Så här går det om EA inte får göra fler Star Wars-spel

Medlem

Haha detta är guld, tack för ett gott skratt


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vet inte om det är så dystert

Starstein: Dark Forces


signatur

Nämen!

Har ju länge längtat efter ett "Star Battlefield: Frontline Wars Assassins Rainbow Duty".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Star Wars Injustice Killer Instinkt kinekt kombat. (Utan att ha med Kinect att göra)...

Näeh, ge oss 1313 och allt är kanske, kanske förlåtet men förmodligen inte. Eller remakes av Dark forces/jedi academy, but that's never gonna happen. Eller en riktig efterföljare/remake till X-wing med frostbite-motorn fast faktiskt kul. Nu när Star Citizen inte blev Wing Commander 2015 edition eller 2016, eller 2017, så hade ett fett rymd-action varit.. fett... typ, liksom, ju, va, ba'

Medlem

Starwars Battlefront 3 (Valve)
Hattar, skins och lotteri!
Hit med pengarna dit jävla svin!
Release: A long time agony in a promise far, far away.

Medlem

Som stort fan av Doom, Wolfenstein och Tomb Raider, så ser jag gärna att bethesda eller Square Enix gör det.

Medlem

Half-Wars 2 i episodformat, där tredje delen aldrig kommer.

Star-Strike: Intergalactic Offensive. Lootboxes med skins som är värda löjligt mycket pengar och används till tvivelaktiv betting.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

God of Star Wars (Santa Monica Studio): Spelet hyllas för sitt tighta gameplay och ursnygga grafik men lite kontroversiellt för sitt inkluderande av force powers som force disembowelment och force decapitation samt sekvenser där man har trekant med twileks.

Avstängd

Star Wars Episode I: The Lootbox Menace
Star Wars Episode II: The Lootboxes Attack
Star Wars Episode III: The Revenge of EA
Star Wars IV: A New Business Model
Star Wars VI: The Microtransaction Strikes Back
Star Wars V: The Return Of The Paid-to-Win Lootboxes
Star Wars 7: The Paid-to-Win System Awakens
Star Wars 8: The Last Microtransaction
Star Wars 9: ??? (transactions, lootboxes, paid-to-win, pay to pay-to-win)

Medlem

Biowares Star Wars-triologi.. Efter tre delar där man fattat svåra beslut som verkligen haft konsekvenser - så kulminerar allt i tre olika val/slut som skiljer sig främst genom att det blir olika färg på en ljussabel.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Troll1:

Seriös fråga till fz-redaktionen. Har ni/någon hos er haft personlig kontakt med cdpr? Äger ni aktier i företaget? För det är smått galet hur mycket de hypas här

Jag tror bara att de precis som många andra sjunger CDPRs lov pga att de faktiskt levererar förbannat bra spel, till ett normalt pris med DLCs som är stora någon och fristående nog för att inte räknas som något som borde varit med i grundspelet.

Det är helt enkelt väldigt lätt att tycka om CDPR.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av floke:

Biowares Star Wars-triologi.. Efter tre delar där man fattat svåra beslut som verkligen haft konsekvenser - så kulminerar allt i tre olika val/slut som skiljer sig främst genom att det blir olika färg på en ljussabel.

Hade ju varit mäktigt! Skillnad på blå och rött ju


signatur
Medlem

Nu vet jag att det inte går, Så detta är ett önsketänkande.
Men någon borde ha startat en Online Petition för att CD Projekt RED skulle få ta över det.
Sen skulle dom öppnat upp en sida som Chris R gjorde med Star Citizen när dom fick svårt med pengar.
Jag vet ialf jag skulle slänga min plånbok på dom x)

Ett Star Wars av dom skulle inte bli annat än legendariskt.

Medlem
Skrivet av Loevet:

Star Wars: Isolation (Creative Assembly)
Du spenderar 90 procent av speltiden i lufttrummor och krälandes under bord, konstant med den blodisande vetskapen om att Jar Jar kan dyka upp runt vilket hörn som helst.

Uhh, jag får ju mardrömmar för mindre...

Medlem
Skrivet av comcrono:

Som stort fan av Doom, Wolfenstein och Tomb Raider, så ser jag gärna att bethesda eller Square Enix gör det.

Du menar tex om Machinegames gör ett köttigt star wars spel (utan ljussablar) Det skulle vara nåt. Eller om Crystal Dynamics gör ett nice actionäventyr.

Skulle nog inte vilja att Bethesda själva utvecklar ett Star Wars spel, med tanke på hur enormt många buggar både fallout och elder scrolls spelen har.

Medlem

Låt Obsidian göra Kotor III (eller Kotor II HD remaster med allt planerat innehåll som de fick stryka) och Paradox göra ett strategispel baserat på Stellaris så får ni göra vad ni vill sen.

Medlem

Jar Jar Binks borde få ett eget spel.

