SNES och Switch sålde bättre än PS4 och Xbox One i oktober (också!)

Robot
SNES och Switch sålde bättre än PS4 och Xbox One i oktober (också!)

Siffrorna från USA talar sitt tydliga språk: Nintendo har orkankraftig medvind.

#nintendo, #snes-classic-mini, #switch


Medlem

äsch so what? ps4 är den konsoll med bäst exklusiva spel ändå så.

Releasehästryttare

släpptes inte nya xboxen för några dagar sen? för i så fall är det ju inte konstigt att folk köper den istället för xbox one?

Medlem

@Devan: Tror att både Xbox one S & X ingår i Xbox one


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Blrjar tro att nes och snes är ett expriment

Medlem

@SWEBarb: Tror de flesta som köpt switch inte håller med ☺

Medlem

Kanske dags att släppa en ny riktig Snes men med alla spelen i hd remake?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

äsch so what? ps4 är den konsoll med bäst exklusiva spel ändå så.

Jag håller med om PS4. Men Switch har även den bra spel så jag har således köpt både och.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Jag håller med om PS4. Men Switch har även den bra spel så jag har således köpt både och.

Vågar sticka ut hakan och säga att bara på den korta tid Switch funnit ute har den bra mycket bättre exklusive spel än dom andra konsolerna, dock är PS4 riktigt bra, och har några på senaste år, bra exklusiva spel. Har själv båda konsolerna.

Medlem
Skrivet av xQze:

Vågar sticka ut hakan och säga att bara på den korta tid Switch funnit ute har den bra mycket bättre exklusive spel än dom andra konsolerna, dock är PS4 riktigt bra, och har några på senaste år, bra exklusiva spel. Har själv båda konsolerna.

Vilka då? Zelda och Mario är typ de enda två spelen som varit värt en Switch än så länge om du frågar mig och jag tycker båda är inte på något sätt de bästa spelen i serierna.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Vilka då? Zelda och Mario är typ de enda två spelen som varit värt en Switch än så länge om du frågar mig och jag tycker båda är inte på något sätt de bästa spelen i serierna.

Håller med. Zelda är inte ens Switch-exklusivt. Mario är väl egentligen första riktiga exklusiva titeln. Jag har dock köpt en Switch då jag inte hade Wii U, och ville spela Zelda.

Medlem

Som "PC-gamer" tycker jag att Switch är ett utmärkt komplement.
Nintendo kommer få de exklusiva jag vill spela just nu, de flest andra kommer till PC.
Mellan jobb, sova, serier, äta, PC och allt annat som tar tid så lär Mario, Zelda och Xenoblade 2 räcka fram till sommaren. 2018 kommer Octopath Traveler, Kirby, Yoshi, Metroid Prime 4 och säkert nåt Pokemon. Behöver mer tid, inte fler spel

Medlem

@caelestis: PC-snubbe här med, sitter som bäst och väger mellan ett nytt grafikkort eller en Switch till julklapp åt mig själv.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

@Pjotor: Trevligt!
Du står inför livsavgörande val, det hör jag det
Switchen är väldigt mysig, men det beror kanske lite på vad du har för grafikkort idag

Medlem

@Pjotor: tänk bara på att switch kräver spel oxå. Drar snabbt iväg där, fast jag måste erkänna att jag är svårt kåt på lite zelda jag med!

Medlem
Skrivet av caelestis:

@Pjotor: Trevligt!
Du står inför livsavgörande val, det hör jag det
Switchen är väldigt mysig, men det beror kanske lite på vad du har för grafikkort idag

Haha, riktiga i-landsproblem ju. Har för tillfället två stycken GTX 760, men är sugen på ett 1070TI så man får skruva upp inställningarna i Battlegrounds, i övrigt klarar mina gamla trotjänare det mesta på medium/hög grafik... Börjar nog luta mer åt en Switch!

Skrivet av Frisell:

@Pjotor: tänk bara på att switch kräver spel oxå. Drar snabbt iväg där, fast jag måste erkänna att jag är svårt kåt på lite zelda jag med!

Jovisst! Men redan med Breath of the Wild och Super Mario: Odyssey har man ju portabel underhållning långt över hundra timmar. Det gäller bara att överge Steam-mentaliteten och faktiskt spela det man köper (vilket kanske är lättare sagt än gjort).


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar