Efter CoD: WW2-problemen – dedikerade servrar har högsta prioritet

Robot
Efter CoD: WW2-problemen – dedikerade servrar har högsta prioritet
Avstängd

Har ibte haft några problem alls under de 50 timmar jag hittils spelat, på PC naturligtvis.

Medlem

Fick dra in senaste drivers till betan men de drivers funkade inte med retail. Inga besked, det bara krashade. Har inte testat att ha program som betan whinade om igång (som Afterburner till exempel).


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Manslut:

Har ibte haft några problem alls under de 50 timmar jag hittils spelat, på PC naturligtvis.

Vi körde pc igår, invites resulterade bara i felmeddelandet "unable to join session". Gick heller inte att joina direkt från Steam. Vi lyckades komma runt det genom att ansluta den andres match när någon lämnade omgången.


signatur
Medlem

@Manslut: ja för pc versionerna av spel strular ju aldrig.... 😂

Avstängd

@oDIRTDIVERo: Nej men man spelar självklart en fps på pc. nåt annat vore befängt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Manslut:

@oDIRTDIVERo: Nej men man spelar självklart en fps på pc. nåt annat vore befängt.

Tycker ändå att Call of Duty och många andra moderna spel är så anpassade för konsoler att det går alldeles utmärkt att köra multiplayer på konsol. Visst, du får inte millimeterprecisionen men det går ändå att skjuta folk i ansiktet med lite vana.


signatur
Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius: CoD har aim assist på konsol på vissa vapen (lee-enfield-snipern i ww2 t ex). Hur kul är det att spela med stödhjul liksom? sen är 120+ hz/fps ett måste.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Manslut:

@Carl Johansson-Sundelius: CoD har aim assist på konsol på vissa vapen (lee-enfield-snipern i ww2 t ex). Hur kul är det att spela med stödhjul liksom? sen är 120+ hz/fps ett måste.

Jag skulle nog jämföra det med att man inte alltid kollar på en mångbottnad David Lynch-rulle, ibland fyller en Jerry Bruckheimer-film behovet. Eller två cheeseburgare från donken snarare än Flippin Burger. Köra automatlåda istället för växelspakat i bilen.


signatur
Medlem
Skrivet av Manslut:

Har ibte haft några problem alls under de 50 timmar jag hittils spelat, på PC naturligtvis.

Har inte heller haft problem. Spelet är ganska kul att spendera strötimmar på och med dedikerade servrar kommer definitivt förlänga spelets livslängd.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tycker ändå att Call of Duty och många andra moderna spel är så anpassade för konsoler att det går alldeles utmärkt att köra multiplayer på konsol. Visst, du får inte millimeterprecisionen men det går ändå att skjuta folk i ansiktet med lite vana.

Beror snarare på att aim assist existerar. Prova att stänga av det och se hur folk inte kommer att kunna träffa en ladugårdsdörr.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dizzz:

Har inte heller haft problem. Spelet är ganska kul att spendera strötimmar på och med dedikerade servrar kommer definitivt förlänga spelets livslängd.

Beror snarare på att aim assist existerar. Prova att stänga av det och se hur folk inte kommer att kunna träffa en ladugårdsdörr.

Ser inte aim assist på konsol som ett problem, alla spelar på samma villkor.


signatur
Geeks Gaming

Och tänk... Allt detta hade varit löst om det fanns communityn servrar.

Medlem

@Manslut: haha ja du e sån ja...

Medlem

Ahh!

De måste ju ha tryckt på den dära gröna knappen i sitt gui!
"Press this button in case of server problem"
Disclaimer: "Pressing this button will automatically reprogram and restructure the entire server infrastructure in mere minutes"

Det är inte alls så att det skulle ta månaders utveckling att få en P2P plattform att fungera.
Med andra ord planerat - bleh.

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ser inte aim assist på konsol som ett problem, alla spelar på samma villkor.

Att spela fps på konsol är som att runka med boxhandskar - det går om man verkligen vill, men man får ha jääävligt bra argument om man ska övertyga nån om att det är bra.

Medlem

Foliehatten på.

Om Activisions patenterade system för micro-transaktioner ska fungera, så måste ju servrarna vara P2P, så de kan bestämma vilka motståndare du ska möta, så du vill köpa samma grejjer som de har när de mördar dig om och om igen

Att ändra från dedikerade till P2P är bara början....

Foliehatt av.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ser inte aim assist på konsol som ett problem, alla spelar på samma villkor.

Nu var det inte riktigt poängen med min kommentar utan du påstod att man träffar hyfsat på konsoler med.. till vilket jag svarade på att det beror nästan uteslutande på aimassist.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Manslut:

Att spela fps på konsol är som att runka med boxhandskar - det går om man verkligen vill, men man får ha jääävligt bra argument om man ska övertyga nån om att det är bra.

