Xbox One X sålde slut i Japan och det är inte så roligt som det låter

Robot
Xbox One X sålde slut i Japan och det är inte så roligt som det låter

Bara förbokade konsoler krängdes hos de stora kedjorna.

#Japan, #xbox-one-x


Ambassadör
Xbox

Japan är väldigt speciellt, hand helds är grejen. Att dessutom komma med en gaijin-konsol på Sony/Nintendos hemmaplan är inte lätt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Japan är väldigt speciellt, hand helds är grejen. Att dessutom komma med en gaijin-konsol på Sony/Nintendos hemmaplan är inte lätt.

Håller med helt, det är väll även så att i Japan så jobbar de flesta 6 dagar i veckan? ^^
Så den där tiden hemma med fast konsol, borde inte kännas lika lockande


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Låter rätt så inskränkt om jag ska vara ärlig.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Famitsu (åter via Kotaku) har nu siffror på hur många X-maskiner som såldes under premiärveckan: 1 639 enheter.

#Japan, #xbox-one-x


Verkar som om Microsoft underskattade den japanska marknaden rejält. Skulle vara intressant att få veta hur många maskiner som hittat till den Svenska marknaden i jämförelse för 1600 maskiner låter väldigt lite.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Är inte lika många reverse weeaboos i Japan då.

Medlem

Sen är dom ju lite halv rasister där borta med. PK människorna i sverige hade gått sönder om dom åkte dit.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

@Hymer: dom är inte mer rasistiska än nån annan, men väldigt patriotiska.
Väljer bara japanskt.osv framför utländskt.
Det har inget med rasism att göra utan det är när man kommer med såna påståenden som gör att man inte är nå bättre än dom sk "pk" som är så populära att ogilla


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

@Hymer: dom är inte mer rasistiska än nån annan, men väldigt patriotiska.
Väljer bara japanskt.osv framför utländskt.
Det har inget med rasism att göra utan det är när man kommer med såna påståenden som gör att man inte är nå bättre än dom sk "pk" som är så populära att ogilla

Tyvärr har du rätt mycket fel.
De är jävligt rasistiska.
Se den här filmen https://en.wikipedia.org/wiki/Fear_and_Trembling_(film)
Den är riktigt bra, bygger på sann händelse och beskriver det japanska samhället på ett rätt sant sätt.
Sedan gillar jag Japan och deras kultur ändå, speciellt anime.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Låter rätt så inskränkt om jag ska vara ärlig.

En anledning är väl att dom inte är så förtjusta i västerländsk speldesign och då finns det absolut ingen anledning att köpa en Microsoftkonsol över en Nintendo eller Sonykonsol.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Skrivet av Hymer:

Sen är dom ju lite halv rasister där borta med. PK människorna i sverige hade gått sönder om dom åkte dit.

Kommer bara att tänka på "Whitu piggu, go home"

https://www.youtube.com/watch?v=e4vNEi3NYyM

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Tyvärr har du rätt mycket fel.
De är jävligt rasistiska.
Se den här filmen https://en.wikipedia.org/wiki/Fear_and_Trembling_(film)
Den är riktigt bra, bygger på sann händelse och beskriver det japanska samhället på ett rätt sant sätt.
Sedan gillar jag Japan och deras kultur ändå, speciellt anime.

Vilket skitsnack, du fattar väl att en bok om en isolerad händelse inte reflekterar ett helt samhälle. Däremot finns naturligtvis människor med fördomar, som tex. du själv, i precis hela världen (Inklusive Japan)...För det är väl inte så att du själv har varit i Japan utan du baserar din åsikt om ett helt folk på en novell av en Belgare som tillfälligt har besökt landet.
Du kanske ska se 'Amélie Nothomb: une vie entre deux eaux' som är en riktig dokumentär om författarens besök i Japan.

Folk i allmänhet är i regel ganska lika oavsett vilken nationalitet de har.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Tyvärr har du rätt mycket fel.
De är jävligt rasistiska.

Jag har bott och arbetat i Japan i 10 år. Kan säga av egen erfarenhet att de inte är de minsta rasistiska. Har du bott där eller är filmen du länkade till enda källan till ditt påstående?
De säger, till skillnad från svenskar och andra europeer, precis vad de tycker och tänker (på ett artigt sätt) och ser inget konstigt med det. I tidningar står det t.ex. klart och tydligt om det är en utlänning som begått brott etc. Det är inte rasistiskt, det är bara presentation av fakta.
Japan är väldigt bra på det sättet. Man kan diskutera allt utan att någon kommer med PK-pinnen och börjar vifta.

