World of Warcraft: Battle for Azeroth gör sig av med raid set-bonusar

Robot
World of Warcraft: Battle for Azeroth gör sig av med raid set-bonusar

Systemet ska bli mer flexibelt för spelarna.

#battle-for-azeroth, #blizzard, #world-of-warcraft


Medlem

Tråkigt, men riktigt nödvändigt, så tummen upp!

Medlem

Förenklar em hel del. Tycker de kan passa på att återinföra reforge.

Medlem

Det låter ju kul att delarna ska vara mer inspirerade från vart det kommer rent geografiskt.

Medlem

Tror ärligt att BfA kan bli ett av de bättre expacks på länge! Mycket verkar bra än så länge iaf

Medlem

Tycker det är väldigt bra, då raid-sets är i sig själva en förenkling eller genväg för att göra det enklare för sig, då det bara finns ett alternativ per tier. Blizz bestämmer ofta vilka talents du ska använda, vilka tillhörande föremål som är bäst, samt givetvis att huvudslotsen bör innehålla raid tier genom dessa sets.

Ser många som tror att det automatiskt blir förenklat, men istället har blizz alla möjligheter att göra systemet djupare nu. Hoppas de tar chansen.

Gen
Medlem

Inte alls dumt då man nästan var tvungen att ha hela settet för att det skulle ge något och vägen dit (samlandet) kunde vara problematiskt om man aldrig fick den där sista delen som behövdes.

Medlem

Kan tänka mig att man såg konflikter med det här nya "Heart of Azeroth"-systemet.

Medlem

Jag tycker att de ska ha mindre set bonusar på saker man kan crafta, men inte på saker man får av raid bossar. Crafting är sedan länge ganska värdelöst och behöver en boost, det enda crafting är någolunda bra för är om man absolut inte har något gear alls. Jag skulle älska om de bytte ut raidbossarnas drops till material och återinförde plans så att alla crafters fick något att göra.

Medlem

Låter fint. Nu får vi hoppas på att professions blir användbara i dungeons/raids/PvP igen. Tailoring/engineering var kanon för min fire mage en gång i tiden. Nu ödslar skiten bara tid. En jämn avvägning om JC's super gems blir bättre än engineerings synapse springs osv. Sånt är kul att pilla med


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Fast han säger ju ingenstans att de ska ta bort bonusarna. Han säger att de kommer ta bort tier-seten (och då förvisso också bonusarna). Känns som att det är en större grej, att hela tänket kring tier sets försvinner.
Lite synd ändå, tier sets är ju tradition. 😐


signatur

Information wants to be free!

1
Skriv svar