PC-Destiny 2 och mer till nedsatt pris i Black Friday-rea på Battle.net

Robot
PC-Destiny 2 och mer till nedsatt pris i Black Friday-rea på Battle.net

Även ett litet gäng Blizzard-titlar får reducerad prislapp.

#destiny-2, #heroes-of-the-storm, #overwatch, #world-of-warcraft


Medlem

https://www.greenmangaming.com/games/destiny-2-pc/

Ännu billigare här hos GreenManGaming om man nu letar efter deals.

Medlem

Är det värt att köpa? Kikar hela tiden på det men tycker spelet är för dyrt, kul om man inte gillar spelet efter man köpt det...

Medlem
Skrivet av McNord:

Är det värt att köpa? Kikar hela tiden på det men tycker spelet är för dyrt, kul om man inte gillar spelet efter man köpt det...

Spelet är ok tills man når softcap (vilket går väldans fort). Sen blir det trist.

+ Bra känsla på skjutandet och rörelser.
+ Vackra skyboxes
+ Bra optimerat

- Gearprogression är i stort sett obefintlig, du känner dig aldrig kraftfull eftersom allt skalar med dig,
- Lootandet är skittrist (det mesta ger tokens som man byter in hos en "vendor").
- Items är också skittrista för det mesta.
- Ingen open world ELLER klanchat, WTF liksom?
- Engrams? Vem tyckte det var en bra ide? *Whoo, jag fick nått loot, men jag får inte veta vad det är förens jag besökt en snubbe i stan*...

Jag har aldrig spelat Destiny 1 (konsollmök). Men vad jag läst mig till så verkar det som att Bungie sa ; "Yo Gubbs, vad säger ni om att vi tar allt som var bra med ettan osså tar vi bort det"


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Medlem
Skrivet av Zymac:

Spelet är ok tills man når softcap (vilket går väldans fort). Sen blir det trist.

+ Bra känsla på skjutandet och rörelser.
+ Vackra skyboxes
+ Bra optimerat

- Gearprogression är i stort sett obefintlig, du känner dig aldrig kraftfull eftersom allt skalar med dig,
- Lootandet är skittrist (det mesta ger tokens som man byter in hos en "vendor").
- Items är också skittrista för det mesta.
- Ingen open world ELLER klanchat, WTF liksom?
- Engrams? Vem tyckte det var en bra ide? *Whoo, jag fick nått loot, men jag får inte veta vad det är förens jag besökt en snubbe i stan*...

Jag har aldrig spelat Destiny 1 (konsollmök). Men vad jag läst mig till så verkar det som att Bungie sa ; "Yo Gubbs, vad säger ni om att vi tar allt som var bra med ettan osså tar vi bort det"

Inte heller spelat 1:an, men jag håller med ovanstående punkterna samt lite mer:

- PvP är hyffsat trist, finns inga ranker, MMR eller något sätt att följa upp hur bra det går.
- Ingen Global Chat eller andra kommunikationsfunktioner in-game för att kunna gruppera med random personer
- Med ovanstående punkt så gör det väldigt svårt att spela Raids eller Trials of the Nine (PvP-läge) då de kräver att man är redan i en grupp av rätt storlek (Trials of the Nine = 4 pers, Raid = 6 pers)
- Ingen in-game voice chat (så man måste använda sig utav extern VoIP mjukvara)
- När du har nått soft-cap så finns det ingen egentlig skäl att göra Adventures, Missions eller Quests förutom för den lilla storyn. Rewardsen som droppas från dem är begränsade till Soft Cap. När du har nått Soft Cap så finns det ett väldigt fåtal saker som du kan göra för att få starkare gear.

Jag kan medge att jag hade för höga förväntningar på Destiny 1, speciellt när man har hört från vissa att Destiny 1 var bra.
Jag kan även medge att jag tycker Destiny 2 är för extremt casual spelare som inte har tid att spela mer än kanske ett par timmar per vecka. Jag spelar kanske 1-2 timmar per dag, och efter när man har nått Soft-Cap så hinner man bli klart med allt som kan ge bättre gear på 1-2 timmar (då har jag inte räknat med Trials of the Nine eller Raid), vilket i sin tur betyder att jag har ingen anledning att öppna spelet igen förens nästa reset (milestones resettas en gång per vecka).

Jag tycker inte spelet är värt fullt pris. Spelet är väldigt snyggt, den har bra och bekväma kontroller och var underhållande för mig så länge det varade. Problemet är att det varade inte alls tillräckligt länge för att jag skulle känna mig nöjd, eller hur många funktioner som saknas för ett spel som ska vara väldigt grupp-baserat.

Om du får tag på Destiny 2 för halva priset och är ute efter 5-6 timmar story i snygg miljö och bryr dig inte så mycket om progression, gear, PvP eller Raids så kan jag tycka att man kan köpa det.

Medlem

Kunde dom inte ens ha lite rabatt på Necromancer till Diablo 3....

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

- PvP är hyffsat trist, finns inga ranker, MMR eller något sätt att följa upp hur bra det går.

Trist om det är så. I Destiny 1 tycket jag mycket om PvP. Kan dock tänka mig att de kommer utveckla det vidare i Destiny 2, för det hände kontinuerligt med Destiny 1.

Medlem

Måste gå dåligt för destiny2 när de rear ut det redan

Medlem

@Shamanfox:

Dom hade ett riktigt bra statistiksystem i ettan via deras officiella app. Men med d2 tog de bort allt. Bästa sättet i spelet att kolla statistik är nu via destinytracker, en sida väldigt dedikerad d2.

Tokigt ändå att vi genom hela destinylivet behövt använda externa kreatörers arbete (statistik, trial-report, flytta vapen via Google app (yes d fanns ej i vanilla))

Medlem
Skrivet av Divion:

Kunde dom inte ens ha lite rabatt på Necromancer till Diablo 3....

Det hade de vid blizzcon

1
Skriv svar