EA kan förlora exklusivitet till Star Wars efter Battlefrontfiaskot

Inaktiv

@kebbe: Men för helvete nu får du ju ta och kamma dig. Det är inte det minsta sant att det ser ut att höra hemma på ett PS3. Visa gärna något PS3-spel som är i närheten av Witcher 3 i grafik. Sen säger du det som att grafiken var det viktiga med Witcher 3 när det i själva verket var det ambitiösa berättandet som var kärnan.

Medlem
Skrivet av KoP:

Det EA-skalerade snabbt!

haha det där fick mig faktiskt att fnissa till...damn you!

Releasehästryttare

@kebbe: ser det annorlunda ut, ja. men tycker du tar i lite väl mycket att du kallar det ps3 grafik, när jag spelade det kände jag mig inte lurad som man gjorde med tex watchdogs.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@kebbe: Men för helvete nu får du ju ta och kamma dig. Det är inte det minsta sant att det ser ut att höra hemma på ett PS3. Visa gärna något PS3-spel som är i närheten av Witcher 3 i grafik. Sen säger du det som att grafiken var det viktiga med Witcher 3 när det i själva verket var det ambitiösa berättandet som var kärnan.

I förhållande till vad som utlovades så är resultatet av PS3-kvalitet. Min poäng är knappast att grafiken är det viktiga med spelet, snarare fokuserar jag på att utvecklarna använde det som en stark säljpunkt för spelet, när misstanke om deras möjlighet att leverera på just det området drogs upp av konsumenterna höll de fast vid att de skulle leverera bortom utlovat. Det handlar om att sälja på lögner. Till skillnad från EA, Activision, Ubisoft och liknande ignorerar inte CD Projekt spekulation och orosmoment kring spelen, de svarar med fler lögner.

Medlem

Man jävlas inte med Musen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem
Skrivet av kebbe:

Och det ser fortfarande inte ut i närheten av utlovat.

Spela stor roll? Sett till gameplay så är det ju väldigt prisat och lovordat. Få som haft nåt negativt att säga om spelet i sin helhelt. Men det är klart, du gnäller ju i varenda tråd du kommenterar oavsett ämne.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Spela stor roll? Sett till gameplay så är det ju väldigt prisat och lovordat. Få som haft nåt negativt att säga om spelet i sin helhelt. Men det är klart, du gnäller ju i varenda tråd du kommenterar oavsett ämne.

"Spela stor roll? Sett till gameplay utöver pay-2-win-elementen och mikrotransaktionerna så är Battlefront 2 riktigt roligt!"

Ambassadör
Xbox

Av reaktionerna på internet från de muppar som köpt spelet så verkar det vara ganska kass överlag. P2W och ett trist spel? Vilken hit...

Hoppas Disney säljer licensen till någon annan.


signatur

Jump in.

Medlem

Hoppas verkligen.

Medlem

Vi kanske ska sätta ner facklorna och högaflar tills vi fått all information?

https://venturebeat.com/2017/11/17/star-wars-battlefront-ii-a...

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@kebbe: Men för helvete nu får du ju ta och kamma dig. Det är inte det minsta sant att det ser ut att höra hemma på ett PS3. Visa gärna något PS3-spel som är i närheten av Witcher 3 i grafik. Sen säger du det som att grafiken var det viktiga med Witcher 3 när det i själva verket var det ambitiösa berättandet som var kärnan.

Kul att folk bara bortser från sådant bara för att det är Cd-Project och hade dampat loss om och när ubisoft göra samma sak. Vem bryr sig om det bara var grafiken? Cd-Project ljög och det kommer jag aldrig glömma även om jag är ett stort fan av deras spel. Rövslickeriet som Cd-Project får är extremt och som jag har sagt innan så är inte spelföretag spelares kära eller vänner.

Med det sagt så är Cd-Project väldigt proconsumer och har ett fantastiskt pr-team, mycket goodwill och är en av mina favorit utvecklare.

