Det har släppts 6 000 nya spel på Steam hittills i år

Robot
Det har släppts 6 000 nya spel på Steam hittills i år

Ökningstakten fortsätter öka.

#steam


Medlem

och 5500 av dom är skit.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

och 5500 av dom är skit.

Faktiskt. 90 procent VN eller GameMaker....

Medlem

Jag har ungefär 530 spel på Steam. Har provat ungefär hälften och spelat igenom en tiondel. Gissar att det är ungefär samma för de flesta.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Ca 70st spel, 100st totalt, 30st dolda, som jag aldrig kommer att spela.

Medlem

E ju en epidemi. Går ju inte och hitta "riktiga" spel längre. Taggar används frikostigt och de gör bara att man skippar o köpa nåt

Medlem

Större chans att hitta något bra av misstag än att försöka hitta något bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

och 5500 av dom är skit.

Så få? Skulle nog gissa på att närmare 5900 är rent skit samt 50-60 är halvkassa. Det lämnar typ 40-50 titlar som varierar från halvbra till riktigt bra.

Medlem

Just nu 1011 spel, lär väl bli många fler i framtiden. Risken för det är stor åtminstone.

FM-guru
F.d. Sisyr

60 spel och 5940 "spel".

Medlem

Tja många ggr mer än 1000 här i alla fall.

Dock även med denna flod av nya spel så har det faktisk dykt upp riktigt många bra spel i år, mer en vad det brukar släppas så även om det dyker upp mycket skit så är det också många spel mycket kärlek har gått in i som släpps nu med.

Medlem

Det mesta av det är ju bara shovelware som borde skrotas. Därför borde Steam ha en individuell valideringsprocess för varje spel som läggs in.

Medlem

Skönt att mest spela på PS4 då. Inte alls lika många spel. Men för många ändå.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Enda sättet att handla på steam nu mera är ju att veta i förväg vad man vill ha. Att sitta och bläddra eller gå på steams egna rekommendationer är helt meningslöst. De måste verkligen rensa upp bland all skit där.

Gen
Medlem
Skrivet av Komured:

Enda sättet att handla på steam nu mera är ju att veta i förväg vad man vill ha. Att sitta och bläddra eller gå på steams egna rekommendationer är helt meningslöst. De måste verkligen rensa upp bland all skit där.

Ja, där sa du något viktigt. Har försökt hitta ett kul Co-op spel för mig och polaren när vi dricker öl i soffan men det är fan svårt alltså. Ofta kommer det upp konstiga saker när man söker på vissa taggar och ibland finns det flera taggar som säger nästan samma sak. Borde rensas lite bland taggarna med andra ord (sa igelkotten).

Medlem

"men Steam är den både viktigaste nätbaserade spelbutiken."
Nånting saknas här....

Med tanke på hur många spel man får gratis eller till extremt låga priser så har jag helt slutat bry mig om antalet spel på kontot.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Money, money, money!

Medlem

Nästan 1800 spel har jag på steam. Många ostartade, men jag har faktiskt precis börjat gå igenom dom i bokstavsordning. Tänkte jag ska ha spelat samtliga minst 10min


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

KoP
Medlem

Dags för Valve att börja dammsuga bort allt skräp och skit på Steam? Tråkigt att behöva vada igenom en massa bajs då man vill hitta något nytt.

Medlem

Undrar hur många av dem som är fullständigt asset-flip skräp

Medlem
Skrivet av KoP:

Dags för Valve att börja dammsuga bort allt skräp och skit på Steam? Tråkigt att behöva vada igenom en massa bajs då man vill hitta något nytt.

Håller med! Riktigt trist för alla schysta utvecklare, framförallt de få bra indieutvecklare som försöker synas i mängden. Kom ihåg för flera år sedan hur kul det var att testa på många nya indie spel, men då var ju merparten bra, okej eller åtminstone spelbara. Nu orkar man inte ens bry sig längre pga alla skräpspel. Trist, då det säkert finns massa guldkorn därute, men orka vada igenom ett hav av dynga för att hitta dem.

Medlem

Har själv rätt många spel (2000+), många av de är köpta genom bundle sidor som humblebundle osv.

Tyvärr är många av de helt värdelösa men har kommit på under det senaste året att köra programmet Idlemaster för att farma steamcards, vissa av korten är värda en del.

http://steamcommunity.com/id/Solido-Alpha/

1
Skriv svar