Så funkar ekonomin i Star Wars: Battlefront 2

Moderator | Testpilot

Tråkigt att det skulle bli såhär.

Har någon läst eller sett något om Need for Speed? De har tagit bort all form av mekande med bilen, t ex att köpa nya däck, ny motor osv mot "Speed Cards".

Det har gått aningen långt nu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det spelar ingen roll hur många gånger man överskådligt förklarar eller skildrar hur spelet ser ut eller fungerar just nu. Dels så kommer det att ändras flera gånger till, men också så är roten till all kontrovers just det man förklarar, att EA tillsammans med DICE försöker att manipulera spelare (i synnerhet unga och personer med problem).

Det är mera av ett mobilspel än ett spel för konsol och pc. De tillämpar varje trick för att få det att verka som att man ska köpa saker. Hela systemet med kort och lådor är absurt.

Det finns ju till och med cooldown timers för att man inte ska kunna "grinda" credits i Arcade...

Medlem

@uberpwnage2.0: Ja se bara AngryJoe´s reaktion när han ser korten i Need for speed. Han bryr sig inte ens om att göra en riktig recension pga att det är så illa. Det är ju självklart att det är EA som ligger med påtryckningar på utvecklarföretagen då det inte är bara Dice spel som får dessa skitsystem.

https://www.youtube.com/watch?v=wFAG2MLVjAY

Medlem
Medlem

@blackidus: Haha, helt underbart. Och så j__a rätt... Jag var taggad på detta spelet, men jag kommer bojkotta det.

NuZ
Testpilot

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Moderator | Testpilot
Skrivet av blackidus:

@uberpwnage2.0: Ja se bara AngryJoe´s reaktion när han ser korten i Need for speed. Han bryr sig inte ens om att göra en riktig recension pga att det är så illa. Det är ju självklart att det är EA som ligger med påtryckningar på utvecklarföretagen då det inte är bara Dice spel som får dessa skitsystem.

https://www.youtube.com/watch?v=wFAG2MLVjAY

Precis det jag tittade på också, och jag mår bara dåligt av det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det krävs antingen 4,528 timmar spelade eller pynta dryga $2100 för att låsa upp allt.
GG.

12
Skriv svar