Heart of Darkness - Vi bygger Sveriges ballaste gaming-pc!

Avstängd

Är inte 128 GB RAM-minne overkill?

Medlem

Men om 10 veckor så är den ju redan gammal ju


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Manslut:

I ren beräkningskraft kan skilladen vara enorm. Du får t ex inte plats med 4st 1080 Ti i budgeten om den bara är 30k.
Hur väl det sedan översätts till bilder per sekund i spel beror på andra faktorer, som hur spelen är utformade, vilken upplösning man lirar i, osv.

Du kan bara köra 2 st i SLI (officiellt) och stödet för SLI är inget vidare längre. Nvidia rekommenderar väl till och att köra ett kort.
Så två 1080ti och en 8700k går inte över 30k, och efter det kan du inte få så mycket mer prestanda.

Edit: jag antar dock att det ska brötas på bara för att, och inte för att maximera prestanda över tid, för då är detta en objektivt dålig lösning.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av xtrem11:

Är inte 128 GB RAM-minne overkill?

Heart of Darkness: Overkill är hela titeln.

Skrivet av Roy Batty:

Men om 10 veckor så är den ju redan gammal ju

😳

Skrivet av Dunder:

Du kan bara köra 2 st i SLI (officiellt) och stödet för SLI är inget vidare längre. Nvidia rekommenderar väl till och att köra ett kort.
Så två 1080ti och en 8700k går inte över 30k, och efter det kan du inte få så mycket mer prestanda.

Edit: jag antar dock att det ska brötas på bara för att, och inte för att maximera prestanda över tid, för då är detta en objektivt dålig lösning.

Brötas på kan vara mitt nya favorituttryck.


signatur
Medlem

Trodde det var ett nytt heart of darkness spel på g, vilken besvikelse.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Och så lottar ni ut den till en lycklig läsare här på FZ!

Medlem
Skrivet av xtrem11:

Är inte 128 GB RAM-minne overkill?

Tror Calle satt uppe lite väl sent en kväll och börjar få ideer från youtube

Medlem

Jag gillar hur FZ blir mer hardcore hårdvara än Sweclockers! Eller ja det hela är ju "Geeks", men just nu finns det inte ens en länk hit från Swec.

Det är högre puls på Calle när chassiplasten dras av än när Jonas visar upp potentiell kabeldragningsmarginal.

ELF
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Tror Calle satt uppe lite väl sent en kväll och börjar få ideer från youtube
https://www.youtube.com/watch?v=aDMsGl_XxTk

Haha, det första jag tänkte på när han började gnida bröstvårtorna var Really Really Big Man.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Q'aman:

Jag gillar hur FZ blir mer hardcore hårdvara än Sweclockers! Eller ja det hela är ju "Geeks", men just nu finns det inte ens en länk hit från Swec.

Det är högre puls på Calle när chassiplasten dras av än när Jonas visar upp potentiell kabeldragningsmarginal.

Sweclockers kommer nästa år med 256gb ram och 2st 1180 ti

Medlem

Fläskigt värre
Då jag själv monterar ett 30 tal datorer / år ska detta bli kul att se för även om jag byggt många datorer så handlar det oftast inte om att göra det så snyggt som möjligt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har såklart lagt en förbannelse på datorn. Tänk Pandoras Ask.

Hahaha. "tusan också"

Den här serien ska följas. Kul idé!=) Och kameran älskade er.

Medlem

Gloooorius PC!
Ser fram emot nästa avsnitt.

Utsvepningarna med den handhållna kameran tillförde till entusiasmen, mycket roligare än enbart en enda kameravinkel på ett låst stativ.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sipmo:

Gloooorius PC!
Ser fram emot nästa avsnitt.

Utsvepningarna med den handhållna kameran tillförde till entusiasmen, mycket roligare än enbart en enda kameravinkel på ett låst stativ.

Lite så vi tänkte. Leilas kök, fast för nördar. Går dock att utveckla.


signatur
Redaktör
Skrivet av sta:

"Greetings professor Falken! Shall we play a game?"

Bästa kommentaren i denna tråd. <3

Skrivet av Amilo:

Och så lottar ni ut den till en lycklig läsare här på FZ!

Vi kör lootlåde-tänket. För 1 000 000 FZ-kristaller (4 200 st kostar 87 Geeks-rubiner, som du köper för 30 kr/st) har du chans att öppna fyra lådor på level 1-nivån (av 42), men bara om du köpt Swec/99-diamanter (22 kr/st) och bytt dem mot... hmm... äh, det är för komplicerat, jag minns inte hur det funkar längre. Ge oss dina pengar bara. För vi lyssnar på communityn.


signatur
Medlem

Bataljonsstrid i Arma 3! Borde döda alla former av maskiner!

Medlem

Endast 70 000? Bättre kan ni.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fr0gg0.:

Endast 70 000? Bättre kan ni.

Vi planerar såklart för DLC.

Heart of More Darkness
Hearty McHeartdarknessFace (så går det när internet fick rösta)


signatur
Medlem
Skrivet av xtrem11:

Är inte 128 GB RAM-minne overkill?

Inte om man vill höja coolhetsfaktorn.

Medlem

Ska bli kul att se hur ni moddar!!

Medlem

kraft i all ära men kopplar dom in den där maskinen på en 1080p skärm blir man lite sned, minst 144 hz gsync 4k skärm läre det bli tycker jag, helst det + curved också ^^

Medlem

@Natrium: kommer nog inte kunna prestera endå om man hat 4k 144 som krav hehe


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Alexraptor: knappast kul skämt längre.

Medlem

En annan sak som jag tänkte på, kanske ni fixar det tills nästa avsnitt: det var VÄLDIGT mycket klippande.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Blev tvungen att googla.

Citatet från förr var (enligt Internet) " Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken,"

Also: När niförsöker köra Crysis på max så kommer det komma ett felmeddelande:

"I´m sorry Carl, I´m afraid I can´t do that."

För att få nördpoäng måste det engelska felcitatets källa identifieras.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

En annan sak som jag tänkte på, kanske ni fixar det tills nästa avsnitt: det var VÄLDIGT mycket klippande.

MTV-generationen. Nästa avsnitt blir lite lugnare. Vi hade 45 minuter material som jag ville ha ner under tio minuter. Samt lite olika tagningar.

Skrivet av Akronym:

Blev tvungen att googla.

Citatet från förr var (enligt Internet) " Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken,"

Also: När niförsöker köra Crysis på max så kommer det komma ett felmeddelande:

"I´m sorry Carl, I´m afraid I can´t do that."

För att få nördpoäng måste det engelska felcitatets källa identifieras.

HAL var ett arbetsnamn.


signatur
Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Avstängd
Skrivet av Natrium:

kraft i all ära men kopplar dom in den där maskinen på en 1080p skärm blir man lite sned, minst 144 hz gsync 4k skärm läre det bli tycker jag, helst det + curved också ^^

Lycka till att hitta en skärm med 144Hz 4k.

Medlem

År 2001 - Ett rymdäventyr (1968)
2001: A Space Odyssey (original title)
Quotes:
http://www.imdb.com/title/tt0062622/quotes/


signatur

autograph

123
Skriv svar