och byta bakgrund på hemskärmen" på min önskelista.

Medlem

De kommer dock inte göra en rejäl maskin. Förutom utvecklingstiden så måste de också hålla nere priset. Det är inget problem att bygga en kompakt konsoll med ett 1080Ti, men då kommer maskinen kosta en 10k minst, och då får de inte många sålda. Och då kommer de ändå ha en massa specialkrafs i den också då det inte är en traditionell PC.... Så nästa generation konsoller kommer ändå vara efter datorerna. Visst, de kommer vara bra snabbare än dagens konsoller, men inte en "rejäl maskin" om du utgår från dagens tillgängliga prestanda.

Medlem

Är inte ens säkert att det blir en ny generation. Kan hända att dom gör som mobiltelefoner och istället släpper mindre prestandauppdateringar regelbundet för att behålla spelen som redan finns och inte behöva börja om från ruta ett igen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Xbox One X Two?

Ärlig talat tror jag MS lägger ner Xbox. En hel generation senare utan exklusiva spel har nog folk tappat sugen helt. Om de inte gör en kovändning snart...

Köper PS5 om 3 år. Fortsätter Sony släppa spel i nuvarande takt kommer jag ha fullt upp till dess.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

De kommer dock inte göra en rejäl maskin. Förutom utvecklingstiden så måste de också hålla nere priset. Det är inget problem att bygga en kompakt konsoll med ett 1080Ti, men då kommer maskinen kosta en 10k minst, och då får de inte många sålda. Och då kommer de ändå ha en massa specialkrafs i den också då det inte är en traditionell PC.... Så nästa generation konsoller kommer ändå vara efter datorerna. Visst, de kommer vara bra snabbare än dagens konsoller, men inte en "rejäl maskin" om du utgår från dagens tillgängliga prestanda.

Jo. Lite sorgligt att det ska vara sådan fokus på krimskrams, men förstår att det är det som säljer och förhållandevis billigt att implementera. :/

Medlem

microsoft tycker jag också är helt klart sämst, dom flesta spel kommer ändå till pc, medans sonys exklusiva spel kommer aldrig komma till pc. Och nu finns deras xbox till pris över 5000kr? stort lol på det, switch struntar jag dock i den är inte i samma liga som varken sony eller microsoft. Så för min del får nästa generation gärna vänta 2 eller 3 år till.

Medlem
Skrivet av Wille_3:

Jo. Lite sorgligt att det ska vara sådan fokus på krimskrams, men förstår att det är det som säljer och förhållandevis billigt att implementera. :/

När konsolerna började satsa på HDR har det äntligen börjat komma lite spel till PC med stöd. Utan konsolerna hade vi nog fått vänta många år till. Tråkiga är att det fortfarande finns en massa casual gamers på PC som spelar med lågupplösta 1440p skärmar och sämre så spelutvecklare har inte ännu börjat optimera spel för 4K med HDR på PC. Problemet är att urvalet av bra skärmar till PC är så begränsat så enda alternativet är att koppla datorn till en oled tv om man vill uppleva bra bildkvalité.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd

XboxOneX360noscope

Avstängd

@marcus8958: casual att köra lägre upplösning? lol.
144Hz är viktigare än 4k. Och lycka till med 144hz i 4k.

Medlem

@Manslut:
Det är bakåtsträvare som du som håller utvecklingen nere. Om fler skulle satsa på köpa bättre saker skulle marknaden anpassas och vi hade haft 4k skärmar med 144hz. Men nu när det finns såna som du som nöjer sig med köra lågupplöst på en budget skitskärm med bildkvalité så dålig att det känns som om man spelar ett spel från 2010 så kommer utvecklingen inte gå framåt speciellt fort.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

ELF
Medlem

@Star Lord:
@SWEBarb:
De kanske har förstått att den onda vägen inte är det rätta sättet.
Låt det vara upp till spelutvecklaren att välja om de ska släppa ett spel exklusivt till en plattform eller inte. Det ska inte vara någon äcklig ägare av spelstudion som säger åt dem att de inte får utveckla till fler plattformar även om de har resurserna för det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Avstängd

@marcus8958: Bakåtsträvare? Nöjer sig? Det finns varken skärmar eller grafikkort som pallar det, så vad hade du tänkt att man skulle köpa för att driva det framåt?
Hz har högre prio än upplösning, därför att det gör en sjuk skillnad att köra i 144 jämfört med 60.
Känslan när man aimar blir inte bättre av 4k vs 1440. Det är ju för bövelen som natt och dag bara man styr muspekaren i windows!
Och budgetskärm vette fan om man kan kalla min för 12000:-

Hade det funnits 4k-skärmar med 144Hz och grafikkort som fixar det skulle jag köpt det för längesen.

