EA gör actionspel med gameplay "ingen sett förut"

Medlem

@Winzi: Detta håller jag med dig om. Verkligen irriterande. Vi får hoppas på att nya domslut sätter stopp för det snart.

Medlem

@Maysay: Exakt och alla föremål du kan köpa i tex cs go är kosmetiska, gentemot "korten" i starwars battlefront 2, som du dessutom inte kan varken byta eller sälja.

Sås, case closed.

Medlem

den där uträkningen med pengar va ju bara totalt menlös.
Hur många timmar i WoW måste du lägga ner för att få SAMTLIGA köpsaker i spelet? och hur mycket pengar skulle det kosta om du köpte guld för pengar och köpte dem?

Sedan tycker jag att lootboxes är lölijgt och det absolut värsta exemplet jag spelat va Payday 2 (ironiskt namn).
Alfa Packs i Rainbow Six: Siege tycker jag är ok, till viss del (bortsett från när man får en dubblett)

Jag förstår helt hans tanke med BF4. Ge mig en anledning till att ett företag, som måste lägga ut pengar för att driva servrar men har inget sätt att tjäna mer pengar på det, skall fortsätta utveckla det efter 4 år? bara good will men det är mycket pengar vi pratar om.

Skägg.
10 Chambers

Källan verkar nere, så kan inte se hela uträkningen. Men i dessa 3100 lootcrates de påstår att man måste öppna, finns det ju också kort, minimum 2 stycken. Påstår inte att de har fel, vill bara se hela uträkningen.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Jo jag märkte det också, får hoppas att det dyker upp någonstans.

Medlem

EA ni kanske borde tänka ett steg längre för jag har nu tappat allt intresse jag hade för både Anthem och det nya spelet A way out från Joes Fares och jag tror knappast jag är den enda som gjort så. På sikt kommer ni nog få se konsekvenserna av det här.

Om ni inte vill ha en framtid där spel är en service och inte en produkt, sluta köpa spel från EA och andra som följer i deras fotspår.

Medlem

FPS slotmachine challange?

Förbeställ nu och få 100 credits gratis!

Medlem

FZ-skribenter: Vad tycker ni om det som händer med spel i allmänhet och Battlefront 2 i synnerhet? Skulle vara intressant att få er syn på det hela?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

NuZ
Testpilot

Hahahahahaha xD Låt oss få spel med server browser och låt oss ha våra egna servrar istället så blir det ingen kostnad i längden för er jävla penga sugare! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Nej inget mer EA tack. Att de är så dumma att de går ut med en sådanhär nyhet mitt i diskussionen om just sånt här?! Hahahaha

Sen om utvecklingen är så här kommer ju ingen att köpa deras spel för det blir för dyrt. Då blir de ju inga pengar alls


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Redaktör
Skrivet av Pretorian24:

FZ-skribenter: Vad tycker ni om det som händer med spel i allmänhet och Battlefront 2 i synnerhet? Skulle vara intressant att få er syn på det hela?

Jag ogillar lotteriprylar och slumpade grejer överlag, har svårt för dem i spel. Men så länge det är frivilligt och inte kladdar ner upplevelsen (som i Forza 7 och Battlefront 2, där det är inbyggt i spelens struktur) har jag inga större problem med det.


signatur
Medlem

@Tomas Helenius: I payback och AC Origins tycker jag det är ok men det är ändå störande att se att man kan köpa sig progress.

Bf2 har verkligen korsat linjen för vad som är acceptabelt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pretorian24:

FZ-skribenter: Vad tycker ni om det som händer med spel i allmänhet och Battlefront 2 i synnerhet? Skulle vara intressant att få er syn på det hela?

Jag gillar att öppna loot-lådor, mekaniken tilltalar mig (och många andra, därför den funkar) men jag är emot att ta betalt för random innehåll, oavsett om de har ett kosmetiskt värde eller gör mig bättre.


signatur
Medlem

Jasså, som "ingen sett förr"?! Har de lagt ner utvecklingen på detta spel också då eller vad?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar