Starcrafts framtid

Medlem
Starcrafts framtid

Varför gör inte Blizzard Starcraft 2 till F2P, visst de kanske konkurrerar mot sig själva och stjäl lite spelar bas från andra spel. Men varför inte göra det o vinna grattis poäng som ett "företag som bryr sig och kan överraska"?

#blogg


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Starcrafts framtid

Det går väl att spela någon sorts MP-klient som är gratis?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag gissar att det har med två saker att göra:
1: De behöver lista ut sätt att tjäna pengar på F2P-starcraft. (inte minst för att servrar etc kostar)
2: Många spelare har betalat för SC2, och hade nog blivit mindre glada om Blizz plötsligt gör det gratis. (Inte alla, såklart, men möjligtvis en hel del)


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Gratis att ladda ner och spela. Alla enheter betalas med riktiga pengar.

"On sale today: High Templar - Only $0.99"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det går väl att spela någon sorts MP-klient som är gratis?

Du tänker på Starcraft II Arcade:
http://us.battle.net/sc2/en/blog/12440015/free-arcade-and-mor...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Starcraft är inte riktigt gjort för f2p, sure de har vissa bitar och lite skins osv. Men ska man göra ett bra f2p så behövs det stor tanke och spelet behöver på ett bra sätt utgå från att kunna bidra med att vara en platform.

Det ska kunna ge spelarna något kvalitativ att lägga pengar på och en upplevelse som är hållbar för fler år. Att bara slappa på en f2p stämpel på valfritt spel bjuder in till medelmåtta. Klart min åsikt såklart.

Många spel som bara övergår till f2p. Starcraft har inte haft något uppsving. Det har inte direkt funnits något nytt eller något som drastiskt ändrat spelet. Sure nya enheter och några major tweaks.

Inte tillräckligt däremot. Många Mobas eller andra f2p har nya saker var och varannan (valfri tidpunkt). Det intresserar folk, känns nytt fräscht.

Medlem

Jag syftade mycket på att Starcraft 2 håller på att dö. Det finns inget annat RTS som är lika välgjord och som är så pass bra som ur e-sport/spectator vinkeln.
Göra den till F2P hade inte skadat Blizzards ekonom så jätte mycket och kanske hade gett SC ett pånyttfödelse.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Jag syftade mycket på att Starcraft 2 håller på att dö. Det finns inget annat RTS som är lika välgjord och som är så pass bra som ur e-sport/spectator vinkeln.
Göra den till F2P hade inte skadat Blizzards ekonom så jätte mycket och kanske hade gett SC ett pånyttfödelse.

I det stora hela kanske de hade gått plus på goodwill-kontot, men de hade riskerat att göra sig ovänner med sina core-användare. De som betalar/betalat (rätt mycket) för blizz spel. Troligtvis det som hindrar dem, i min mening.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

De kanske skulle pröva det ändå nu när det inte finns någon som köper spelet längre? Alla de som vill ha SC2 har väl det redan.

Gör det F2P, ge alla som betalat för det skins och skit för så mycket de betalat redan typ.

Medlem

Jaha där satt den


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Releasehästryttare

@cybo: Och vi som hade wings of liberty får heart of the swarm gratis om man loggar in på b-net och acceptar den innan den 12e nov!

1
Skriv svar