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Spela stor roll? Sett till gameplay utöver pay-2-win-elementen och mikrotransaktionerna så är Battlefront 2 riktigt roligt!"

Alltså vet du ens själv vad du skriver? Du gnällde på Witcher 3/CD Project.
Och ja, Battlefront 2 är säkert kul om man bortser från de sakerna.

Medlem

Jag hoppas inte att EA förlorar exklusiviteten riktigt än om detta är sant, men snarare förstår allvaret i det hela. Ja, ni får gärna behålla microtransactions men försök för guds skull hitta ett sätt att få oss att spendera pengarna utan att känna oss blåsta och lurade. Det är lättare att vara jävlig, men man måste inte vara det...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Quicken:

Vi kanske ska sätta ner facklorna och högaflar tills vi fått all information?

https://venturebeat.com/2017/11/17/star-wars-battlefront-ii-a...

Man ska ju inte glömma att Disney är ju inte mystomtar direkt. Att Disney tillrättavisar EA är "...a bit like Satan being disappointed with Hitler" -reddit comment.

Men två fel gör ju inte ett rätt.


signatur

Jump in.

Medlem

Fast vilka är stora nog att ta över licensen? Dvs, vilka är stora nog att producera spel i alla genrer till de flesta plattformar?

Medlem

@Arcadia: Ubisoft. Det självklara valet.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

@Arcadia: Det är det som är saken. Finns inte många företag som klarar av att göra ett spel (ekonomiskt) som Battlefront. Skulle vara tråkigt om Sverige förlorade en massa arbetstillfällen.

Medlem

@kebbe: Spelet i sig är enligt mig ett RPG-mästerverk. Det bästa spelet jag har spelat på mycket länge. Men är klart besviken på dessa nedgraderingar. Inte bara från CDPR studion, finns ett antal andra. Den mest anmärkningsvärda är utan tvekan Ubisoft. Hursomhelst, tycker du borde kolla in "YongYea" på Youtube. Han tar upp en massa om spel och händelser inom spelindustrin. I en av de senare videoklippen som är 45 minuter berättar han vad som händer och har hänt hos CDPR. Finns också en tidigare video som är på 20 minuter där han tar upp rykten runt studion. Det verkar väldigt ostadigt och det lär fortsätta på det viset om de inte ändrar på saker.

Medlem
Skrivet av Freffo:

@kebbe: Spelet i sig är enligt mig ett RPG-mästerverk. Det bästa spelet jag har spelat på mycket länge. Men är klart besviken på dessa nedgraderingar. Inte bara från CDPR studion, finns ett antal andra. Den mest anmärkningsvärda är utan tvekan Ubisoft. Hursomhelst, tycker du borde kolla in "YongYea" på Youtube. Han tar upp en massa om spel och händelser inom spelindustrin. I en av de senare videoklippen som är 45 minuter berättar han vad som händer och har hänt hos CDPR. Finns också en tidigare video som är på 20 minuter där han tar upp rykten runt studion. Det verkar väldigt ostadigt och det lär fortsätta på det viset om de inte ändrar på saker.

Kan också rekomendera YongYea och den videon. De verkar ha stora problem internt även om de inte vill erkänna det och det märks med tanke på att vi fortfarande inte hör särskilt mycket om Cyberpunk.

Medlem

@Ricomaniac: Kul för dig att du kan googla och namedroppa. Tummen upp.
Men du kan ju hålla dig till topic och antingen skriva om spel, Battlefront, EA eller Disney.

Förstår dock inte varför du blev butthurt av det till att börja med.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag hoppas inte att EA förlorar exklusiviteten riktigt än om detta är sant, men snarare förstår allvaret i det hela. Ja, ni får gärna behålla microtransactions men försök för guds skull hitta ett sätt att få oss att spendera pengarna utan att känna oss blåsta och lurade. Det är lättare att vara jävlig, men man måste inte vara det...

