Heart of Darkness - Vi bygger Sveriges ballaste gaming-pc!

Robot
Heart of Darkness - Vi bygger Sveriges ballaste gaming-pc!

Häng med där vi bygger ihop en dator med komponenter för cirka 70 000 kr.

#asus-rog, #gaming-pc, #heart-of-darkness, #inet, #modermodemet, #speldator


Medlem

Vem ska använda den och till vad? Jag hoppas på många formuleringar i stil med "kodspråket denna dator pratar stavas P.R.E.S.T.A.N.D.A.", "vad man än matar detta MONSTER med så tuggar den i sig det och spottar ut bitarna likt små fiskben av tillintetgjorda inputs", "Firestrike blir som en tändsticka mot en pansarvagn för denna BEHEMOT av prestanda"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Witchfinder:

Vem ska använda den och till vad? Jag hoppas på många formuleringar i stil med "kodspråket denna dator pratar stavas P.R.E.S.T.A.N.D.A.", "vad man än matar detta MONSTER med så tuggar den i sig det och spottar ut bitarna likt små fiskben av tillintetgjorda inputs", "Firestrike blir som en tändsticka mot en pansarvagn för denna BEHEMOT av prestanda"

Haha!

När den är klar kommer den användas när vi testar riktigt krävande spel, eller kanske 12K i ett racingspel, och så vidare. Vi tar mer än gärna emot förslag också.


signatur
Medlem

But can it run Crysis?

Medlem

Vill inte vara negativ, men i en nanosekund trodde jag att det var en nyhet för en remake/remaster/fortsättning på Heart of Darkness-spelet. Men detta var också intressant, detta får jag se till att följa :)! Kul med videos och inte bara artiklar!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Alexraptor:

But can it run Crysis?

Vi ska garanterat försöka!

Skrivet av ClockWise:

Vill inte vara negativ, men i en nanosekund trodde jag att det var en nyhet för en remake/remaster/fortsättning på Heart of Darkness-spelet. Men detta var också intressant, detta får jag se till att följa :)! Kul med videos och inte bara artiklar!

Hehe


signatur
Testpilot

Ni får följa upp bygget med den värsta monsterskärmen för att göra bygget rättvisa

Medlem

@ClockWise:
Samma här!
Vilket fantastiskt spel det var. Och är.

Gnällkuk

Om den nu kommer ha så våldsamt hög prestanda, kan ni inte använda den som arbetsstation när ni inte kör fyra instanser av farmville i 24K?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jättekul initiativ! Posta gärna alla delar som ni köpt med så att man kan kolla upp dem.

Fast jag satt och undrade om den som filmade var full... gungar fram med kameran och zoomar in close up på radiatorn.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kommer ni köra minecraft på den?

Avstängd

Naivt att tro att det där skulle vara sveriges fläskigaste.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Jättekul initiativ! Posta gärna alla delar som ni köpt med så att man kan kolla upp dem.

Fast jag satt och undrade om den som filmade var full... gungar fram med kameran och zoomar in close up på radiatorn.

Lista kommer! Jocke var nykter. Tror jag.

Skrivet av Manslut:

Naivt att tro att det där skulle vara sveriges fläskigaste.

Och ballaste.


signatur
Medlem

Undrar hur stor prestandaökning det är från 30k i budget, till 70k... Typ 5% skillnad eller något?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Frilansare

@Manslut:
Vi lovar att efter seriens slut gå ut med ett pressmeddelande där vi skriver att "vi har varit naiva!"

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha!

När den är klar kommer den användas när vi testar riktigt krävande spel, eller kanske 12K i ett racingspel, och så vidare. Vi tar mer än gärna emot förslag också.

Slår vad om att den kommer användas för att spela MS röj.

Medlem

Var kommer ni att förvara den här fläskisen sedan? "Beställer just nu glasskärare, skidmask och diverse tjyv-verktyg"

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

När den är klar kommer den användas när vi testar riktigt krävande spel, eller kanske 12K i ett racingspel, och så vidare. Vi tar mer än gärna emot förslag också.

Typ Skyrim med allra bästa grafik- och effekt-modsen?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag älskar när Calle skall prata dator och hårdvara, blir sådär härligt uppenbart att han inte riktigt hänger med i svängarna. Men för allt i världen Calle, sluta inte upp med det.

Du skulle ju kunna ha hårdpluggat allt inför detta å sätta allt som ett smäck men hade inte alls blivit lika bra, dessutom har du ju Frida till hjälp som har koll på läget.

Du får tummen upp å kör hårt!

Medlem

Kamera-arbetet kan ju fixas lite, kändes snurrigt till och från, annars bra klipp!

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Och ballaste.

Mja, ballaste är ju en smakfråga, fläskigaste går att mäta.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Manslut:

Mja, ballaste är ju en smakfråga, fläskigaste går att mäta.

Om den inte är baconlindad. Med fläskkotletter som kylflänsar.


signatur
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Undrar hur stor prestandaökning det är från 30k i budget, till 70k... Typ 5% skillnad eller något?

I ren beräkningskraft kan skilladen vara enorm. Du får t ex inte plats med 4st 1080 Ti i budgeten om den bara är 30k.
Hur väl det sedan översätts till bilder per sekund i spel beror på andra faktorer, som hur spelen är utformade, vilken upplösning man lirar i, osv.

sta
Medlem

"Greetings professor Falken! Shall we play a game?"

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om den inte är baconlindad. Med fläskkotletter som kylflänsar.

Då föreligger risken att man äter upp datorn vid ragequit.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Typ Skyrim med allra bästa grafik- och effekt-modsen?

Bra idé! Jocke har säkert ett gång Witcher-moddar också.

Skrivet av Divion:

Jag älskar när Calle skall prata dator och hårdvara, blir sådär härligt uppenbart att han inte riktigt hänger med i svängarna. Men för allt i världen Calle, sluta inte upp med det.

Du skulle ju kunna ha hårdpluggat allt inför detta å sätta allt som ett smäck men hade inte alls blivit lika bra, dessutom har du ju Frida till hjälp som har koll på läget.

Du får tummen upp å kör hårt!

Jag skulle säkert kunna bygga ihop en burk utan hjälp, sånt har man ju gjort ett antal gånger genom åren, men har tappat de djupa kunskaperna. Så detta blir lite av ett återtåg för mig, ska bli grymt kul!

Skrivet av Vercadi:

Kamera-arbetet kan ju fixas lite, kändes snurrigt till och från, annars bra klipp!

Dominator ftw!

Vi ville gärna få in handhållet med vår nya Osmo men kvaliten blev kanske inte den bästa.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Manslut:

Då föreligger risken att man äter upp datorn vid ragequit.

Undrar om man kan ha stark sås i kylningen?


signatur
Medlem

Jag läser bara Heart Of Darkness och jag ba' =DDDDDDD

Och sen ba': =C


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Megadelux

Så jävla kul att se hur exalterad Calle blir

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ricomaniac:

Var kommer ni att förvara den här fläskisen sedan? "Beställer just nu glasskärare, skidmask och diverse tjyv-verktyg"

Vi har såklart lagt en förbannelse på datorn. Tänk Pandoras Ask.


signatur
123
Skriv svar