Det tar 40 timmar att låsa upp en hjälte i Star Wars Battlefront 2

Medlem
Skrivet av Tomten:

Jag förstår inte hur det på något sätt kan vara negativt att ha alla tillbehör tillgängliga. Jag spelar ett spel för att jag tycker att spelmekaniken är kul, inte för att spelet ska klappa mig på axeln och ge mig en ny leksak när jag skjutit x fiender. Ett bra spel som är roligt att spela ska inte behöva ha artificiella begränsningar som låses upp efter du lagt ner tillräckligt lång tid av ditt liv på att spela.

Alla är olika, men personligen skulle jag tröttna på ett spel ganska fort om allt vart upplåst redan.

Systemet i Battlefield 3 tycker jag är det bästa.
Man har massa olika vapen från början att välja på, men låser upp andra vapen till klassen ju mer du spelar den klassen, och du låser upp uppgraderingar till ett vapen genom att använda det vapnet.

Om allt var tillgängligt från början så skulle spelet vara kul tills man spelat alla kartor och alla spellägen, sen finns ju ingenting mer att göra. Att få nya vapen och prylar blir ju som en belöning för att man spelar spelet, utan det skulle nog väldigt många tröttna väldigt fort, det måste finnas någon system på plats som "belönar" dig regelbundet.

Med det sagt så ska det vara lika för alla, de som spelar mycket borde ju få mer saker snabbare, än de som inte spelar mycket, om det finns ett stort utbud av vapen redan från början så är det ju inte orättvist.

Medlem

Det här är ju en icke-fråga.
1. Heroes går ner duktigt snabbt om man hjälps åt.
2. Köpta Heroes kommer att finnas i båda lagen så fördelen kommer att vara försumbar snudd på obefintlig.

Medlem

Ser inga problem med antalet timmar där. I tidigare Battlefield spel har man ju spelat upp emot 100 timmar utan att ha låst upp alla vapen. Folk ville ha ett djupare och längre progression system med fler saker att låsa upp och nu får man det och det duger fortfarande inte.

Sen vet jag inte om det var Jackfrags som nämnde det i en video nyligen att Dice är väldigt begränsade av Star Wars licensen för vad dem får göra kosmetiskt i spelet. ALLT måste gå via Disney och Lucas Arts och godkännas vilket gör att en heeeeel del "costumization" helt enkelt är otänkbart. Det är nog en del av anledningarna till att man fått lägga en del saker som "unlockables" och i "skräp lådorna".

Medlem
Skrivet av JRico:

Det här är ju en icke-fråga.
1. Heroes går ner duktigt snabbt om man hjälps åt.
2. Köpta Heroes kommer att finnas i båda lagen så fördelen kommer att vara försumbar snudd på obefintlig.

Ok jag ska hosta upp 60$ och sedan låtsas som att mer än halva spelet inte finns, för att resten är låst bakom en grind eller paywall. Ingen normal människa med ett jobb eller något liv utanför battlefront 2 kommer att få uppleva den andra halvan som vi redan betalt för en gång?

Ryck du på axlarna och låt EA tänja på gränsen.
De kommer inte att sluta förrens någon sätter ner foten och att det syns på försäljningssiffrorna. Förstår inte folk att det inte kommer att sluta? För ett halvår sedan fanns bara "kosmetiskt", det var OK. Sedan kom singleplayer boxar och tillslut kom pay to win. På mindre än ett år.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det fungerade förr och skulle fungera lika bra idag.
titta på spel som inte följer denna modell, fungerar ypperligt.
PUBG tex har betydligt många fler spela än tex battlefront

Nej detta är enbart taktik för att suga ut pengar ur folk och kittla "belöningsnerven" hos folk.
Har man allt från början så kan man fila på sina färdigheter ist. vill skaparna släppa mer content så är det väll bara göra det gratis eller betal men gör inte så det påverkar gameplay.

Skrivet av Tomten:

Jag förstår inte hur det på något sätt kan vara negativt att ha alla tillbehör tillgängliga. Jag spelar ett spel för att jag tycker att spelmekaniken är kul, inte för att spelet ska klappa mig på axeln och ge mig en ny leksak när jag skjutit x fiender. Ett bra spel som är roligt att spela ska inte behöva ha artificiella begränsningar som låses upp efter du lagt ner tillräckligt lång tid av ditt liv på att spela.

