EA lovar förändringar i Star Wars: Battlefront 2

Robot
EA lovar förändringar i Star Wars: Battlefront 2

Dice höll en frågestund på Reddit men var frustrerande vaga i många av sina svar.


Medlem

Bra svar, men diffusa. De säger att de överväger att göra ändringar men inte specifikt.
Feedbacken har varit klar och tydlig: Loot boxes ska inte innehålla något som gör dig starkare jämtemot dina motståndare.
Progression och levlande, som i sin tur kan låsa upp saker som gör att du kan vara starkare är fine, för du har ändå spelat dig till den punkten (även fast det kan vara surt för en level 1 att möta någon som är Max-level), men det är något som ändå jag känner är acceptabelt.

Efter första BF2 trailern så var jag inställd på att köpa spelet, men efter att ha läst feedbacken på Reddit om Loot Boxes, Star Cards och hur lång tid det tar att låsa upp saker så har jag lagt spelet på "Vänta-hyllan" tills de ändrar om systemet eller spelet är 50% (eller mer) billigare.

Medlem

Jag är inte insatt i detta ALLS, inget intresse för Star Wars

Men kan någon kort berätta varför detta systemet är "värre" än alla andra AAA spel idag?

Medlem

Ärligt talat skiter jag och de flesta andra hur lång tid det tar att låsa upp saker när det inte borde varit där från början. Vem fan vill sitta och grinda för att spela Darth fucking Vader i ett Star Wars spel.

Ambassadör
Xbox

Inte helt oväntat så svarade de inte alls på de viktigaste frågorna, och de som fick svar bemöttes med generiska PR-bot-svar.


signatur

Jump in.

Medlem

Finns det något argument över huvud taget för att sätta en gräns i Arcade?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Totalt likgiltig inför detta spel. Jag hoppas spelarna sviker in i det grövsta. Det är trots allt det bästa vi kan göra för att hindra denna skiten att hända igen

Medlem

Förstår inte riktigt heller varför just det här spelet får mest skit, knappast enda spelet som har det o knappast första spelet heller. Men jag har inte spelat det själv så nån får gärna förklara för oss som inte fattar. Eller är det för att det är Star Wars och många bryr sig? Eller att det är EA så många blir extra sura?

Medlem

Så otroligt överdrivet, hela grejjen, spela eller skit i det. Allt detta gråt om gambling, är detta samma människor som jiddrar över videovåld månntro?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Så otroligt överdrivet, hela grejjen, spela eller skit i det. Allt detta gråt om gambling, är detta samma människor som jiddrar över videovåld månntro?

Varför följer du inte ditt eget förslag då och skiter i det istället för att sitta och whina på oss på fz som inte vill ha skiten i våra spel.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Ärligt talat skiter jag och de flesta andra hur lång tid det tar att låsa upp saker när det inte borde varit där från början. Vem fan vill sitta och grinda för att spela Darth fucking Vader i ett Star Wars spel.

Runt 2-3 timmar å låsa upp han kan man knappt kalla å grinda. Kan ju vara bara spela lite så man får se hur mapsen är, och saker funkar. För och hoppa in å skjuta hej vilt, så lär man inte får köra honom iaf

Medlem
Skrivet av laban005:

Förstår inte riktigt heller varför just det här spelet får mest skit, knappast enda spelet som har det o knappast första spelet heller. Men jag har inte spelat det själv så nån får gärna förklara för oss som inte fattar. Eller är det för att det är Star Wars och många bryr sig? Eller att det är EA så många blir extra sura?

Kan vara lite att det fungerade systemet som fanns innan i Battlefield/Battlefront spelen har ersatts med loot lådor som inte nödvändigtvis innehåller det som är till den klass du vill spela. Bl. a. Sen kan man köpa tills sig för riktiga pengar, gear eller utrustning som gör att du är före alla andra "pay to win" så att säga. Förut så spelade man en klass för man tyckte om den och man blev belönad för det. Nu är det nere på tärningskast om du får uppgradera eller inte. Rädslan att det blir en fortsatt "standard" är vad som upprör alla.

Medlem

@Pholiage: fast åtminstone senaste battlefield har också haft lootboxes, är nog mer grind där med, förstår faktiskt inte, är ju inte alls en ny företeelse. Dessutom om det här ska klassas som gambling/lotteri så borde väl typ hockeybilder, shopkins, pogs eller tusen andra liknande saker hamna under lupp också?

Medlem

@Barkbiten: men vafan, du som dom flesta här måste väl se det överdrivna? Typ nån jävla masspsykos. Det är en sund debatt men det känns typ.. överdrivet.

Edit; Intressant med dina 6 "instant upvotes", vad är det med just EA som är så otroligt mycket värre än alla andra?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av laban005:

@Pholiage: fast åtminstone senaste battlefield har också haft lootboxes, är nog mer grind där med, förstår faktiskt inte, är ju inte alls en ny företeelse. Dessutom om det här ska klassas som gambling/lotteri så borde väl typ hockeybilder, shopkins, pogs eller tusen andra liknande saker hamna under lupp också?

När jag köper ett paket med hockeybilder så får jag inte en bild och så är resten sprays och shards/credits som behövs för att "crafta" en till bild.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

@Barkbiten: men vafan, du som dom flesta här måste väl se det överdrivna? Typ nån jävla masspsykos. Det är en sund debatt men det känns typ.. överdrivet.

Edit; Intressant med dina 6 "instant upvotes", vad är det med just EA som är så otroligt mycket värre än alla andra?

Därför att lådorna påverkar spelet. I Tex. CS är det bara skins man får, påverkar inte spelet alls. Det är valfritt att köpa. I BF2 är det Pay to win system fastän dom tar fullpris för spelet.

