Battlegrounds förtjänar inte att bli "Årets spel", tycker... Battlegrounds-skaparen

Robot
Battlegrounds förtjänar inte att bli "Årets spel", tycker... Battlegrounds-skaparen
NuZ
Testpilot

Playerunknown är tillräkligt seriös och hans spel bra gjort och bolaget är aktiva så ser inget fel på att PUBG är med på listan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Releasehästryttare

Hur är ett early acces spel ens nominerat? skärpning!

Medlem

Tycker PUBG är årets GOTY med tanke på vart min speltid hamnat. Men, Horizon va riktigt kul det med men tog ju slut

Medlem

Han har rätt early access och det finns spel som bättre förtjänar det priset. Årets spel tycker jag inte ska gå till ett spel bara för att många spelar spelet. + Spelet har inte ens haft riktig release.

Medlem

Super Mario borde inte heller finnas med på listan


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Natrium:

Han har rätt early access och det finns spel som bättre förtjänar det priset. Årets spel tycker jag inte ska gå till ett spel bara för att många spelar spelet. + Spelet har inte ens haft riktig release.

+1 men tycker det är starkt/oväntat av honom att personligen gå ut med detta...

Redaktör
Skrivet av Kleptoman:

Super Mario borde inte heller finnas med på listan

Det där kräver en motivering.


signatur
Medlem

Kanske spelat 5-10 timmar BG, blir nog inte mer än så förräns 1.0. GOTY? Herregud, nej.

Medlem

Fast i ärlighetens namn vilka spel är "riktiga" på release dagen?
Tänker på alla "dag 1" patchar som kommer i hela tiden. Speciellt på PC sidan..

Zelda och Horizon är väl dem enda som inte behöver dag 1 patchas.
Felet på PC master race, måste alltid dag 1 patchas+driver patchas, samt fuskare i tusentals.

Men, tycker han har rätt. Spel som inte har är "kompletta" borde inte vara nominerade.
Tycker det starkt gjort att säga ifrån, och nämna andra spel.

Medlem

Nä, aldrig att Battlegrounds är GOTY. Hade inte ens varit GOTY om hela spelet hade släppts, alldeles för tomt och enformigt spel.

Medlem

Många verkar ha missat att spelet ska släppas officiellt innan årsskiftet.

Medlem

Det kanske kan vinna i en kategori som bäst nya spelregler. Men knappast alla andra kategorier. Fast det är ju inte nytt där hellen kom jag på nu. Mest beroende framkallande spel?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Super Mario borde inte heller finnas med på listan

Varför inte?

Inaktiv

Jag tycker nog PUBG ska få finnas med på listan. Det är ett spel och bara för att det inte är 1.0 så betyder det inte att det inte är väldigt spelbart. Som någon skrev; många spel idag så patchas och grejas med efter release. Minecraft var inte samma som idag när det nådde 1.0.

Medlem

Dom borde byta ut PUBG mot Divinity original sin 2, det är helt klart GOTY för mig. Mest eftersom PUBG inte ens är officiellt släppt ännu, dom skulle kunna vara mer nästa år istället efter release

Medlem

PUBG är som porr. Innehållsfattigt och enformigt, men man kommer alltid tillbaka för mer.

Medlem

Årets multiplayer ær kanskje mer riktig ?

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Nä, aldrig att Battlegrounds är GOTY. Hade inte ens varit GOTY om hela spelet hade släppts, alldeles för tomt och enformigt spel.

Inte bara det. Spelet är inte direkt nyskapande, eller har en story inkluderat. Har inte lirat Horizon, men det är ju ett spel som jag kan tänka mig kan få GOTY. Av det man sett i recensioner så ska story vara riktigt bra, i en unik estetiskt tilltalande miljö.

Medlem

Att som utvecklare inse att ens spel inte är populärt för att det är bra, utan för att det är ett av få spelbara spel i en sjukt populär genre... Mycket nyvunnen respekt från mig där iaf..


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag tror man kan säga såhär om PUBG, att spelet har lyckats bäst (personlig åsikt) med att skapa ett spel som är beroendeframkallande, och att det egentligen är det enda snygga och någorlunda realistiska spelet som finns med Battleroyal, nej, H1z1 är inte snyggt och inte lika bra. Det finns helt enkelt inget annat, och Bluehole gjorde det ordentligt och bra.

Medlem

Dom borde vänta med att nominera spel tills alla årets spel har släppts. Finns ju massor av spel som släppts november och december.

Medlem

Zelda tar hem det här. Min topp tre: 1. Zelda Botw 2. Mario Odyssey 3. Resident Evil 7

Inaktiv

@Bojkott: Jag lovar jag spelar PUBG för storyn!

Medlem

Snudd på hädelse!

Super Mario Odyssey är fan snäppet vassare än Breath of the wild i min bok.
Bägge två är utan tvekan mästerverk, och hör till min top 3 i Nintendo spel genom tiderna.
I övrigt har det varit ett intensivt spelår, med många intressanta titlar, speciellt under våren och här under hösten.

Medlem

Jag håller med. Har fler timmar på PUBG än på Zelda, men Zelda kände jag var ett större spel överlag. Dessutom tycker jag inte spel som är Early Access/Beta inte ska få vara med.
Om Early Access får vara med så borde Beta-spel också få vara med, båda är spel som är fortfarande under utveckling och inte släppta.

Jag hoppas personligen på Zelda, det var en av de bättre spelen jag spelat i år där jag kände mig väldigt engagerad, gillade världen, den kändes massiv. Grafiken var snygg på det sättet de gjort med shaders. Spelet kunde bli enformigt, Shrines vart repetitiva efter ett tag, men de positiva i spelet överväger alla små saker som kunde ha gjorts bättre i mitt tycke.

Mario Oddyssey har jag inte känt var riktigt min grej. Den är underhållande, men känner att den är för lätt och att alla banor jag spelat hittills känns tomma och små. Så har Mario alltid varit, men jag gillar mer där jag känner att jag är i en stor värld som är i hopkopplad än små instanser.

Medlem

Destiny 2 och Mass Effect Andromeda har jag haft roligast med i år.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Avstängd
Skrivet av Devan:

Hur är ett early acces spel ens nominerat? skärpning!

Om det var Half-Life 3 early access då?

Releasehästryttare

@Sebastian V:

Medlem

Nu har jag förvisso ingen switch och därmed inte spelat Super Mario Odyssey (men har testat BOTW på wiiU), men Horizon: Zero Dawn är mitt solklara GOTY. Det är ett otroligt välgjort spel på alla sätt, gameplay, story, visuellt, detaljer, ljud.. Riktigt riktigt bra. Otroligt synd att det är PS4 exklusivt bara, det är nog det enda jag kan klaga på.

12
Skriv svar