Se fem nya bilder från nya Battlegrounds-kartan

Robot
Se fem nya bilder från nya Battlegrounds-kartan

Okej, ni kan släppa den nu. Tack på förhand.

#battlegrounds, #det-är-öken


Medlem

ser fint ut! får spela utan kläder så man smälter in bättre i omgivningen ;-P

Avstängd

Det är mer savann än öken om ni frågar mig.

Medlem

Vi behöver mer nyheter från Battlegrounds. Är inte tillräckligt.

Hade hellre sett en karta med många byggnader, det blir lite "same, same", att hela tiden springa, eller köra över stora fält.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Walter S.A. Iego: du tror inte att en viss del av spelets känsla kommer ifrån torgskräcken. Dvs man lär ut mot sin vilja på ett öppet fält där man kan bli skuten ?


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av sebrock:

Vi behöver mer nyheter från Battlegrounds. Är inte tillräckligt.

Håller med, det är sjukt mycket gratisreklam de här spelet få av speljournalisterna


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

@WarpGuN: Det är ett av världens populäraste spel just nu, alla kategorier... Inte direkt konstigt. Låter mer som en vad kom först hönan eller ägget fråga. Är det speljournalisterna som gjort det poppis eller är det populäriten som gör att journalister skriver om det?

Medlem

@educk: Tänkte precis samma sak

Avstängd
Skrivet av sebrock:

Vi behöver mer nyheter från Battlegrounds. Är inte tillräckligt.

Ni ska vara glada att FZ skriver nyheter åt er överhuvudtaget.


signatur

PS5 och inget annat.

@aholman:

Med den logiken borde väl LoL få 3 rubriker om dagen med sina 100 miljoner aktiva spelare.
Börjar också tröttna lite på "nyheter" om PUBG här, t ex nyheter om när folk gör galna headshots på avstånd, hoppar med en bil på ett tak och dödar någon, eller deras lunch-streams.

Nyhetsvärdet liksom

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Håller med, det är sjukt mycket gratisreklam de här spelet få av speljournalisterna

Det finns fortfarande inget tvång att läsa nyheter om Battlegrounds, förstår inte riktigt kritiken?

Vi leker med tanken att nästa spel som blir en hit, oavsett om det är ett moba, rgp, eller fps, så skriver inte FZ om det alls.
Tänker man på det, så skulle ju den tanken liksom förinta hela konceptet med FZ.
Ska vi sedan prata om antalet nyheter som skrivs så beror det på att det ser annorlunda ut idag än förr, nu är man med i utvecklingen av spelet, så det är klart att det finns mer att skriva om.


signatur

Niet.

Redaktör
Skrivet av pelson:

@aholman:

Med den logiken borde väl LoL få 3 rubriker om dagen med sina 100 miljoner aktiva spelare.
Börjar också tröttna lite på "nyheter" om PUBG här, t ex nyheter om när folk gör galna headshots på avstånd, hoppar med en bil på ett tak och dödar någon, eller deras lunch-streams.

Nyhetsvärdet liksom

Nyhetsvärdet avgörs till stor del av vad FZ-läsarna vill ha. Ofta, men inte alltid, hänger ett spels storlek och FZ-läsarnas intresse ihop. Med Battlegrounds är det så, men med LoL inte. Därför kör vi inte tre LoL-nyheter om dagen.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nyhetsvärdet avgörs till stor del av vad FZ-läsarna vill ha. Ofta, men inte alltid, hänger ett spels storlek och FZ-läsarnas intresse ihop. Med Battlegrounds är det så, men med LoL inte. Därför kör vi inte tre LoL-nyheter om dagen.

Fast nyhetsvärdet måste bestå av något, en nyhet exempelvis. Att en streamer gör ett "sjukt headshot" är ju ingen nyhet i sig. Det är ren utfyllnad och trams. Mitt inlägg är naturligtvis sarkastiskt, en ny karta ÄR en nyhet. Ett headshot eller t om era "lunchstreams" är det inte. Det går ju att vara lite mer selektiv i inläggen som redaktörer än ni kanske varit när det gäller Battlegrounds. Det är min uppfattning och konstruktiva kritik.