Medlem

@ahrugal: Ja det är kanske så. Jag kom sent till festen och har bara kört Witcher 3, som var nice.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:
Rött, blått och grönt.. Den gröna färgen verkar vara påväg bort medans det nuvarande imperiet med sin röda representant utmanas av ett nytillskott som viftar sin blå sabel, och man kan ana blocköverskridande sabelviftande.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Ge mig bara ett Jedi Knight 3 med riktiga ljussabel dueller så är jag nöjd

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Något som skulle kunna bli bra! Kanske. Typ Ish?

Total War: Star Wars (Creative Assembly)
...som alla ändå kallar Total Star Wars. "Alla" tycker också att det är skandal att det senaste historiska Total War-spelet låter vänta på sig. Ingen kan dock missa hur episka slagen på Hoth och Endor känns eller hur fantastiskt det blir när Creative Assembly för första gången tar sig ut i yttre rymden. Strategimästarna har dock problem att balansera rebeller och imperiet mot ewoks på ett rimligt sätt och dlc:et Holiday Special blir ett stort (om än fröjdefullt) fiasko.

Ungefär Tjugo eller trettio år senare får Creative Assemblys nya chef Gregory McLucas slutligen nog och går ut officiellt med att DLC:t Holiday Special inte längre får räknas som officiell Total War: Star Wars - kanon!

Medlem
Skrivet av Loevet:

Star Wars: Isolation (Creative Assembly)
Du spenderar 90 procent av speltiden i lufttrummor och krälandes under bord, konstant med den blodisande vetskapen om att Jar Jar kan dyka upp runt vilket hörn som helst.

"Meesa very, very angry right now, meesa stepped in icky, icky goo!"

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Bra lista, väldigt träffsäker

Betydligt mer träffsäker än både en Stormtrooper och den där prisjägarpersonen som sköt först i Mos Eisleys Cantina.

Medlem
Skrivet av Cheewie:

Playerunknown’s Star Wars - PUSW (Bluehole)
Ganska buggigt och early access i några år men säljer som smör ändå. Man släpps från ett rymdskäpp i endast kallingarna o får snabbt se till att loota fram ljussabel o laserpistol. Största nyheten är att det går att klättra över staket.

Det där är faktiskt inte alls en dum idé, och om det hela var upplagt som en av Jabba the Hutts våldsamma och farliga tävlingar skulle det till och med kunna fungera i Star Wars utan att bli krystat.

Star Wars: Demolition finns ju, någon som spelat det? Olika farkoster som strider på stora arenor. Allt arrangerat av Jabba the Hutt, som en liten ram till underhållningen. Kul idé och okej spel.

Medlem
Skrivet av CarniFlex:

Varför inte ett Mortal star Kombat wars?
en riktig buttonmasher med unika kombos för varje skurk/hjälte med ett online läge där lootlådor är något man stoppar jar jar binks i.

Har du spelat Star Wars episode 1: Jedi Power Battles? Ett spel som är i trakterna av vad du beskriver. Lite plattformsinslag men ganska mycket strider med ljussablar också och många olika kombinationer som man kan använda sig av (och låsa upp fler och fler av).

Ett hyggligt spel tycker jag, alla håller kanske inte med. Det fick inte något varmt mottagande av kritiker när det släpptes.

Medlem

@Banjo: Han Solo träffar bra. Han sköt först. Inte Greedo.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Nemo:

Uhh, jag får ju mardrömmar för mindre...

Skrivet av Banjo:

"Meesa very, very angry right now, meesa stepped in icky, icky goo!"

Haha, det låter som formeln för ett mardrömsframkallande spel detta


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Avstängd

Glimten i ögat, visst, men kan inte låta bli att äcklas av FZs konstanta behov att skydda de giriga storföretagen.

Jag väljer hellre den överdrivna dystopi ni målar upp, än den vidriga exploativa utsugarindustri vi har i dagsläget.

Död åt EA.

Redaktör
Skrivet av EXPLICIT:

Glimten i ögat, visst, men kan inte låta bli att äcklas av FZs konstanta behov att skydda de giriga storföretagen.

Jag väljer hellre den överdrivna dystopi ni målar upp, än den vidriga exploativa utsugarindustri vi har i dagsläget.

Död åt EA.

Jag ser inget "konstant skydd" av EA i den här artikeln, inte heller i den senaste tidens nyheter om spelet. Om du är uppriktig: gör du det?

Vi måste kunna skriva nåt som inte är EA-hat utan att det betyder att vi springer EA:s ärenden.


signatur
Medlem

Star Fantasy: Batterfiru Wars (Square Enix)

Spelet fokuserar helt på att styla Lukes hår i diverse olika färgkombinationer samt tämja Porgs vilket man gör genom att hugga dem upprepade gånger med en kraftigt överdimensionerad ljussabel. Letar man efter en extra utmaning finns även svårighetsgraden impossibru där man endast kan spara spelet efter att ha tvingat en porg värpa ett speciellt ägg samt hittat alla ingredienserna till ångande heta dumplingsknyten.

123
Skriv svar