Medlem

@Lolflakes: säkert, men du tycker, på riktigt själv att "nu får det va nog"?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Varför får Battlefront 2 så mycket mer skit än andra spel?
Jag skulle troligen kunna förklara rätt ingående mina egna observationer och åsikter om varför det är så. Men sanning är att det enkelt kan summeras så mycket bättre med ett mycket gammalt uttryck:

- Det var droppen som fick bägaren att rinna över.

Medlem

@Barkbiten: nä visst det finns varianter av lootboxsystem också, men där kan du också få "common", "rare" osv, utan att du på förhand vet vad du får, är väl själv huvudargumentet för att kalla det hasard/gambling?

Medlem

@Alexraptor: ok tack för svar, lite orättvist kan jag tycka, men det är ea/dice som blir branschens syndabock nr 1 då. Har inga problem med lootboxes om det görs på rätt sätt, verkar bli mer och mer ovantligt däremot.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

@Barkbiten: men vafan, du som dom flesta här måste väl se det överdrivna? Typ nån jävla masspsykos. Det är en sund debatt men det känns typ.. överdrivet.

Edit; Intressant med dina 6 "instant upvotes", vad är det med just EA som är så otroligt mycket värre än alla andra?

Frågan är varför du tycker det är överdrivet? Är det överdrivet för att du gillar lootlådor eller kan du ge mig en annan anledning?

Eller är det precis som många andra som försvarar det att så länge det inte påverkar dig som spelare så skiter du totalt i hur det påverkar andra.

Det här med microtransaktioner i fullpris spel har kritiserats sedan 2012 så är det verkligen så jäkla konstigt att folk börjar bli förbannade och att det bubblar över?

Vad har mina upvotes med saken att göra...

Skrivet av laban005:

@Barkbiten: nä visst det finns varianter av lootboxsystem också, men där kan du också få "common", "rare" osv, utan att du på förhand vet vad du får, är väl själv huvudargumentet för att kalla det hasard/gambling?

Vet inte riktigt vad du försöker säga. Jag gav dig svaret på varför hockeybilder inte är gambling och varför lootlådor är det.

Medlem

@Barkbiten: det jag försökte säga var att jag inte höll med om dina skillnader mellan hockeybilder och lootboxes ☺️

Medlem

@FejkFejksson:
Att det är EA gör det värre, folk är less på dom eftersom det är så mycket girig skit kring dem.
Sen att EA väljer att lägligt deaktivera preorders innan launch pga den här misslyckandet. Är ännu ett bevis att dom bara bryr sig om snabba cash.

Värst av allt Battlefront 2 verkar vara ett riktigt bra spel. Men många kommer inte att köpa det bara pga att EA inte respekterar sina kunder. Det är inga fans som har bett att få pay to win i ett spel dom betalat för.
Riktigt Synd...Battlefront 2 kommer säkert falla i glömska på samma sätt som Battlefront 1.
Hade dom brytt sig mer om fansen hade dom med all säkerhet vunnit på det i längden.

Medlem

@Barkbiten: jag spelar overwatch och cs:go. Har spelat massa cod. Gillar att få nya boxes. Har inget direkt emot det, blir snarare lite glad. Ja p2w, visst men egentligen, vem bryr sig.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av laban005:

@Barkbiten: det jag försökte säga var att jag inte höll med om dina skillnader mellan hockeybilder och lootboxes ☺️

Okay du får gärna utveckla varför och bara så jag är med nu så tycker du att de är samma sak?

Medlem

Overwatch och CS go ger dig kosmetiska grejer. Det är en helt annan grej. Ett shiny skin till Genji kommer inte påverka gameplayet.

Medlem

@Barkbiten: det var det jag försökte göra 😛 håller med om att det är skillnader men förstår inte varför just lootboxes ska bli granskade då jag anser det vara gambling i andra saker också.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

@Barkbiten: jag spelar overwatch och cs:go. Har spelat massa cod. Gillar att få nya boxes. Har inget direkt emot det, blir snarare lite glad. Ja p2w, visst men egentligen, vem bryr sig.

Ja uppenbarligen så bryr du dig väldigt mycket eftersom att du är här och försvarar dem? Men om vi nu låtsas som om du inte bryr dig alls vad gör det dig då om de inte är där alls?

Måste du låsa upp massa skit och emellanåt få det du vill ha för att fortsätta spela spelet?

Medlem

@Barkbiten: haha ja jag bryr mig


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av laban005:

@Barkbiten: det var det jag försökte göra 😛 håller med om att det är skillnader men förstår inte varför just lootboxes ska bli granskade då jag anser det vara gambling i andra saker också.

Enda skillnaden jag kan komma på är väl att kort (irl då och i vissa spel) har ett värde eftersom att du kan sälja dem eller byta dem mot andra kort. Finns några undantag som hearthstone där enda sättet att göra sig av med kort är att salvage för att crafta ett annat kort och det har oerhört många kort som är skräp.

Men ja det ligger farligt nära gambling men på pokemon boosters t.ex så står det att du e garanterad 1 rare, 3 uncommon och resten common och du får bara pokemon kort. Inte en massa sprays, profilbilder (du vet, sånt som brukade vara gratis) och exp boosters och annat skräp som bara är där för att fylla ut.

Gamestop försökte försvara lootboxes med att jämföra dem med barnflingor som har leksaker. Du vet inte vilken leksak du får men priset på flingorna ökade inte och fick du inte leksaken du ville ha så får du fortfarande flingorna du köpte inte något annat

123
Skriv svar