Jag tror det beror mycket på vilken typ av spel det är och hur upplägget är. Hade WoW varit det som det är idag om alla hade varit maxlevel med allt gear upplåst? Poängen är ju att spelarna skall ha ett mål, att kunna få bättre saker och få en känsla av framgång. Detta får man inte om allt är upplåst från start. I spel som PUBG är allt förvisso upplåst, fast å andra sidan kanske man en runda springer runt med en stekpanna samtidigt som "grannen" i huset bredvid fick en AK... Det är ju inte så att alla spawnar med fullt kit med samma vapen, utan det är ju looting som avgör och det är inte alltid "rättvist". Det ju det som är en del av tjusningen med just det spelet - att ta risker när man springer och lootar, vägval osv osv.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av ebackman2:

Ok jag ska hosta upp 60$ och sedan låtsas som att mer än halva spelet inte finns, för att resten är låst bakom en grind eller paywall. Ingen normal människa med ett jobb eller något liv utanför battlefront 2 kommer att få uppleva den andra halvan som vi redan betalt för en gång?

Ryck du på axlarna och låt EA tänja på gränsen.
De kommer inte att sluta förrens någon sätter ner foten och att det syns på försäljningssiffrorna. Förstår inte folk att det inte kommer att sluta? För ett halvår sedan fanns bara "kosmetiskt", det var OK. Sedan kom singleplayer boxar och tillslut kom pay to win. På mindre än ett år.

Man kanske kan lösa problemet med att ha servrar utan hjältar?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Man kanske kan lösa problemet med att ha servrar utan hjältar?

Eller helt enkelt göra som man alltid gjort i COD, battlefield, battlefront 1. Låt oss låsa upp vad vi vill ha genom att spela den klassen vi vill spela. Varför ska "progression" helt plötsligt vara random och ta 25gånger tiden det brukade ta?

I cod eller battlefield som exempel kunde man på 25h vara hög level och ha låst upp allt för vapnet/klassen man behöver. Idag efter 25 timmar så har du öppnat 6lådor med random skit, ur en item-pool med 1000-tals unlocks. Du kommer aldrig att få det du vill ha.

När jag spelar så vill jag koppla av, inte se det som ett andra jobb.

Medlem

Snacka om ett misshandlat varumärke.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

De gör verkligen multiplayer-spel nu för tiden för såna som inte har ett liv. Man hinner aldrig ifatt de andra också hamnar man på utsidan för man har sämre "upplåsningar" och inte samma chans. Jag hoppas denna hjälte inte gör spelet lättare.

Mja, det stämmer nog inte riktig. "Time-sink" (upp)fanns ju redan på Star Wars Galaxies eller Everquest tiden. Eller tar Counter Strike (olika versioner).
Men jag håller med om att det är jobbigt att det ska ta en sådan tid om man tillhör gruppen som inte har det. Och då ska antagligen loot-boxes mot riktiga pengar hjälpa....
Skulle själv inte alls ha ngt emot att det tar tid, MEN, eftersom det blir ju som i många online shooters samma banor om och om och om och om (....) igen så vet jag redan nu att jag inte kommer att orka efter ett tag.

Medlem

@conthox: precis men alla har alla.förutsättningar från början.
Ta det enkla upplägget quake en gång i tiden hade.
Alla började med en yxa och boomstick sen.gällde det att plocka upp armohälsa och vapen på banan.
Samma sak där du kunde ha boomstick den andra rocketlauncher men alla hade samma förutsättning från början.
Det är det inte om mam tex måste spela 100 timmar innan man får plocka upp rocketlauncherna eller måsta köpa den i förväg för riktiga pengar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ArchangeI:

Stäng av film effects etc, kände samma sak.

Ontopic: En timmes spelande gav mig 14000 credits

Intressant. Toppade du listorna, körde du några boosters, etc? Med den takten skulle det ta 4-5 timmar att låsa upp Luke.


signatur
Medlem
Skrivet av ArchangeI:

Stäng av film effects etc, kände samma sak.

Ontopic: En timmes spelande gav mig 14000 credits

kanske är Film Grain-effekten som är med i många spel men iaf i min värld är helt onödig och alltid ska stå på 0%


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Intressant. Toppade du listorna, körde du några boosters, etc? Med den takten skulle det ta 4-5 timmar att låsa upp Luke.

I andra reddit-trådar står det att det finns s.k "challenges". De fungerar som i alla andra "free-to-play"-spel, att man får mycket i början och att det mattas av, och tillslut inte kommer alls längre. Det finns totalt 30k? credits att hämta hem, sen är det "40-timmars-grinden" som gäller.

Medlem

För min egen del gillar jag att ha något att kämpa mot, så detta är bara bra i min bok.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: poäng mässigt låg jag ofta i top 5 iaf.

Inga boosters, men jag roterade rätt friskt mellan bas klasserna för att ta de grundläggande challanges först, sen körde jag en match i varje gamemode vilket va ytterligare challanges sen blev de fokus på vapen / klass kills.