Ärligt talat borde EA aldrig ha fått exklusivitet till att börja med. Vi fick dom bästa spelen när det INTE fanns exklusivitet.
Raven Software gav oss Jedi Outcast of Jedi Academy, Totally Games gav oss X-Wing serien, Biowave och Obsidian Entertainment gav oss KOTOR serien, och så vidare.

Exklusivitet är helt klart dåligt här.

Medlem

En sak som jag undrar över är VILKA på Dice som tillät eller godkände iden med mikrostransaktioner!!! Alla spelutvecklare med självaktning och insikt borde kunna räkna ut med arslet att detta inte skulle bli populärt, ändå så gjorde dom det!

Sparken till alla som är medskyldiga till detta! och låt det bli ett exempel för alla spel framöver i tiden.

Det är skillnad när spelen är gratis från början men inte i detta fall och i Star Wars!

Kanske dags att se över organisationerna i spelbranschen snart? Det här ett spel som jag tror många hade sett fram emot och så börjar det på detta vis!!

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Ärligt talat borde EA aldrig ha fått exklusivitet till att börja med. Vi fick dom bästa spelen när det INTE fanns exklusivitet.
Raven Software gav oss Jedi Outcast of Jedi Academy, Totally Games gav oss X-Wing serien, Biowave och Obsidian Entertainment gav oss KOTOR serien, och så vidare.

Exklusivitet är helt klart dåligt här.

Jo jo, det säger jag inte emot. Men nu har EA redan exklusiviteten oavsett, så vad jag menar är att jag hoppas att detta kan vara en chans att EA faktiskt lär sig något. Visst blir det inte något CD Projekt Red av dom men förhoppningsvis lär de sig en sak eller två från det hela. Om de förlorar exklusiviteten redan nu så tror jag inte något förändras inom EA för framtida titlar - vilket bara är en förlust för alla parter. De har många andra IP:n jag personligen älskar, och gärna hade velat se förbättras också.

Om ingenting händer och de återvänder till sina dåliga vanor, då så. Då har ingenting förändrats helt enkelt - det är bara att sluta köpa deras spel(som alla påstår men ändå gör), men om det sker någon förändring utav hela denna fadäsen så lär det väl inte bli värre än vad EA redan gjort upp tills nu? DÅ kan de ta bort Star Wars exklusiviten från dom, om de visar sig inte kunna anpassa sig eller lyssna.

Medlem

@Luciphear: Varför hoppas du inte att EA förlorar sin exklusiva rätt att släppa Star Wars spel?

Konkurrens är väl bra för oss konsumenter?

Medlem

Fast tycker Disney borde stödja EA och Dice full ut även i blåsväder.
Gör det bästa av saken istället, pumpa mer pengar på att få till nästa spel extremt bra och billigt.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Avstängd
Skrivet av cybo:

Fast tycker Disney borde stödja EA och Dice full ut även i blåsväder.
Gör det bästa av saken istället, pumpa mer pengar på att få till nästa spel extremt bra och billigt.

Det enda EA och Dice är ute efter är att tjäna pengar, inte göra bra spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av kebbe:

I förhållande till vad som utlovades så är resultatet av PS3-kvalitet.

Nej, skärp dig.

Medlem

@xverminator:

Även om enskilda utvecklare yttrar sina åsikter är det säkert svårt att påverka sådana beslut, speciellt i big corp och så gigantiska produktioner.

Jag tänker samma med cod som blivit så generiskt och slopat allt schysst stöd för pc, de utv som var med från förr osv i samma serie, klart de måste finnas folk på företaget med liknande åsikter som vissa av oss eller som tycker de går åt fel håll, dock är det säkert svårare att påverka vissa beslut än andra.

Medlem

@Ricomaniac: Tror han menar hur strikta och hotfulla de är överlag.

123
Skriv svar