Journey-skaparna visar sex minuter från sitt multiplayer-spel Sky

Robot
Journey-skaparna visar sex minuter från sitt multiplayer-spel Sky

Lös pussel tillsammans i en bedårande värld.

#flower, #journey, #sky, #thatgamecompany


Medlem

Ser riktigt grymt ut. Vill ha! Älskar Journey.

Dock lite småbesviken på det bara kommer till apple produkter i början (vems dumma idé var det egentligen?), får väl ha tålamod och vänta.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Ser riktigt grymt ut. Vill ha! Älskar Journey.

Dock lite småbesviken på det bara kommer till apple produkter i början (vems dumma idé var det egentligen?), får väl ha tålamod och vänta.

Som med alla exklusiva och tidsexklusiva spel så har någon öppnat upp den feta plånboken. Spelet är ett givet köp, men jag skulle vilja veta när spelet kommer till andra plattformar. Har inget emot att spela på plattan, men skulle hellre vilja spela på PC eller en dedikerat spelkonsol.

Medlem

Skulle förvåna mig om Apple betalat dem. Tror snarare att de som indie-utvecklare valt att fokusera på en plattform (den största) till att börja med. Journey är ett av mina favoritspel men kommer inte köpa en Apple-produkt för det här.

Medlem

Nästan så att man överväger att köpa en Iphone för det här spelet!

Medlem

@Map-pen:

Ungefär så jag brukar känna när spel enbart kommer till Microsofts plattformar. 🙄🙃

Vet att spelet använder Apples Metal API för grafiken. Det kanske har något med saken att göra?

Medlem

@star-affinity: Kanske det. Dock tycker jag det är ett lustigt hopp med tanke på deras tidigare spel. Men Apple öppnade väl plånboken.

Medlem

@Map-pen: Apple tjänar hundratals miljoner dollar på sina produkter - med eller utan spel - att de skulle betalat utvecklarna för exklusivitet låter högst osannolikt. Skulle tro att Apple knappt hört talas om det här projektet. Inte direkt som att det är GTAVI-exklusivitet.

Sen att de använder Metal behöver inte nödvändigtvis betyda mycket. Motorn de använder kan antagligen lätt byta API beroende på plattform.

Medlem

@powerbuoy: Nä, det är väl rimligen så. Bara en tanke att det kunde spela roll gällande valet att bara köra Apple-enheter. Men det kommer säkerligen till andra plattformar sen.

Tror inte heller Apple betalat utvecklarna. Men kan ju försöka kontakta dem och fråga varför de gjort som de gjort om man vill ha svar.

Medlem

@star-affinity: mjo det kan man ju förstås hur som helst tror iaf jag att de helt enkelt valt att fokusera på en plattform till att börja med. Vilket är helt förståeligt för en liten utvecklare.

1
Skriv svar