Körde 4h igår och landade på 57000 ca.
Tror det är gjort såhär medvetet så man låser upp en "första" hjälte rätt fort

Medlem
Skrivet av Molotov:

@conthox: precis men alla har alla.förutsättningar från början.
Ta det enkla upplägget quake en gång i tiden hade.
Alla började med en yxa och boomstick sen.gällde det att plocka upp armohälsa och vapen på banan.
Samma sak där du kunde ha boomstick den andra rocketlauncher men alla hade samma förutsättning från början.
Det är det inte om mam tex måste spela 100 timmar innan man får plocka upp rocketlauncherna eller måsta köpa den i förväg för riktiga pengar

Det är för att quake är ett skillbaserat spel, det är inte battlefront 2.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

@magma: nej uppenbarligen inte edtersom dom inför detta men utan hade det kunnat vara det.
Se på battlefield 1942 tex om vi ska ta battlefield serien som exempel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ArchangeI:

@Carl Johansson-Sundelius: poäng mässigt låg jag ofta i top 5 iaf.

Inga boosters, men jag roterade rätt friskt mellan bas klasserna för att ta de grundläggande challanges först, sen körde jag en match i varje gamemode vilket va ytterligare challanges sen blev de fokus på vapen / klass kills.

Körde 4h igår och landade på 57000 ca.
Tror det är gjort såhär medvetet så man låser upp en "första" hjälte rätt fort

Låter ju rimligt, och att hjälte två kan ta betydligt längre tid, om EA inte är aktiva att fylla på challenges, etc.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: challanges är där gott om men dom skalar rätt kraftigt i krav och reward (inte riktigt lika mkt).

Snipern gick från 50 kills och 200 credits till 200 kills och 500 credits tex.

Så därför lönade sig det lite mer att hoppa runt mellan klasserna än att låsa sig på en

Men objective challanges gav mer jämt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ArchangeI:

@Carl Johansson-Sundelius: challanges är där gott om men dom skalar rätt kraftigt i krav och reward (inte riktigt lika mkt).

Snipern gick från 50 kills och 200 credits till 200 kills och 500 credits tex.

Så därför lönade sig det lite mer att hoppa runt mellan klasserna än att låsa sig på en

Men objective challanges gav mer jämt

Intressant, och väntat att det ökar efterhand. Stora frågan blir ju hur aktiva Dice kommer vara på att fylla på sånt här varje vecka.


signatur
Medlem

klart det går snabbt i absoluta början, men om en vecka har alla allt. och då ere bara grinding och spela mot folk med stålar som gäller


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Intressant, och väntat att det ökar efterhand. Stora frågan blir ju hur aktiva Dice kommer vara på att fylla på sånt här varje vecka.

Det får inte heller glömmas att det gäller att välja rätt klass och vapen baserat på karta. Har inte spelat BFII mer än BETA, men i nu gamla BF spelet så hade jag aldrig spelat med sniper på t.ex. Endor, eller shotgun på Hoth. Rätt utrustning på rätt karta.


signatur

MSI Xpower Z170A Titanium Ed. | 6700K @ Stock | NH-D15 [Push/Pull] | 32GB DDR4 2133mhz | GigaByte GTX 1080Ti 11GB | 2x 250GB Samsung EVO 850 | 4TB blandad lagring | Corsair Gaming Sabre RGB | Asus Cerberus MK II | 2x Samsung U28E590D 28" 3840 x 2160 + AOC AGON AG271QG

[Unknown] på Discord

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Användarnamn:

Det får inte heller glömmas att det gäller att välja rätt klass och vapen baserat på karta. Har inte spelat BFII mer än BETA, men i nu gamla BF spelet så hade jag aldrig spelat med sniper på t.ex. Endor, eller shotgun på Hoth. Rätt utrustning på rätt karta.

Hehe, bra kartkännedom är halva vinsten


signatur
Medlem

Bättre var det när man gick till spelbutiken på Hötorget och gick till hyllan där den stora papp boxen med frän front stod i sin ära. Öppna boxen och inuti fann man 1, kanske 2 cd skivor. Känslan var härlig och det kändes stort på nåt sätt.

Ett fast pris, och hela spelet utan krusiduller medföljde.

Fast det är klart, tiderna förändras, oftast till det sämre som bekant. Det får inte fortsätta så här, på långsikt så kommer spelarna svika kreatörerna, och då är industrin ute på jävligt hal is.

Det måste införas alternativ, såsom att man köper hela spelet på en gång inklusive loot-boot-extra krusiduller för ett kraftigt rabatterat pris. Passar det inte så kan man betala "pay as you go" stuket. Men även som det ser ut idag, såsom Starwars battlefront2 så känns det trist. Man ska inte hålla publiken gisslan på det här sättet med att skapa utgånglägen som är olika för alla enbart pga ens ekonomi, så skapar man inte en långvarig hälsosam sandlåda.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

12
Skriv svar