Medlem
Skrivet av penne:

Jag har bott och arbetat i Japan i 10 år. Kan säga av egen erfarenhet att de inte är de minsta rasistiska. Har du bott där eller är filmen du länkade till enda källan till ditt påstående?
De säger, till skillnad från svenskar och andra europeer, precis vad de tycker och tänker (på ett artigt sätt) och ser inget konstigt med det. I tidningar står det t.ex. klart och tydligt om det är en utlänning som begått brott etc. Det är inte rasistiskt, det är bara presentation av fakta.
Japan är väldigt bra på det sättet. Man kan diskutera allt utan att någon kommer med PK-pinnen och börjar vifta.

Låter helt underbart meed ett land där man kan skriva sådant utan att dra igång rasistiska svallvågor där en enorm majoritet människor pekas ut p g a vad en liten klick gör, tänk om vi hade det så här.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Tyvärr har du rätt mycket fel.
De är jävligt rasistiska.
Se den här filmen https://en.wikipedia.org/wiki/Fear_and_Trembling_(film)
Den är riktigt bra, bygger på sann händelse och beskriver det japanska samhället på ett rätt sant sätt.
Sedan gillar jag Japan och deras kultur ändå, speciellt anime.

Förstår inte riktigt hur den filmen skulle styrka ditt påstående.
I synopsen nämner de t.o.m. att hon inte passar in i det japanska samhället på.g.a. att hon inte kan förstå deras kulturella normer. Detta påvisar bara att hon inte har kunnat integrera sig i deras samhälle vilket följs av att hon blir utstött.

Medlem

Det var inte riktigt så jag uppfattade filmen när jag såg den.
Hon blir helt utstött på kontoret eftersom hon inte kommer från Japan, hon är anställd som chef men får stå och vända papper vid kopiatorn. Sedan får hon även skura toaletterna.
Den bygger på en bok, som handlar om författarens egna upplevelser i Japan.

Medlem
Skrivet av penne:

Jag har bott och arbetat i Japan i 10 år. Kan säga av egen erfarenhet att de inte är de minsta rasistiska. Har du bott där eller är filmen du länkade till enda källan till ditt påstående?
De säger, till skillnad från svenskar och andra europeer, precis vad de tycker och tänker (på ett artigt sätt) och ser inget konstigt med det. I tidningar står det t.ex. klart och tydligt om det är en utlänning som begått brott etc. Det är inte rasistiskt, det är bara presentation av fakta.
Japan är väldigt bra på det sättet. Man kan diskutera allt utan att någon kommer med PK-pinnen och börjar vifta.

Personliga anekdoter är generellt sett inte så värdefulla.

In 2005, a United Nations special rapporteur on racism and xenophobia expressed concerns about deep and profound racism in Japan and insufficient government recognition of the problem.

Comment by U.N. special rapporteur on racism and xenophobia

Medlem
Skrivet av Gogge:

Personliga anekdoter är generellt sett inte så värdefulla.

In 2005, a United Nations special rapporteur on racism and xenophobia expressed concerns about deep and profound racism in Japan and insufficient government recognition of the problem.

Comment by U.N. special rapporteur on racism and xenophobia

Att bli kallad för Gaijin är inte direkt en komplimang. Det finns många anektoder även om motsatta situationer, personer ifrån Europa som blvit tvugna att sätta sig längst bak i bussen så japanerna inte behöver gå förbi dig och den typen av händelser. Saken är den att det hanteras som något helt vanligt, det är så det är.

Medlem

När jag var där på semester i 7 dagar så hände det ändå att folk inte satte sig brevid en på tunnelbanan, Vi blev nekade på både bar och en resturang.

Dom gör det dock snyggt. Dom är trevligt otrevliga.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Xbox har ganska låg marknadsandel i asien överlag.
Senast jag var i Hong Kong och SIngapore så upplevde jag att det var Ps4 som dominerande. Vet inte hur det ser ut i Korea dock.
Sen vet jag inte hur spelen ser ut för Xbox, det måste översättas till japanska om det ska gå att sälja, japaners engelska kunskaper är ju begränsade.
Högerpopulism är ju på tapeten i Japan

Det där med white pig go home är nog deras demonstration snarare än en spegling av det japanska samhället. Upplevede inte som det var mer rasism där än i andra länder.
Är Han kines för övrigt, det japaner hatar mest =P

1
Skriv svar