Så här går det om EA inte får göra fler Star Wars-spel

Robot
Så här går det om EA inte får göra fler Star Wars-spel

Vi förbereder dig för en framtid där EA förlorat Star Wars-licensen.

#dice, #disney, #ea, #star-wars-battlefront-2


När kommer Releasehästen?

Även om jag är Starwarsnörd så är detta spel helt ointressant för mig.
Men idag hittade jag ännu en nyhet från Mount&Blade 2.
Ett företag som vet hur man gör spel jämfört med EA...
https://www.taleworlds.com/en/Games/Bannerlord/Blog/35

Medlem

Skulle nog gissa att EA hellre skippar Mikrotransaktionerna i Star Wars spelen än att förlora licensen. Lär ha kostat många hundratals miljoner på redan pågående projekt. Som alla redan sagt så lär spelen sälja endast för att det är Star Wars, det har inget behov av mikro i spelen.

Avstängd
Star Wars Horizon: Zero Dawn (Guerrilla Games)

Det kompletta Star Wars spelet med spelmekanik som man känner igen från andra spel. Men tyvärr så är det endast på PS4.

Medlem

Star Wars: Fall Of The Senate (Bethesda)

Spelet blir en hit och visar sig bli en riktig kassako, Bethesda bestämmer sig för att stämma Disney för att Disney använder Star Wars varumärket.

Medlem

Haha, spåkulan visar verkligen upp en dyster framtid
Av det jag sett hittills av SW:B2 så är det lika snyggt som ettan, men menyerna verkar luta åt eländet de gjort i BF1 där det blir mer och mer krångligt att navigera sig fram än föregångaren var. Käns som att BF1 hade behövt en tutorial för att bara navigera upp en karta att lira och jag undrar ifall SW:B2 är likadant.

Medlem

"Star Wars: Battlefront 2 (King)" hade iaf varit gratis att ladda ned och spela

Medlem

Bra lista, väldigt träffsäker

Medlem

Om EA inte får göra fler Star Wars-spel så kan vi nog stryka Bioware från listan.

Medlem

Haha


signatur

"High life on low budget"

Medlem

@Elixx: Haha, klockren!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Playerunknown’s Star Wars - PUSW (Bluehole)
Ganska buggigt och early access i några år men säljer som smör ändå. Man släpps från ett rymdskäpp i endast kallingarna o får snabbt se till att loota fram ljussabel o laserpistol. Största nyheten är att det går att klättra över staket.

Medlem

Hade gärna sett ett nytt SW Kotor MMO. Nuvarande spel var bra om man bortser från spelmotorn som är sämst i världen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@Bojkott: Blev lite snopen av Bioware är med.

Medlem

Sid Meier's Star Civilization, skulle jag gilla 😊 eller om EA fick behålla licensen och gjorde Sim Wars.

Medlem

Aaaa tänk er detta..... Fallout4 fast det är Star wars! Mumma för själen

Avstängd

Jag blir fan illamående av att läsa dessa oförutsägbara titlar för Star Wars/Utvecklare.

Medlem

Seriös fråga till fz-redaktionen. Har ni/någon hos er haft personlig kontakt med cdpr? Äger ni aktier i företaget? För det är smått galet hur mycket de hypas här

Redaktör
Ponny

Något som skulle kunna bli bra! Kanske. Typ Ish?

Total War: Star Wars (Creative Assembly)
...som alla ändå kallar Total Star Wars. "Alla" tycker också att det är skandal att det senaste historiska Total War-spelet låter vänta på sig. Ingen kan dock missa hur episka slagen på Hoth och Endor känns eller hur fantastiskt det blir när Creative Assembly för första gången tar sig ut i yttre rymden. Strategimästarna har dock problem att balansera rebeller och imperiet mot ewoks på ett rimligt sätt och dlc:et Holiday Special blir ett stort (om än fröjdefullt) fiasko.


signatur

En Bamseponny av folket

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Star Wars: Isolation (Creative Assembly)
Du spenderar 90 procent av speltiden i lufttrummor och krälandes under bord, konstant med den blodisande vetskapen om att Jar Jar kan dyka upp runt vilket hörn som helst.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Sid Meier's Star Civilization, skulle jag gilla 😊 eller om EA fick behålla licensen och gjorde Sim Wars.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hotline Star Wars (Dennaton Games)
Någon ringer dig och ber dig lösa ett problem.
Du flyger dit med din X-Wing, lemlästar Stormtroopers med en ljussabel eller slår deras hjälmar mot en vägg.
Med en technoremix av Imperial March som bakgrundsmusik.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Vad sägs om Star Wars Battlefront 3 från Free Radical Design...? Det spelet gjordes ju faktiskt under ett tag, men släpptes inte eftersom utvecklingen avbröts. Men vem vet, det kanske blir av...? Fast de heter väl Dambuster studios numera?

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Något som skulle kunna bli bra! Kanske. Typ Ish?

Total War: Star Wars (Creative Assembly)
...som alla ändå kallar Total Star Wars. "Alla" tycker också att det är skandal att det senaste historiska Total War-spelet låter vänta på sig. Ingen kan dock missa hur episka slagen på Hoth och Endor känns eller hur fantastiskt det blir när Creative Assembly för första gången tar sig ut i yttre rymden. Strategimästarna har dock problem att balansera rebeller och imperiet mot ewoks på ett rimligt sätt och dlc:et Holiday Special blir ett stort (om än fröjdefullt) fiasko.

Men eftersom det utspelar sig under Knights of the old Republic-eran så räknas det trots allt som ett historiskt strategispel...?

Medlem

Jag bidrar också med en:

World of Star Wars

Det ultimata MMORPG-Star Wars-spelet som alla vill spela, tills de inser att allt var bättre förr i Star Wars Galaxies. Men de flesta hänger ändå på till level 60 och skaffar sig en schysst mount (läs: Tauntain).

Sen släpps i runda slängar sju dyra expansioner under en tioårsperiod , som ingen har råd med trots avsaknad av Loot boxes, och till slut finns nästan inga spelare kvar längre som vill spela.

Och någon får en idé om att göra ännu ett Star Wars-MMORPG baserat på Knights of the Old Republic, tills någon inser att det redan finns...!

Medlem

EA kan ju låta Bioware göra ett nytt försök:

Medlem

Tror det kommer sluta som det brukar göra. Spelstudion *insert name* börjar göra världens bästa, häftigaste och snyggaste Star Wars spel, med en story som skulle förena hela mänskligheten över hela jorden att sjunga Cumbaja och hålla händer och leva i fred och harmoni..
Men så blir studion uppköpt av EA eller Ubisoft och projektet läggs ned efter att nästan ha blivit färdigtställt och efter ett tag så stängs även studion ned..

Medlem

The S(W)IMS


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Varför inte ett Mortal star Kombat wars?
en riktig buttonmasher med unika kombos för varje skurk/hjälte med ett online läge där lootlådor är något man stoppar jar jar binks i.

Medlem

Jävlar vad MÖRKT! Älskar det, men om vi ska tro lite på the force vore det väl ändå fantastiskt med lite CPR. Bästa ur polen sedan fultjack!!

123
Skriv svar