Ubisoft fortsätter att släppa intressanta uppdateringar till Rainbow Six: Siege

Robot
Ubisoft fortsätter att släppa intressanta uppdateringar till Rainbow Six: Siege

Det taktiska actionspelet får nya karaktärer som kommer förändra din strategi.

#rainbow-six-siege, #ubisoft


Medlem

Gôtt mos. Undrar bara hur man skall få tid att spela allt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Förbannat kul spel faktiskt


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Kör ganska mycket Siege. Är ganska kass trots ca 350 timmar på pvp. Men då köpte jag det på releasen.
Skönt att de släpper allt gratis. Men det är många timmars grindande för att köpa dlc operators. Kan ju köpa dem för pengar men det skulle jag aldrig göra.

Medlem

Vet inte vilken planet ni lever på?

Dem första 3 månaderna efter release var det i stort sett ospelbart, buggar, glitchar och server problem. Det blev bättre men långt ifrån bra dem kommande 6 månaderna. Efter ETT ÅR (!!) bestämde ubi att dem skulle släppa operation health och laga spelet.
I samma veva släpper dem season 2 för hutlösa 400sek och tar bort polska GROM samt 1 bana.
Konsumenter har skrikigt sig hesa över hur trasigt spelet är och hur mycket fokus som istället läggs på mikrotransaktioner.

Allt medan ubisoft går ut, glad i hågen, och säger att dem lyssnar på communityn.

Nu senast tog dem bort banor ur playlist...??!!..varför? Jo för att pro spelarna inte gillar dem.
Bra argument? Så hereford tex. kan inte spelas på ranked. Borta..för alltid.

Kollar man deras twitter så är det minst en gång per vecka som dem har server problem och det vanliga "thank you for your patience".

Så vilken planet bor ni på?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Vet inte vilken planet ni lever på?

Dem första 3 månaderna efter release var det i stort sett ospelbart, buggar, glitchar och server problem. Det blev bättre men långt ifrån bra dem kommande 6 månaderna. Efter ETT ÅR (!!) bestämde ubi att dem skulle släppa operation health och laga spelet.
I samma veva släpper dem season 2 för hutlösa 400sek och tar bort polska GROM samt 1 bana.
Konsumenter har skrikigt sig hesa över hur trasigt spelet är och hur mycket fokus som istället läggs på mikrotransaktioner.

Allt medan ubisoft går ut, glad i hågen, och säger att dem lyssnar på communityn.

Nu senast tog dem bort banor ur playlist...??!!..varför? Jo för att pro spelarna inte gillar dem.
Bra argument? Så hereford tex. kan inte spelas på ranked. Borta..för alltid.

Kollar man deras twitter så är det minst en gång per vecka som dem har server problem och det vanliga "thank you for your patience".

Så vilken planet bor ni på?

Den verkliga planeten till skillnad mot andra som det ser ut

Medlem
Skrivet av bent toe:

Vet inte vilken planet ni lever på?

Dem första 3 månaderna efter release var det i stort sett ospelbart, buggar, glitchar och server problem. Det blev bättre men långt ifrån bra dem kommande 6 månaderna. Efter ETT ÅR (!!) bestämde ubi att dem skulle släppa operation health och laga spelet.
I samma veva släpper dem season 2 för hutlösa 400sek och tar bort polska GROM samt 1 bana.
Konsumenter har skrikigt sig hesa över hur trasigt spelet är och hur mycket fokus som istället läggs på mikrotransaktioner.

Allt medan ubisoft går ut, glad i hågen, och säger att dem lyssnar på communityn.

Nu senast tog dem bort banor ur playlist...??!!..varför? Jo för att pro spelarna inte gillar dem.
Bra argument? Så hereford tex. kan inte spelas på ranked. Borta..för alltid.

Kollar man deras twitter så är det minst en gång per vecka som dem har server problem och det vanliga "thank you for your patience".

Så vilken planet bor ni på?

Detta, kunde inte ha sagt det bättre själv.

Medlem
Skrivet av Sippil:

Den verkliga planeten till skillnad mot andra som det ser ut

Nej jag måste nog hålla med honom, även om jag inte är lika förbannad så har jag definitivt varit förbryllad och missnöjd med ubisoft med vad som beskrivs. Det stämmer rätt bra det dära.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Vet inte vilken planet ni lever på?

Dem första 3 månaderna efter release var det i stort sett ospelbart, buggar, glitchar och server problem. Det blev bättre men långt ifrån bra dem kommande 6 månaderna. Efter ETT ÅR (!!) bestämde ubi att dem skulle släppa operation health och laga spelet.
I samma veva släpper dem season 2 för hutlösa 400sek och tar bort polska GROM samt 1 bana.
Konsumenter har skrikigt sig hesa över hur trasigt spelet är och hur mycket fokus som istället läggs på mikrotransaktioner.

Allt medan ubisoft går ut, glad i hågen, och säger att dem lyssnar på communityn.

