Nope! Nintendo tänker inte sänka priset på succékonsolen Switch

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

totalt vansinne, Till switchen har det väl inte släppts mer än typ 4 spel varav alla är mer eller mindre barnspel som inte kräver mkt av spelaren men sänka priset på en redan överprisad konsoll? nää...... stackars barn som köpe detta.

Kvalite över kvantitet. Se bara på steam med sina tusentals skitspel som skräpat ner hela tjänsten.
Vad är det för titlar senaste tiden till PC/PS4/Xbox som kräver mycket utav spelaren du tänker på?
Tror många barn som fått en switch är rätt nöjda och har roligt.

Minns ni det? Roligt. Ni vet, det vi hade förr. Innan paytowin, lootboxes, hasardspels skit, mmo-mitt andra jobb-"rpgs", ställa-sig-bakom-en-vägg-och-trycka-X-the-wanna-be-movie, follow-the-quest-trail-the-"exploration"-game.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Så länge höll det, black friday-prissänkt redan innan black friday börjat....

http://www.icahemma.se/konsol--joycon-redblue-nintendo-switch...

Tvivlar på att Nintendo styr ICAs prissättning Har för mig att den var nere på 2700kr eller något sånt för ett tag sen, så 3300 är ju inget superpris precis.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Härligt det är med s.k. "vuxna" som ska klaga på något de kallar för "barnspel" som varken kan stava, använda stor bokstav eller interpunktion på korrekt sätt. Ledsamt att spel som fokuserar på spelglädje, intelligens och kreativitet ses som lägre stående än spel där man "går framåt och skjuter fienden med den knappen".

Du vet väl inte vilken knapp jag använder!! Och jag strafear faktiskt.

Medlem
Skrivet av McNord:

Det grafiska är inte det som bestämmer ett pris på ett spel. Man kan göra ett skitsnyggt spel på väldigt kort tid, antalet polygoner och texturupplösningar behöver inte innebära extremt mycket arbete... Finns så mycket mer än det som krävs när man skapar ett spel. Sen förövrigt så är jag ganska säker på att det är mycket färre som jobbar på det grafiska än vad det finns programmerare med mera i de allra flesta team.

Kanske inte ur produktionsmässig synvinkel. Även om det låter märkligt att det inte skulle behövas stora resurser för att göra ett actionspel eller ett spel i en öppen spelvärld som har genomarbetade, snygga miljöer och mycket detaljer.

Men om man tittar på Nintendos spel ur köparens perspektiv känns det ibland som att de tar rätt mycket för spelen med tanke på hur omodern grafik de har. Däremot är den visuella designen ofta av högsta klass.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag kommer motvilligt köpa en Switch, men den är på tok för dyr! Den borde inte kosta mer än ca 2500. Finns bara ett intressant spel i nuläget Mario Odyssey.

Har redan en Wii U så jag behöver inget MK8 igen, finns i nuläget fortfarande fler roliga spel till Wii U än Switch.

Funderar bara på vad man ska göra med Switchen efter Mario Odyssey? Mario + Rabbids kanske blir ett köp. Känns lite surt att punga ut med närmare 4000 för ett spel. Kanske blir framtida legospelen förstås.

En annan fundering är om man ska vänta med Switch och hoppas på att de släpper en uppdaterad version med mer minne och förbättingar, tex bättre dockningsstation, längre batteritid samt förbättrade joy-cons

Jag förstår din fundering. Spelutbudet är lite knapert. Men om du gillar att spela spel både hemma och på resande fot kan du ju spela spel som FIFA, NBA 2K, Skyrim, Yooka Laylee med flera. Om du köper de spelen till andra format kan du inte spela dem var du vill... Eller jo det kan du i och för sig med en dyr och kraftfull gaminglaptop. Fast just NBA 2K finns kanske inte till PC?

För egen del lockar inte möjligheten att ta med Switch så mycket. Jag spelar mest hemma. Det skulle väl vara om man gillar ett nytt spel man precis skaffat tokmycket och inte kan slita sig till den grad att man vill ta med det överallt och spela hela tiden.

Eller om man vill utnyttja pendlingsresor till att grinda lite i nåt rollspel för att sen vara på högre nivå när man är hemma.

Jag tror inte att de släpper en ny version av Switch förrän tidigast om ett år. Köp den nu (om du vill) och byt upp dig sen om du känner för det.

Medlem

@aholman: Jupp. Är riktigt sugen jag med efter att ha läst och sett vad Mario och Zelda levererar. Sedan har man ju en sambo som ockuperar tvn. Så switchen kommer väl tillhands när man inte vill sitta framför datorn och tvn är upptagen.

@Dizzz: då jag skrev så skulle inte antalet negativa kommentarer förändra resultatet avsevärt mycket. Så tror teorin håller att de som är nöjda håller tillbaka sin åsikt.

@Dunder: vid tillfället jag skrev var majoriteten negativa. Nu ser det bättre ut måste jag säga 😊

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tvivlar på att Nintendo styr ICAs prissättning Har för mig att den var nere på 2700kr eller något sånt för ett tag sen, så 3300 är ju inget superpris precis.

Nä, det är klart, det var bara lite lustigt hur FZ skrev denna artikeln och snart därefter så tipsar Calle om en prissänkning på SweC

2700 känns helt klart som ett mer vettigt pris för konsolen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Härligt det är med s.k. "vuxna" som ska klaga på något de kallar för "barnspel" som varken kan stava, använda stor bokstav eller interpunktion på korrekt sätt. Ledsamt att spel som fokuserar på spelglädje, intelligens och kreativitet ses som lägre stående än spel där man "går framåt och skjuter fienden med den knappen".

