Snart kan du spela Destiny 2 i 4K på konsol

Robot
Snart kan du spela Destiny 2 i 4K på konsol

Anländer i form av en kommande uppdatering.

#bungie, #destiny-2


Medlem

Innehållslöst i 4K är väl bättre än bara innehållslöst, antar jag....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: haha håller med! Hoppar verkligen att första expansionen är något "matig" för annars kommer det som i D1, bli en rejäl dipp av aktiva spelare.

Medlem

15 eller 30 fps?

I stridens hetta är man inte intresserad av snygga vyer. Flyt och respons är det viktigaste. Hoppas Microsoft och Sony inser det.

Ambassadör
Xbox

Gött att Xbox får en fläskigare version trots Sonys alla exklusivitetsförsök.

Verkar som om "other console" vart bättre ändå...haha.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Gött att Xbox får en fläskigare version trots Sonys alla exklusivitetsförsök.

Verkar som om "other console" vart bättre ändå...haha.

Gäsp

Ny pentium CPU 640kr, 60fps

DBa
Medlem

@Gamer-Tompa: Det är väl ändå mer Bungie än Sony och Microsoft som ligger bakom att Destiny kör 30 fps på konsoll. Men visst, mer fokus på CPU från tillverkarna hade hjälpt.

Ambassadör
Xbox

@Sapiens: muh PC! haha


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: muh xbox muh muh muh i varje tråd


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Lite off men om jag ska köpa bra passande slärm till nya One X, ska jag gå på 4k UHD och HDR? Eller finns det olika kvalitet på dom sakerna också?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Ambassadör
Xbox
Skrivet av FejkFejksson:

@Mortaigne: muh xbox muh muh muh i varje tråd

Muh feels...:(

Skrivet av Pretorian24:

Lite off men om jag ska köpa bra passande slärm till nya One X, ska jag gå på 4k UHD och HDR? Eller finns det olika kvalitet på dom sakerna också?

Det finns alltid hittepåprodukter, lite som när HD kom och det fjantades med "HD-Ready" på TV-apparater.

Du ska 4K @ 60hz och HDR 10.

4K: Upplösning: 3840 x 2160p

Uppdateringsintervall: 60 Hz

Färgdjup: 30 bitar per bildpunkt (10-bitars)

Bildpunktskodning: 4:2:0 eller 4:2:2

HDR: Din TV måste stödja HDR10-mediaprofilen:

· BT2020-färgområde eller gamut

· High Dynamic Range (ST2084)

Vissa TV-tillverkare kan kalla det något annat. Exempelvis HDR Premium eller Ultra HD Premium.

-Saxat från Microsoft.


signatur

Jump in.

Gnällkuk

@Mortaigne: HD-Ready innebar att tvn klarade 720p, men inte 1080p om jg inte minns fel, dessutom var de första ofta interlaced


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@tricky En Hd redy tv är jag rätt säker på även kan ha 1920x1080 men då bara interlaced. (1080i)

Medlem

Kommer att börja spela destiny 1 igen med en grupp snubbar som aldrig kört 1an förut. 2an saknar något tror bla att det är så mycket samma och gillar inte token systemet alls eller att multi play är 4vs4 bara. Eller att man inte kan välja vilken strike man ska köra mm.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Lite off men om jag ska köpa bra passande slärm till nya One X, ska jag gå på 4k UHD och HDR? Eller finns det olika kvalitet på dom sakerna också?

1
Skriv svar