Medlem
Skrivet av Manslut:

@marcus8958: Bakåtsträvare? Nöjer sig? Det finns varken skärmar eller grafikkort som pallar det, så vad hade du tänkt att man skulle köpa för att driva det framåt?
Hz har högre prio än upplösning, därför att det gör en sjuk skillnad att köra i 144 jämfört med 60.
Känslan när man aimar blir inte bättre av 4k vs 1440. Det är ju för bövelen som natt och dag bara man styr muspekaren i windows!
Och budgetskärm vette fan om man kan kalla min för 12000:-

Hade det funnits 4k-skärmar med 144Hz och grafikkort som fixar det skulle jag köpt det för längesen.

Jag vet att det är en stor skillnad mellan en 144hz panel och en 60hz panel. Problemet är att det finns såna som du som nöjer sig med låg upplösning, dålig konstrast, dåliga färger så länge som du får 144hz. Skärmtillverkarna vet det och satsar därför inga pengar på utveckla bättre 4K skärmar. Det håller tillbaka utvecklingen och skulle det finnas fler som visar sitt missnöje med plånboken skulle skärmtillverkarna vara tvungna att anpassa sig efter marknaden och börja utveckla bättre skärmar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd
Skrivet av marcus8958:

Jag vet att det är en stor skillnad mellan en 144hz panel och en 60hz panel. Problemet är att det finns såna som du som nöjer sig med låg upplösning, dålig konstrast, dåliga färger så länge som du får 144hz. Skärmtillverkarna vet det och satsar därför inga pengar på utveckla bättre 4K skärmar. Det håller tillbaka utvecklingen och skulle det finnas fler som visar sitt missnöje med plånboken skulle skärmtillverkarna vara tvungna att anpassa sig efter marknaden och börja utveckla bättre skärmar.

Hur menar du att "såna som jag" som köper det absolut bästa som finns att tillgå enligt kraven nöjer sig?
Jag köper den största skärmen med den högsta upplösningen som finns med 144Hz och IPS-panel (vilket landar i 27" och 2160x1440), det om nåt indikerar ju åt vilket håll jag vill att utvecklingen ska gå. Det vore en annan femma om jag nöjde mig med en 1080p144 med en TN-panel av modell sämre.

De alternativ som finns som är 4k med 120Hz kostar 85000:- och uppåt. Antar att man enligt dig är en bakåtsträvare om man inte köper en sån då.

Medlem

Frågan är om man kommer släppa en konsol som man fäster över skulderbladen(lite hängslens design) och lirar via VR istället för vanlig skärm

Vanliga mobiler är för slöa och vanliga datorer är för klumpiga(även utan sladd).

För att få stöd för gamla spel så ser man en skärm i VR.

120hz, minst 3k, inget blur och ett batteri som man kan byta ut så köper jag en på direkten

Men det kanske är 5 år bort?

Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Frågan är om man kommer släppa en konsol som man fäster över skulderbladen(lite hängslens design) och lirar via VR istället för vanlig skärm

Vanliga mobiler är för slöa och vanliga datorer är för klumpiga(även utan sladd).

För att få stöd för gamla spel så ser man en skärm i VR.

120hz, minst 3k, inget blur och ett batteri som man kan byta ut så köper jag en på direkten

Men det kanske är 5 år bort?

Bästa vore en konsol som är tillräckligt liten och kraftfull att den får plats direkt i HMD:n

Medlem

Xbox PC.


signatur

Nämen!

Inaktiv

Den kommer heta Xbox 2,5 aka Mobile Clippy Pocket PowerPC Metrosexual 16K Edition N

(N:et står för att Media Player inte ingår)

Medlem
Skrivet av marcus8958:

När konsolerna började satsa på HDR har det äntligen börjat komma lite spel till PC med stöd. Utan konsolerna hade vi nog fått vänta många år till. Tråkiga är att det fortfarande finns en massa casual gamers på PC som spelar med lågupplösta 1440p skärmar och sämre så spelutvecklare har inte ännu börjat optimera spel för 4K med HDR på PC. Problemet är att urvalet av bra skärmar till PC är så begränsat så enda alternativet är att koppla datorn till en oled tv om man vill uppleva bra bildkvalité.

På vilket sätt påstår Du att att jag förespråkar PC?

Medlem

@Wille_3:
Fokus på krimskrams istället för prestanda ökningar. Det jag kommenterade och syftar på hdr och dolby atmos och hur krimskrams hjälper oss pc ägare med skynda på utvecklingen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

@Wille_3:
Fokus på krimskrams istället för prestanda ökningar. Det jag kommenterade och syftar på hdr och dolby atmos och hur krimskrams hjälper oss pc ägare med skynda på utvecklingen.

Finns en hel del krimskrams och annat att gnälla om PC också, blanda inte in mig i konsoll/Pc-käbblet.

1
Skriv svar