Wii U-fiaskot lärde Nintendo göra rätt med Switch

Robot
Wii U-fiaskot lärde Nintendo göra rätt med Switch

Nintendo har skyhöga förväntningar på sin flexibla spelkonsol.

#mario-kart-8, #nintendo, #super-mario-odyssey, #switch, #zelda


Medlem

Jag älskar Switch. Så sjukt mysig konsol.
Den och PC master race rocks my world atm.
Super Mario: Odyssey är det bästa i Super Mario: Odyssey. T, om bättre än Breath of the wild imo.

Medlem

Rime som kommer till Switch nu på fredag lär kunna bli kul också.

Medlem

Är jag den enda som står helt oförstående här?

Jag menar, är jag den enda som har händer där tummarna sitter på motsvarande plats på bägge händerna? (Det är även ett stående argument för mig till att inte köpa någon Xbox.)

Är det möjligen så att man aldrig använder bägge spakarna samtidigt? Annars förstår jag inte alls var lockelsen ligger.

Dessutom - var ligger lockelsen att köpa en bärbar konsoll som har så lite internminne att man ofta måste ha ett extra minneskort inpluggat för att kunna installera ett spel?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Förklaringen är:
Wii U usel marknadsföring och dåliga spel.
Switch: Superhype gällande marknadsföringen + Mario och Zelda

Båda har ju usel hårdvara så det är ju ingen skillnad.

Couch co-op/flerspellarläge som är en av Nintendos tidigare starkaste sida hade bättre förutsättningar på Wii U med wii-mote kompabilitet och den feta kontrollen(skön enligt mig). Vissa game mode i Nintendo-land hade de bästa idéerna vad gällde co-op jag sett på länge.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Jag menar, är jag den enda som har händer där tummarna sitter på motsvarande plats på bägge händerna?

Min gissning är att dom valde att göra så för att joysticken ska hamna på vänster sida när dom är separerade.

eld
Medlem
Skrivet av Akronym:

Är jag den enda som står helt oförstående här?

Jag menar, är jag den enda som har händer där tummarna sitter på motsvarande plats på bägge händerna? (Det är även ett stående argument för mig till att inte köpa någon Xbox.)

Är det möjligen så att man aldrig använder bägge spakarna samtidigt? Annars förstår jag inte alls var lockelsen ligger.

Jag är inte säker på ifall du vill förstå.

Skrivet av Akronym:

Dessutom - var ligger lockelsen att köpa en bärbar konsoll som har så lite internminne att man ofta måste ha ett extra minneskort inpluggat för att kunna installera ett spel?

Det är väldigt litet men man kan slänga in zelda och odyssey plus ett dussin indie-spel och fortfarande ha lite över, så helt obrukbart är det inte.

Medlem
Skrivet av eld:

Jag är inte säker på ifall du vill förstå.

Det är OK. Jag är inte säker på om du trollade här eller inte.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Jag kan iåförsej inte förstå varför 13 miljoner sålda enheter räknas som fiasko..


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

@Araxnoid: För att 13miljoner inte ens i närheten täcker kostnaderna för att utveckla och marnadsföra konsolen, än mindre när konsoler (utom nintendo) alltid säger sig säljas till förlust redan från start.

Plus att när det går dåligt och företaget inte kan hänga med konkurrenterna så går aktier ner vilket ger ännu mindre sug för vissa att investera i en redan "döende" konsol straxt efter release.

Och eftersom den var så väldigt mycket svagare (precis som nu) men med sin "gimmick" kontroll som absolut skulle användas så fick man inte heller med sig tredjeparts support.

Medlem
Dåliga spel?

@freddeboden: det var brist på MÄNGDEN spel kanske. Men de hade rätt många spel med skyhöga betyg. De flesta spel till X boxen som hade höga betyg fanns till PS3 och/eller PC med

KoP
Medlem

Nu ska Nintendo bara lära sig det här med lagringsutrymme och att implementera tillräckligt utav det i sina konsoler.

Medlem

Magiskt att det tog dom en hel failad generation för att inse att dom behöver bra spel
Framförallt sina egna, det är ju där tyngden hos köparna ligger. Visst att det kan vaea kul med Doom på switch men det ör ju mer en bonus. Det är ju dom Tora exklusiva serierna som drar köpare...

Medlem

WiiU hade ej dåliga spel. Den hade för få. Xenoblade X är fortfarande superbt. Pandoras tower är inte helt fel det heller osv.

1 Dec släpps Xenoblade 2 på Switch. Har laddat med bulla, Te och en Xenoblade 2 brandad handkontroll

Medlem
Skrivet av Akronym:

Är jag den enda som står helt oförstående här?

Jag menar, är jag den enda som har händer där tummarna sitter på motsvarande plats på bägge händerna? (Det är även ett stående argument för mig till att inte köpa någon Xbox.)

Är det möjligen så att man aldrig använder bägge spakarna samtidigt? Annars förstår jag inte alls var lockelsen ligger.

Dessutom - var ligger lockelsen att köpa en bärbar konsoll som har så lite internminne att man ofta måste ha ett extra minneskort inpluggat för att kunna installera ett spel?

Med den logiken borde man väl behöva ha två möss till datorn, alternativt endast tangentbord.

Medlem

@Spectral: Din jämförelse skulle kanske ha varit relevant om det inte hade varit spelkonsoller vi diskuterade här. Mer specifikt i det här fallet, kontrollers till konsoller.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Personligen så tycker jag att Wii U är den bästa konsolen jag har! Otroligt välgjorda spel som tex MK8 som alla nu återupptäckt med Switch.

Jag har väntat med Switch pga jag inte tycker det finns några intressanta titlar förutom nu med Mario Odyssey som är det största unika spelet för Switch. (Nya Zelda finns ju för Wii-U också samt gamla MK8) som inte är några nyheter i en Wii U användares synpunkt.

För mig så känns Switch som en Wii-U Second Edition och är det som Wii U borde ha blivit redan år 2012 fast flera år försent! Nu är Switch undermålig vs konkurrenterna redan från start om man nu vill spela många 3:e parts spel som kräver tyngre hårdvara.

Att Switch är bärbar är inget som motiverar köp för mig, jag har redan en 3DS för den biten.

Hade önskat att Nintendo satsat mer på en stationär konsol med mer prestanda än något halvdant som gör att man kommer få skala ner grafik och fps i många titlar som portas till Switch.

Tycker Wii U kunde ha levt vidare minst ett år till och Nintendo kunde sett till att ah en starkare produkt än Switch vid lansering.

Det enda som motiverar mig ett köp av Switch är Mario Odyssy, men sen känns det rätt svalt i utbudet. Jag vill ha nya spel inte flera år gamla spel en gång till.

Medlem

@Akronym: är det styrspakens pöacering på kontrollerna du pratar om? När du dessutom nämner xbox tänkte jag.
Gissar att du föredrar playstation styrspakar "under" kontrollen så man får kramp i tummarna och dålig precision?
Ps layouten är äcklig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: Kan sålunda bara konstatera att som med så mycket annat, så är det en fråga om tycke och smak.
För min del så är det precis tvärt om. Avskyr krysslåde kontrollern som pesten.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

1
Skriv svar