Uppgift: fler än EA ville köpa Respawn

Robot
Uppgift: fler än EA ville köpa Respawn
Medlem

"Respawn jobbar i nuläget på tre projekt: ett nytt Titanfall, ett Star Wars-actionspel och "en VR-spelupplevelse". Inget av dem har något känt releasedatum."

Det lär inte heller bli något, i vanlig anda kommer väl EA att lägga ner studion och ta över IPna helt och hållet, RIP Respawn.

Medlem

Bara för att någon bjuder högst betyder det inte att de kommer vara bäst för eran framtiden.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Bara för att någon bjuder högst betyder det inte att de kommer vara bäst för eran framtiden.

Jag vet dock inte vad som är bästa alternativet mellan Nexon och EA här...

Medlem

Hur går det till egentligen när EA köper upp ett företag.

-Hej, här har ni 400 miljoner. Vi för över pengarna direkt till Respawns bankkonto, som nu även är vårat så vi tar tillbaka dessa pengar bums och så lägger vi ner eran studio. GREAT DEAL? Right?

Medlem
Inte riktigt så :)
Skrivet av robbis:

Hur går det till egentligen när EA köper upp ett företag.

-Hej, här har ni 400 miljoner. Vi för över pengarna direkt till Respawns bankkonto, som nu även är vårat så vi tar tillbaka dessa pengar bums och så lägger vi ner eran studio. GREAT DEAL? Right?

Nej, det är oftast aktieägare inom företaget som får pengarna i såna här deals. Uppfyller man inte vissa punkter så blir det mindre cash från EA till Aktieägarna, det är då du ser aktieägarna dra fram sina pitchforks för att peta lite på alla arbetare där.


signatur

i7-47700K@4.1GHz | GTX1070 STRIX | 16GB RAM | Win 10 / Ubuntu 17.10 |

N.J

Medlem

@DeFeCT: Tänkte samma sak, bara invänta en nedläggning


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ytterligare ett företag som de skall förstöra då

Medlem

RIP.
Nu kommer Titanfall spelen börja ha lootlådor, där spelarna med mest pengar kan köpa grymt obalanserade titans att besegra casualspelarna med.

Medlem

@Nojeb001: det är ju även aktieägarna som lägger ut pengarna.

Medlem

@robbis: Alla som äger företaget får en utdelning. Resten kan få bonusar om ägarna känner sig villiga till det.

Medlem

Nya Titanfall = Battlefield 2143?

Orkar inte med EA längre, denna girighet och starka ovilja att ge fansen "bra" upplevelser förstör så många andra potentiella projekt.


signatur

Nämen!

Medlem

@Maysay:

Fast det är väl bara vid en nyemission va? Inte helt hundra på hur det verkligen fungerar med aktier, ägarskap och investeringar/utdelningar... Men aktier som redan finns i omlopp genererar väl noll och ingenting till själva företaget när de köps och säljs på den öppna marknaden? Och om inte (aktie) ägarna investerar några pengar, så är bara aktieägarna ett högljutt sänke som kräver pengar (som de ofta inte ens investerat i själva företaget, utan köpt de som finns tillgängliga på börsen) i samband med årsredovisningar och kvartalsrapporter. Det är precis därför vi får se en massa halvfärdiga spel som släppts alldeles för fort p.g.a en skrattretande kort utvecklings-cykel och ett enormt kortsiktigt, girigt tänkande som max sträcker sig 3-6 månader framåt, varefter en utgivare som exempelvis EA spenderar 4 ggr så mycket pengar på marknadsföring som själva spelet kostade, trots att spelet kanske hade behövt 1 år till i utveckling och inte skulle må dåligt av att utgivarna la mer pengar på spelen än på satans reklam!

I alla fall är det så jag fått för mig att det fungerar när det gäller aktier i allmänhet och spelbranschen kortsiktiga styrelser och ägare som kan noll och ingenting om spel i synnerhet.

Medlem

@Chomag: Klart det är aktieägarna som betalar även om det inte är en nyemission. Man betalar ett pris (företagets värde) till någon annan som man köper av. Värdet bestäms av hur mycket pengar bolaget har el. kommer att ha. D.v.s betalar jag t.ex 120 spänn så köper jag en del av bolagets (procent) tillgångar för detta. Använder sedan bolaget lite av tillgångarna för att köpa ett annat, då är det för pengar som jag står ägare till (procent av mina aktier).

Medlem

Advance prayers for Respawn.
https://9gag.com/gag/aOBn9DD


signatur

autograph

1
Skriv svar