Recension – Star Wars: Battlefront 2

Medlem

@Nomman: du kan avsluta prenumerationen direkt och få pengarna tillbaka. Iaf på xbox. 😊


signatur

Information wants to be free!

Medlem

Jag som bara ville vara lycklig imperiesoldat och skjuta smutsiga rebeller ett helt spel 😢


signatur

Information wants to be free!

Medlem
Skrivet av Zechnubis:

Jag som bara ville vara lycklig imperiesoldat och skjuta smutsiga rebeller ett helt spel 😢

Du får hälla upp lite rebellskum och ta ett långt, skönt bad istället för att slappna av och slippa all stress som besvikelsen har medfört.

Om du har badkar förstås. Annars är du rökt.

Medlem

@Banjo: jag har badkar! Kvällen är räddad! 😆


signatur

Information wants to be free!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Vem har sagt att det inte kan bli värre? =D... =(

Det är lite min tanke också. När dom skriver "for now" och folk DIREKT faller för det, det enda som kommer hända är att samma eller ett näst intill identiskt system kommer införas om ett par veckor när majoriteten redan har betalat för spelet. Det är samma sak varje gång det uppstår någon skandal i denna stilen...

Jag skiter i hur bra resten av spelet är, jag röstar med plånboken och kommer absolut aldrig köpa det, och jag tycker helst inte att någon annan ska göra det heller, men jag kan väl knappast stoppa er...

Skrivet av Barkbiten:

Är du så löjligt lättlurad på rikigt? EA lyssnar på spelarna? Ända anledningen till att de "lyssnar" är för att detta har lett till en PR katastrof och de försöker rädda spelets launch. EA visade tydligt sina avsikter med spelet under betan så efter jul lovar jag att microtransaktionerna införs i spelet igen. Men för min del är det för sent.

Att människor tror att EA gjort detta out of the kindness of their heart, i brist på en bättre svenskt utryck, är stört löjligt.

Exakt såhär är det, att folk inte lär sig av historien är bara pinsamt. Om man inte slutar köpa spelen när dom gör såhär så kommer dom göra samma skit om och om igen. Ärligt talat tycker jag inte spelet ens förtjänar en trea, hur bra det än är i övrigt.

Progression systemet i spelet är ett rent hån mot spelarna, ca 4000 timmar för att låsa upp all content räknade någon på reddit ut. För mig som spelar spel kanske 2-3 timmar per vecka, vilket jag nog inte tror är så ovanligt, skulle det alltså ta 25 ÅR att låsa upp all content, och jag tvivlar på att de planerar ha servrarna uppe så länge. Även om jag skulle dubbla speltiden jag har varje vecka skulle det landa på 12.5 år totalt, det är bara löjligt!

Citat:

Star Cards-systemet bidrar också till en gnagande känsla. Förlorade jag precis den där striden för att den andre personen köpt spelat till sig vassare kort, eller var personen helt enkelt bättre. Kommer en tvåbarnsfarsa som jag, som omöjligt kan lägga lika många timmar som många andra i spelet, kunna lira på lika villkor?

Jag sitter i samma sits, som så många andra som skulle älska ett bra Star Wars spel, men tyvärr är ju svaret på denna frågan ett tveklöst nej, det kommer inte funka.

Medlem

Troget Dice-fan här, och jag är både besviken och imponerad.

Imponerad:
- Grafisk skönhet
- Otrolig ljudbild (bortsett från AT-AT main-blasters, horribelt ljud och sämre känsla)
- Styrtekniskt riktigt välgjort

Besviken:
- Frånvaron av dedikerade servrar
- Starcards (jävla påhitt - ta tillbaka utformningen från BF4)
- Game modes (Ge oss vanlig jävla conquest)

Sammanfattning: Det handlar i slutändan om ett spel som lovat att leverera flertalet stordåd inom allt från spelteknik till story och spelglädje.

Jag känner absolut både nostalgi och spelglädje i galactic-assault, men det är långt från godkänt. När spelläget går ut på att plocka väck ett par kanoner och "sköld-generatorer", så inser man att multiplayer-livslängden inte blir speciellt långvarig.

SW-BF2's mapdesign är något som vi överlag borde uppröras över. Det finns ett fåtal maps som innehåller spännande färder över större ytor, medan flertalet är utformade i rektangulära och linjära strukturer. Var hamnade den design som återfanns i Battlefield serien? Hur kan man som utvecklare tro att det är okej att lämna ett "legacy" som BF2-4 bakom sig, för att vända sig helt på rygg inför EA och deras "nyfunna" transaktionshysterik?

Det är inte "bra" att de släpps gratis material i efterhand, det är en jävla nödvändighet. Spelet som sitter i mitt PS4 idag, är långt ifrån det spel som utlovats från både DICE och EA's PR-folk.

Att communityn reagerade på mikrotransaktioner är i sig ett ting som visar på att felaktigheter (rent ekonomiskt) straffas. I förlängningen är detta dock endast en bifaktor av ett större problem: spelbranschen närmare sig Hollywood.

När en spelare kopplar av, så kollar denne på film/serier m.m. precis som andra icke-spelare. När en spelare vill ha kul, roa sig och njuta av sin hobby; så sätter man på sin konsol/dator och spelar ett spel.

Problem: EA (och i förlängningen DICE) har förirrat sig, och skapar nu cinematiska spelupplevelser riktade mot en publik som är ute efter njutbar spelunderhållning. Jag och många andra vill inte spendera flertalet timmar i en värld som känns styrd/strukturerad, det tar helt enkelt död på den spelglädje som skall infinna sig.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Ännu bättre vore om dom kunde låta LucasArts återuppstå och starta upp sina egna projekt igen som Star Wars 1313(önsketänkade)

Ja, osläppta/nedlagda/hypotetiska spel är ju alltid bättre än sådant som kommit ut på marknaden, det är ju en sak som är säker. *ironi*

Medlem

Kört 10h testet ett tag och det är fan sjukt på hur många nivåer ett så välgjort spelar failar. Även om man bortser från pay2win systemet så är det löjligt att dom inte har server lista, conquest, squads, spawnpoints etc. etc.
Battlefront spelen började som en klon (Eller vad man ska kalla det.) av Battlefield, varför tar försöker dom hela tiden ta bort det från det gameplayet? Känns som att EA sa till dom att göra det mer individ fokuserat (Så att folk köper boxes.) så dom var tvungna att dra det mot CoD hållet med run run pew pew (Inget fel med det i sig men som BF-spel, riktigt irriterande.) helt utan vettigt samspel mellan spelare.

Medlem
123
Skriv svar