Svag Star Wars: Battlefront 2-debut i Storbritannien

Robot
Svag Star Wars: Battlefront 2-debut i Storbritannien

Fysiska försäljningen långt under handlarnas prognos.

#star-wars-battlefront-2


Medlem

Skadeglädje! Hoppas bara att trenden fortsätter(inte bara för EA, även andra giriga jävlar)...

Medlem

Quote från den här tråden som jag som pc-spelare förutom det övriga påverkade mitt val.

Länk,
https://battlefront-forums.ea.com/discussion/81602/outlook-fo...

Citat:

........…And to add to it, no server browser, no rentable servers, no admins, no chat filter, no autobalance, no anti cheat system, no perma bans makes this game worthless to buy............

Vet inte 100% om det i quote'n ovan är korrekt, men har ingen större anledning att betvivla innehållet efter swb1 och bf1 som jag spelat.

-cb99

Edit in,
Mer text.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Tror det beror mycket på att man köper digitalt idag.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Tror det beror mycket på att man köper digitalt idag.

Det gjorde man förra året också

Ambassadör
Xbox

Köper man SWBF2 i nuläget så är man ju ett får. Har sällan funnits tydligare indikator på att man är en duktig idiot som faller in i ledet och låter de som hatar vår hobby förstöra den.


signatur

Jump in.

Medlem
Medlem

detta kan faktiskt kanske vara det bästa som hänt spelvärlden i slutändan, det kan vara så att tack vare allt som hänt så kommer vi se mindre av sånt skit EA försöker med i battlefront 2 i framtida spel från alla som släpper nya spel och detta kommer gå till historien som den dag när gamers tog tillbaka makten ^^

Medlem
Skrivet av cb99:

Quote från den här tråden som jag som pc-spelare förutom det övriga påverkade mitt val.

Länk,
https://battlefront-forums.ea.com/discussion/81602/outlook-fo...
Vet inte 100% om det i quote'n ovan är korrekt, men har ingen större anledning att betvivla innehållet efter swb1 och bf1 som jag spelat.

-cb99

Edit in,
Mer text.

Fast i princip allt i citatet finns ju Battlefield spelen, och i just BF1 i för sig:
Browser, anti-fusk (även om inget anti-fusk är helt skyddande så finns det i alla fall något över huvud taget), perm bans (antar att om Fairplay hittar ett känt aimbot/wallhack-fusk så blir det perm-ban, annars måste en anställd kolla på datan på en anmäld person) och rentable servers.
Tekniskt sett är det Autobalance (som inte funnits i något Battlefield spel vad jag kan minnas iaf), tredjepart autobalance har fixat sånt, och Chat filter, vilket jag inte tycker varit några problem eftersom man kan "stänga av" chatten. Efter några rundor i Overwatch, CoD och Battlefield så är det sånt man (jag) gör per automatik nu för tiden. Finns helt enkelt för många som utagerar sin ilska och frustration på ett väldigt omoget sätt. Skrik i en kudde om du är sur =P

Medlem

@snubben:
Och året innan det och året innan det och året innan det... Och så är vi framme kring 2003.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@marcus8958:

Nu förstår jag vad du gjorde

Medlem

Underbara nyheter. Keep it up!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

DICE har gjort ett oerhört snyggt spel med en intressant, om än lite kort, kampanj och mycket filmkänsla. Alla är kanske inte helt nöjda med Battlefront II men det har tillräckligt med kvaliteter för att kunna klassas som ett schysst spel, trots eventuella mindre fadäser (som dålig matchmaking eller att inte kunna spela i samma squad som sina vänner).

Ja, om det inte hade varit för systemet med korten och loot boxes förstås. En PR-katastrof!

Medlem

Tråkigt för DICE, för något säger mig att EA ville genomföra detta med loot boxes mer än DICE. Men det vet man ju inte.

Vad man däremot vet är att väldigt många EA-spel har infört liknande spel. Need For Speed har det numera, och sportspelen har det sedan länge. De enda spelen som saknar den typen av inslag är väl Mirror´s Edge Catalyst, Unravel och Mass Effect: Andromeda.

Medlem

@cb99:

BF1 har ju dock flera av de grejerna, inte som old days men knappast lika illa som battlefront:arna .

Medlem

Det ända sättet att få företag att ändra sig är att rösta med plånboken.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hur ser spelet ut nu om man skulle köpa det idag, är alla mikrotransaktioner borta?

Det enda sättet att rädda upp spelet är att totalt ta bort mikrotransaktionerna, samt sänka priset samt ge ut alla DLC gratis! Så kanske folk vågar köpa det!

Vem har störst skuld i denna härva är det EA? Känns inte som Disney kan mycket om spelbranschen men litar på Dice.

Medlem

@xverminator: Just nu har man tillfälligt slagit av möjligheten att köpa saker i spelet tills dess att man gjort en del ändringar.
Men det är just det, tillfälligt. Tror inte att försäljningen går upp förens man visar upp en lösning som folk kommer godta.

För min del är det inte möjligheten att kunna köpa loot-crates i spelet, den möjligheten har funnits sen Battlefield 3 om jag inte minns helt fel. Problemet är att man vävt in progression och "Star cards" i lådorna som man BARA ska kunna spela sig till enligt mig.
Din level eller "perks" ska inte komma i ett lotteri. Hade dessa lådor från början bara innehållit kosmetiska prylar hade det inte varit några problem.

Sen själva ideén med "Star Cards" gillar jag heller inte, varför inte bara köra ett klassiskt FPS upplägg med klasser som har olika sett med valbara "primary" och "Secondarys". Att ha ett "kort" med "cooldown" som sitt sekundära vapen känns bara konstigt och felplacerat i ett FPS spel.

Redaktör
Skrivet av robbis:

Spelvärldens #metoo

Nej.

Gamers är människor med fri vilja, inga marionettdockor som storbolag styr som de vill. Det finns massor av information om vad det här spelet innehåller, som folk kan basera sina beslut på innan eventuellt köp. Vi är inga offer. Det är däremot de som drabbats i #metoo varför jag tycker jämförelsen är rätt smaklös.


signatur
Medlem

@Tomas Helenius:

Jag tror inte han (assuming gender here!!!!) var så seriös med detta. Ta en kopp kaffe och slappna av lite Sedan är knappast alla som skrivit #metoo på facebook offer heller. Just saying

Medlem

Digital copies is where it's at!

Och själv sitter jag och mina vänner och spelar Battlefront 2 som bara den. Riktigt kul tycker vi, och ingen har stört sig på obalans.

1
Skriv svar