För övrigt fattar jag inte varför jag inte har hjärta vid mitt namn. Jag tillåter reklam på fz.se

Medlem

Kul att banan ser ut att komma att frammana nya typer av strider och (strategiska) situationer både igenom en annan geologi och annorlunda städer (höghus nästan), osv.

Hade det varit att dom mer eller mindre skinnade om banan som finns så hade dom ju lika gärna kunnat strunta i det.

Har samma tankar kring hur dom hanterar väder, hade det varit for show så vem bryr sig? men det förändrar förutsättningarna och metaspelet fullständigt... Dom verkar ha oljade hjärnor där borta på studion. Kul.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Lite onödigt whine. Man kan inte anpassa allt efter alla. Ni som whinar får faktiskt tänka till lite, att ni behöver INTE trycka eller läsa om Battlegrounds nyheterna. Ni vill bara kommentera så alla kan se eran åsikt. Skippa det! We don't want it.

Medlem

Läs inte de nyheter som ej intresserar er, boooooooooooooom - problem solved.

Medlem

Haha jag förstår verkligen inte kritiken.
Är det någon slags ticks att man måste klicka upp exakt alla inlägg, nyheter och artiklar på en nyhetssida? Det gör ju inte jag när jag läser en kvällstidning direkt. Dessutom är nyhetsvärde i sig en väldigt klurig fråga. Allt på Aftonbladet har ju inte direkt rent nyhetsvärde, men det hindrar ju inte mängder av läsare att läsa artiklarna, vilket i slutändan är deras jobb. Sen är det ju helt beroende på vem du frågar!?
Exempel:
ST - Sundsvalls Tidning, skriver lokalnyheter för 6-7 orter i Medelpad. Ångebor vill säkerligen ej läsa om Timrås "nyheter" och vice versa. Men samtliga vill läsa de nyheter som berör dem eller kittlar deras intresse.

Det kan ju omöjligt passa alla - och i perioder med stor nyhetstorka är jag personligen glad över att de håller sig aktiva i form av krönikor, streams, och roliga nyheter/artiklar med begränsat nyhetsvärde men som håller liv i sidan.

Sen någonstans är det väl bra med dialog och kritik, men den måste vara konstruktiv. Annars blir det bara gnäll och tomma ord.

Skrivet av pelson:

@aholman:

Med den logiken borde väl LoL få 3 rubriker om dagen med sina 100 miljoner aktiva spelare.
Börjar också tröttna lite på "nyheter" om PUBG här, t ex nyheter om när folk gör galna headshots på avstånd, hoppar med en bil på ett tak och dödar någon, eller deras lunch-streams.

Nyhetsvärdet liksom

PUBG är också ett väldigt nytt spel som inte ens är ett år gammalt än. LOL släpptes 2009, att det inte är enormt nyhetsvärde över allt man gör längre är ganska uppenbart.

Jag är säker att man skrev mycket om lol också när det var nytt. Precis som man har skrivit mycket om varje spel som blir kraftigt populära(eller hatade), vill minnas att no mans sky hade enormt många artiklar, just för att folk älskade att läsa om spelet.

Medlem

Svårt att inte läsa nyheter som man inte är intresserad av?

Medlem

Återvänder när spelet flyter på bättre och nätkoden inte är lika förjävlig, men kartan ser riktigt nice ut. Verkligen avskyr den nuvarande kartan, värdelöst designad, men detta ser mycket lovande ut.

Skägg.
10 Chambers

Jag kan förstå kritiken mot headshot-nyheten, samtidigt är det extremt sällsynt att vi skriver om sånt.

Problemet med att inte skriva om streams är att ingen hittar in annars. Det där med att prenumerera på vår Youtube-kanal verkar svårt


signatur
Avstängd
Skrivet av breahl:

Ni ska vara glada att FZ skriver nyheter åt er överhuvudtaget.

Jag tror han inte syftar på FZ utan själva spelet behöver mera "nytt"

Medlem

"...större städer en den nuvarande..." större ... än ... 🙄

1
Skriv svar