EA svarar på Battlefront 2-kritiken - får det mest nedröstade inlägget i Reddits historia

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MatsDahlgren:

Vem är Idun Verso? Google kammar noll..... Jyn Erso har jag hört talas om däremot

Haha, Iden Versio ska det vara.


signatur
Ambassadör
Xbox

Glöm inte att det finns mer saker som man behöver spendera sina credits på. Det går dessutom fortare i början.


signatur

Jump in.

Gen
Medlem

Blir ett billigt spel detta - 40,50 SEK närmare bestämt för en månad origin som ger mig 10h att klara hela SP (vilket borde gå utan problem). MP delen kan de stoppa upp någonstans där solen inte skiner.

Medlem

Det är sorgligt hur det ha blivit.
Men de kommer ändå tjäna fett med para för att folk kommer ändå köpa skräpet.

Medlem

@Gen: Du kommer bara att få spela de tre första uppdragen i SP.

Medlem
Skrivet av Gen:

Blir ett billigt spel detta - 40,50 SEK närmare bestämt för en månad origin som ger mig 10h att klara hela SP (vilket borde gå utan problem). MP delen kan de stoppa upp någonstans där solen inte skiner.

Test versionen som man får spela i 10 h innehåller bara början av sp. Om du vill spela hela sp får du vänta tills hela spelet släpps på Origin Access.

Gen
Medlem
Skrivet av Kemista:

@Gen: Du kommer bara att få spela de tre första uppdragen i SP.

Skrivet av fantomsmurfen:

Test versionen som man får spela i 10 h innehåller bara början av sp. Om du vill spela hela sp får du vänta tills hela spelet släpps på Origin Access.

Det visste jag inte, tack för info. Försökte faktiskt leta efter info som denna men letade nog inte tillräckligt väl.
Iofs är det rätt logiskt när man tänker efter

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Calle: hur mycket kostar loot boxes för dig?
Läste på reddit att loot boxes för folk med recensions-ex kostar mindre än för oss "vanligt folk"?

Medlem

@Frasstheass: Nej! Pinball Fantasy (Amiga)! 😄


signatur

“All thinking people are atheists.”

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Whisp:

@Carl Johansson-Sundelius:

Calle: hur mycket kostar loot boxes för dig?
Läste på reddit att loot boxes för folk med recensions-ex kostar mindre än för oss "vanligt folk"?

Trooper crate, 4000 credits, 200 crystals
Starfighter, 2400 credits, 130 crystals
Hero crate, 2200 credits, 110 crystals

Samma? Vore väääldigt klantigt av EA annars.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Fearnox:

7 Hjältar*30 000(medelvärdet i poäng per upplåsning)= 210 000, 210 000/12 000(poäng i timmen)= 17.

Om du kan låsa upp allt på 17h så tycker jag inte att det är så himla farligt, en ganska fokuserad spelhelg och man har allt?

Hur mycket tycker du en fokuserad spelhelg är om en hyfsat fokuserad helg är ett snitt på 8,5h/dag?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Gen:

Det visste jag inte, tack för info. Försökte faktiskt leta efter info som denna men letade nog inte tillräckligt väl.
Iofs är det rätt logiskt när man tänker efter

Samma med senaste NFS, går bara att spela fram till en viss punkt, sedan får man köpa spelet om man vill föra storyn vidare.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:
Nej förresten. Jag läste fel. Det var priset för hjältarna som var lägre:
https://twitter.com/AllGamesDelta/status/930015037971890176

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

*Battlefield 2

Helt rätt Daske! Inget kan slå BF2 + BfG! <3

Medlem

Nu vill jag inte kliva på ömma tår här. Men jag får intrycket av att spelet är välgjort och roligt. För mig så väger det högre än att folk kan köpa lootboxar för riktiga pengar, de senaste i tråden är ändå att det är helt ok iaf i början med credits. Är dock osäker på om det blir köp för min del eller ej.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Whisp:

@Carl Johansson-Sundelius:
Nej förresten. Jag läste fel. Det var priset för hjältarna som var lägre:
https://twitter.com/AllGamesDelta/status/930015037971890176

Verkar vara en dump från ett review-event, vill minnas att det stod 40 000 idag.


signatur
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Vem är Idun Verso? Google kammar noll..... (bortsett från nån hudkräm då) Jyn Erso har jag hört talas om däremot

Iden Versio, ska det stå:
https://www.ea.com/games/starwars/battlefront/battlefront-2/h...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Över 400k tummar ner.
Värmer en gamers hjärta

Medlem

@LordVaakos: verkligen, de glansdagarna kan jag sakna än idag 😢


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Det som är mest tragiskt är att systemet i början var menat till att psykiskt tvinga människor med lite tålamod till att köpa saker för riktiga pengar, det finns ingen annan anledning till varför saker var så dyra till att börja med. Hela idén att man ska känna sig speciell för att man grindat till sig någon hjälte går direkt i kras när man bara kan öppna plånboken och få något direkt.

Vad känns bekvämast? Att grinda 3+ timmar varje dag i en vecka eller att öppna plånboken och få något direkt? Detta var exakt den tanke som EA hade när de valde att göra saker svindyrt.

12
Skriv svar