Lucasfilm om Battlefront II-stormen: "Fansen kommer alltid först"

Robot
Lucasfilm om Battlefront II-stormen: "Fansen kommer alltid först"

Tycker det är rätt att pausa mikrotransaktionerna.

#dice, #electronic-arts, #lucasfilm, #star-wars-battlefront-2


Medlem

Det är fel att bara pausa dom, ta bort skiten helt istället.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Disney hade inte brytt sig ett skit om detta inte påverkat filmen negativt som har premiär om en månad.

Medlem

Får väl se vad som händer när dom själva drar in sina Disney-, Star Wars- och Marvel filmer från alla andra streaming tjänster till fördel för sin egna. Misstänker att dom får en rejäl shit-storm att rida på som får Battlefront fadäsen att blekna i jämförelse.
Bara min gissning!

Medlem

Hade hoppats på ett ultimatum från Disney: Ta bort all Mikro från nuvarande och framtida Star Wars spel eller förlora licensen (gäller spel som kostar pengar inte spel som har en gratismodell, som mobilspel eller SWTOR). Men att bryta kontraktet kan vara dyrt för Disney också då de säkert har något avtal gällande just mikro och breach of contract etc.

Detta skulle visserligen gälla alla utvecklare, inte bara EA.

Antar att man får hoppas att EA gör Milestones för alla Star cards och lägger till skins, xp boosts, credit boost osv om de nu nödvändigtvis måste ha mikro i spelet.

Medlem

Precis, när jag tänker på Disney, Lucasfilms och Star Wars är det första jag tänker på är artistisk integritet och värdighet.

Om jag googlar på "star wars merchandise" kommer jag aldrig få se något billigt skit, det är kvalite vi snackar här. Bara premium och enbart där det anses vara smakfullt och passande.

Återhållsamhet framför girighet.

Enbart det allra bästa är gott nog för ett star wars fan.

Medlem

EA har antingen ett svårt val eller ett lätt val framför sig. Antingen försöker de hitta en sweetspot där folk är villiga att betala utan att communityt känner sig lurade, eller så gör de som fansen vill och reducerar allt i loot boxes till kosmetiska items(eller tar bort skiten helt). Får se vad de väljer.

Medlem

Lite humor hur man på lite olika platser läser hur Disney kommer att styra upp problemet eller liknande. Då lär man nog ta sig en rejäl funderare En fulare varg i fårklädsel kan man nog inte hitta!

Medlem
Skrivet av Redstar:

EA har antingen ett svårt val eller ett lätt val framför sig. Antingen försöker de hitta en sweetspot där folk är villiga att betala utan att communityt känner sig lurade, eller så gör de som fansen vill och reducerar allt i loot boxes till kosmetiska items(eller tar bort skiten helt). Får se vad de väljer.

Kosmetiska items kommer inte hända eftersom att spelet är canon och Disney förbjudit det. Det enda de skulle kunna behålla är credits och emotes och vem vill betala för det. Jag som fan vill förövrigt inte ha lootboxes alls även om det är kosmetiskt eller inte, såvida de inte gör spelet freetoplay.

Avstängd
Skrivet av Barkbiten:

Disney hade inte brytt sig ett skit om detta inte påverkat filmen negativt som har premiär om en månad.

Tror ingen bryr sig om det är microtransaktioner i ett star wars spel när det gäller filmen. Den större delen av publiken som ser den där filmen spelar troligen inte ens spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Dom kanske får gå tillbaka till att ha dlc som kostar pengar, folk verkar inte gilla gratis dlc

Medlem

går det inte att köpa crates fortfarande?

Medlem

Nu slår jag väl in öppna dörrar, men om fansen kommer först... Varför la de ner Star Wars 1313 och hela Lucas Arts?

Medlem
Skrivet av Banjo:

Nu slår jag väl in öppna dörrar, men om fansen kommer först... Varför la de ner Star Wars 1313 och hela Lucas Arts?

För att de snackar skit, that's why.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Nu slår jag väl in öppna dörrar, men om fansen kommer först... Varför la de ner Star Wars 1313 och hela Lucas Arts?

"Even before Disney purchased LucasFilm, the parent company of LucasArts, in November of 2012, the studio faced serious issues. LucasArts was a company paralyzed by dysfunction, apathy, and indecision from executives at the highest levels.

“The bay area is filled with people who have had their hearts broken by LucasFilm or LucasArts,” said one person connected to the studio. “The sad legacy of multiple presidents, multiple layoffs… there’s a lot of people out there who’ve been treated badly by the company.”

Kan ha en del med detta att göra. Sen handlar det i slutändan om att tjäna pengar. Är studion infekterad och inte kan producera någonting vettigt utan bara blöder pengar så var det nog en självklarhet för Disney att stänga ner verksamheten. Disney är, och har länge varit, väldigt hårda när det kommer till företag som förknippas med dem. Dessa företag måste dra in pengar, och inte så lite heller.

Medlem

Tja, hva er egentlig en "fan"?

En fanatiker? Eller noen som har et produkt? Eller noe midt i mellom?

Medlem

"Fansen kommer först.......efter pengar".

Medlem

Lucasfilm om Battlefront II-stormen: "vinsten kommer alltid först"

Varsågod, jag fixade till överskriften.


signatur

Styret upp och däcken ner

1
Skriv svar