Hold your horses. För det första så är detta ett spelforum och inte en högskoleuppsats. För det andra vore det lite drygt att döma en person efter ett (antagligen snabbt ihoprafsat) inlägg. Hur som helst så handlar det om prisvärdhet, oavsett om det är ett "barnspel" eller inte. (Vuxna kan spela barnspel också för den delen.) Prisvärdhet är något ytterst subjektivt så det är väl inte konstigt att en del tycker Switch har massor med bra spel medan en del tycker att det borde vara större/bättre utbud. Det är väl inget konstigt med det?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Jag förstår din fundering. Spelutbudet är lite knapert. Men om du gillar att spela spel både hemma och på resande fot kan du ju spela spel som FIFA, NBA 2K, Skyrim, Yooka Laylee med flera. Om du köper de spelen till andra format kan du inte spela dem var du vill... Eller jo det kan du i och för sig med en dyr och kraftfull gaminglaptop. Fast just NBA 2K finns kanske inte till PC?

För egen del lockar inte möjligheten att ta med Switch så mycket. Jag spelar mest hemma. Det skulle väl vara om man gillar ett nytt spel man precis skaffat tokmycket och inte kan slita sig till den grad att man vill ta med det överallt och spela hela tiden.

Eller om man vill utnyttja pendlingsresor till att grinda lite i nåt rollspel för att sen vara på högre nivå när man är hemma.

Jag tror inte att de släpper en ny version av Switch förrän tidigast om ett år. Köp den nu (om du vill) och byt upp dig sen om du känner för det.

Ingen av dessa titlar är tyvärr inte intressanta för mig. Hade NHL 18 eller F1 2017 funnits så hade det varit ett stort plus. Jag har en 3DS redan och tycker den räcker för bärbara biten. Vill hellre ha en kraftfullare stationär Nintendo så jag har större urval på titlar. Tycker inte Switch är så bärbar att jag skulle ta med mig den. Får se om de sänker priset under Black Friday under 3000 så kan det bli ett köp + Mario Odyssey.

Medlem

@xverminator: Om du gillar racing så släpps ju åtminstone ett nytt racingspel till Switch nu i dagarna. Gear Club heter det tror jag.

Undrar om det håller samma nivå som typ Forza eller GT Sport.

Men det rör sig om vanliga sportbilar, inte F1.

Själv är jag inget vidare på F1-spel... De är svåra innan man lärt sig. Mycket handlar väl om att kunna banan och veta när man behöver börja bromsa. F1-bilar sladdar ju inte (gör de det är man på väg av banan) så man kan inte bromsa för sent och sen sladda sig igenom kurvan. Inte lika enkelt och arkadigt som några av de racingspel som jag snarare spelar, som är mer simpla i körkänslan.

Medlem
Skrivet av conthox:

Hold your horses. För det första så är detta ett spelforum och inte en högskoleuppsats. För det andra vore det lite drygt att döma en person efter ett (antagligen snabbt ihoprafsat) inlägg. Hur som helst så handlar det om prisvärdhet, oavsett om det är ett "barnspel" eller inte. (Vuxna kan spela barnspel också för den delen.) Prisvärdhet är något ytterst subjektivt så det är väl inte konstigt att en del tycker Switch har massor med bra spel medan en del tycker att det borde vara större/bättre utbud. Det är väl inget konstigt med det?

Hold your horses...?

Finns det mer än en Releasehäst?

Medlem
Skrivet av Banjo:

Hold your horses...?

Finns det mer än en Releasehäst?

Det var nog snarare hybrisens fyra vita dryghästar.

(Fattar ni? "Dryg" istället för "Drag". Oj vad rolig jag är. Nästan komiker.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Denna diskussion:) Nej varför ska de sänka priset när de inte behöver. Blev så uppenbart när man ska köpa en konsol som man vill använda TILLSAMMANS med de tre barnen som alla är under 10. Nej, jag vill inte att de ska skjuta folk, och de är inte sportintresserade eller bilintresserade. Så vad kvarstår? Jo, en Switch. Den målgruppen har MS och Sony helt förbisett men nintendo prickar perfekt. Skulle jag köpt en till mig själv skulle det vara en One X för "ecosystemet", till familjen blir det en Switch. Helt olika produkter med helt olika syften. Tycker inte de borde jämföras med varandra.

Medlem
Skrivet av Banjo:

@xverminator: Om du gillar racing så släpps ju åtminstone ett nytt racingspel till Switch nu i dagarna. Gear Club heter det tror jag.

Undrar om det håller samma nivå som typ Forza eller GT Sport.

Men det rör sig om vanliga sportbilar, inte F1.

Själv är jag inget vidare på F1-spel... De är svåra innan man lärt sig. Mycket handlar väl om att kunna banan och veta när man behöver börja bromsa. F1-bilar sladdar ju inte (gör de det är man på väg av banan) så man kan inte bromsa för sent och sen sladda sig igenom kurvan. Inte lika enkelt och arkadigt som några av de racingspel som jag snarare spelar, som är mer simpla i körkänslan.

Gear Club ser ut som någon kopia av Need for Speed (får litr xbox 360 känsla över det). Och varken Froza eller GT tycker jag håller måttet riktigt vs Project Cars el F1 2017.

12
Skriv svar