Nu senast tog dem bort banor ur playlist...??!!..varför? Jo för att pro spelarna inte gillar dem.
Bra argument? Så hereford tex. kan inte spelas på ranked. Borta..för alltid.

Kollar man deras twitter så är det minst en gång per vecka som dem har server problem och det vanliga "thank you for your patience".

Så vilken planet bor ni på?

Det du skriver är helt taget ur sitt sammanhang,

1. De tog inte bort GROM utan de kommer senare för att op health pushades emellan gromreleasen. T.ex för att införa 1-stepmatchmaking och högre tickrate.

2. Inga mikrotransaktioner för att ge spelare någon fördel, bara kosmetiskt såsom vapenskins etc. Helt valfritt om du vill spendera kronor på det.

3. De tog inte bort banor från ranked för att prospelare ej gillar dom. Bartlett passade inte i ranked, helt obalanserad bana likt favela. Går utmärkt att spela i casual.

Medlem

@bent toe: jag bor på jorden. Jag rekommenderar att du kommer ner till oss övriga.
Spelet va bugging i början sådär har du en poäng. Fortfarande buggar kvar men vilka spel har inte det. Det är ju Ubisoft så servrarna lämnar mycket att önska. De har patch att spelet riktigt ordentligt. Både vid varje season start och en mid-season patch. Operation health va säsong helt fokuserad på patching så då släppte de inga nya operators eller kartor.

Men att de tog bort polska GROM är ju rent sagt en lögn. Inget annat.
de väntade med att släppa dem i stället.
Om de valde att ta bort GROM. Varför har jag då Ela och varför släpps Zofia snart.
kritisera ett spel är ok. Men ljug förhelvete inte.
Ubisoft I lyssnar extremt mycket på communityn. Spelet har ju ändrats extremt mycket sen releasen i form av ombalansering av operators. Och den förändringen har framförallt kommit ifrån spelarnas kritik.

De drog ner antalet kartor i ranked från 15 till 9 kartor. För att bara ha de mest balanserade kartorna. De valde bort med hjälp av statistik, communityn och pro spelarna. Vissa banor va ju hopplösa. Är de borta för alltid? Ingen som vet.

Gällande mikrotransaktioner så är det mest crybabys. Allt utom vissa skins kan man ju få utan att betala. Men framför allt så förstår folk att, inga mikrotransaktioner = inga gratis dlc.
det kostar att utvecklaoch driva spel.

Så, landa på jorden igen tack.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Vet inte vilken planet ni lever på?

Dem första 3 månaderna efter release var det i stort sett ospelbart, buggar, glitchar och server problem. Det blev bättre men långt ifrån bra dem kommande 6 månaderna. Efter ETT ÅR (!!) bestämde ubi att dem skulle släppa operation health och laga spelet.
I samma veva släpper dem season 2 för hutlösa 400sek och tar bort polska GROM samt 1 bana.
Konsumenter har skrikigt sig hesa över hur trasigt spelet är och hur mycket fokus som istället läggs på mikrotransaktioner.

Allt medan ubisoft går ut, glad i hågen, och säger att dem lyssnar på communityn.

Nu senast tog dem bort banor ur playlist...??!!..varför? Jo för att pro spelarna inte gillar dem.
Bra argument? Så hereford tex. kan inte spelas på ranked. Borta..för alltid.

Kollar man deras twitter så är det minst en gång per vecka som dem har server problem och det vanliga "thank you for your patience".

Så vilken planet bor ni på?

Jag har iofs spelat causal och dessutom mest med min bror mot AIs, men har inte märkt av många buggar mer än att det ibland inte gick att "use:a" gisslan. En del server-strul, javisst, men inget som har trasat sönder spelet. GROM har jag inte saknat då det finns så många andra att välja mellan. Mikrotransaktioner är mestadels kosmetiska, förrutom en del boosters. Men knappast ngt P2W. Angående spellistorna så är jag inte så insatt, men är säkert som en del sagt ovan: att de kanske inte var tillräckligt balanserade. Men åter igen - det finns väl gott om banor att spela annars ändå?

Jag antar att hur mycket strul man stött på är dels vilken dator man har (som vanligt) samt om man spelar MP eller SP osv.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vilken fanboy.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Vilken fanboy.

vilken "hater"

men men, har man inga argument så är det lättare med argumentum ad hominem.

Medlem

P2W!!! Tar sjukt lång tid att spara ihop till dlc karaktärer i spelet.
Och vissa riktigt schyssta skins går bara att få om man betalar för dom, usch. ( skojar bara )

Älskar siege

Av nån anledning känner jag mig oerhört salty över att battlefront 1 och 2 fått så mycket skit.

Medlem

@bent toe: Det där är ju inte sant. Var ju spelbart vid release, visst servrarna va inte ofelbara men det har ju alltid gått att spela.

1
Skriv svar