Bästa argumentet: jag tycker att det är kul. Jag tycker också att det är kul att ha millimeterprecision i en Quake-duell. Det går att gilla båda.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dizzz:

Nu var det inte riktigt poängen med min kommentar utan du påstod att man träffar hyfsat på konsoler med.. till vilket jag svarade på att det beror nästan uteslutande på aimassist.

Sant. Finns också de som är överjävligt bra med gamepad, utan assist. Blev chockad första gången jag stötte på en branschkollegan som körde med gamepad när vi testade Battlefield 1 hos Dice. Han hade dock inga problem att hålla jämna steg med oss andra.


signatur
Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius: Hur är det roligare att gimpa sig när man spelar, både grafikmässigt och kontrollmässigt? Förklara gärna hur du tänker. Jag ser liksom ingen anledning till att göra det, när det finns ett bättre alternativ, så jag är genuint nyfiken.

Avstängd

Dedikerade Servrar - Server browser??? Plz Plz Plz....

Medlem

@Manslut: men snälla...är du 12 eller?
Jag har spelat spel i över 27 år, på alla plattformar. Jag har byggt allt från servrar till gaming riggar..för tillfället kör jag på ps4 pro.

Grafiken kan mäta sig med vilket pc spel som helst, communityn är gigantisk, fps fungerar ypperligt (6 år i Q3A med kb/m och jag kunde inte bry mig mindre) och framför allt...inga hackers eller fuskare.

Det är inte 2005 längre.......


signatur

"High life on low budget"

Avstängd
Skrivet av bent toe:

@Manslut: men snälla...är du 12 eller?
Jag har spelat spel i över 27 år, på alla plattformar. Jag har byggt allt från servrar till gaming riggar..för tillfället kör jag på ps4 pro.

Grafiken kan mäta sig med vilket pc spel som helst, communityn är gigantisk, fps fungerar ypperligt (6 år i Q3A med kb/m och jag kunde inte bry mig mindre) och framför allt...inga hackers eller fuskare.

Det är inte 2005 längre.......

Spelat spel i över 27 år och känner inte till vilken enorm skillnad det gör att spela i 120+Hz jämfört med konsolernas usla uppdateringsfrekvens. GG. För övrigt kan vem som helst sätta ihop datorkomponenter, det är inte ett dugg svårt eller komplicerat eller nåt att skryta om, så jag vet inte vad du försöker uttrycka genom att nämna det.
Att du skiter i hur upplevelsen är får stå för dig. Bra är den då i alla fall inte jämfört med PC.

Fuskare är inte ett större bekymmer i codwwii på PC än det är på nån annan plattform.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Manslut:

Spelat spel i över 27 år och känner inte till vilken enorm skillnad det gör att spela i 120+Hz jämfört med konsolernas usla uppdateringsfrekvens. GG. För övrigt kan vem som helst sätta ihop datorkomponenter, det är inte ett dugg svårt eller komplicerat eller nåt att skryta om, så jag vet inte vad du försöker uttrycka genom att nämna det.
Att du skiter i hur upplevelsen är får stå för dig. Bra är den då i alla fall inte jämfört med PC.

Fuskare är inte ett större bekymmer i codwwii på PC än det är på nån annan plattform.

Uppenbarligen börjar fler reagera på din mästrande attityd.

Till ämnet: bra är relativt. Jag påstår att fps på konsol ofta är god enough för några timmars pangande i COD, BF1 eller någon annan modern shooter utan för mycket vertikalitet. Destiny är ett lysande exempel, som förvisso finns till PC nu. Skulle jag lira Quake på konsol? Nej.

FPS har blivit gigantiskt på konsol. BF1 som exempel där Xbox One har närmare dubbelt så många spelare gentemot PC senaste månaden. Och PS4 ligger ännu högre.

120hz/fps, allt på Ultra ger absolut en snygggare och mer följsam upplevelse och mus siktar mer precist, men som sagt, för många (fler än PC-spelarna i fallet BF1) är gamepad, tv och konsol tillräckligt. Förstår inte riktigt din iver att hävda att deras upplevelse inte är ”bra”.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: det är för att han måste bekräfta sina 20.000 sek på en färdig gamingdator från komplett.

Det gör man genom att sätta på sig skygglapparna och påstridigt hävda att allt annat suger.

Jag spelar med 60 fps, 5.1 ljud och 65" tv i en stor skön gamingfotölj.

Win win


signatur

"High life on low budget"

1
Skriv svar