Rättelse: Belgien har inte beslutat att lootlådor är gambling

Robot
Rättelse: Belgien har inte beslutat att lootlådor är gambling
Medlem

Bra rättelse. I traditionell media brukar de smyga in sig någonstans mellan loppmarknader och dödsannonser. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

@Priapsi: Eller att Kalle Anka inte kommer visas på julafton.

Medlem

Herregud, nyheter baserade på Google Translate. Bra att ni gick ut med en rättelse. Det är lite skämskudde.

Medlem

=P

personligen får jag intresse för dessa förbud/åsikter när det verkligen kommer en lagstiftning (alltså att utgivarna måste följa lagen gällande just för mikro och loot lådorna), inte bara att någon enstaka stat eller land tycker så.
Om lotteriinspektionen i Sverige kan fastslå att det handlar om lotteri och krävs enligt lagen att alla utgivare/vecklare med loot boxes måste ändra märkning eller ta bort boxarna så är det en annan femma.

Skulle inte ha något emot att loot boxes inte får säljas/finnas i spel, om inte spelet också får en M/18+ års stämpel samt PEGI märkning. Antingen eller dvs.
Har en vän som "utsatts" för problemet med gambling och loot crates. Hans son ville ha Halloween skinsen i Overwatch, eftersom de bara är tillgängliga under begränsad tid så blev det till att dra fram plånboken. 400kr senare så hade hans son precis fått ihop guld till sista skinnet (eftersom inte ens 40+ lådor droppade alla skins), Zenyatta's Cthulhu skin, som också var det coolaste av alla.

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Bra rättelse. I traditionell media brukar de smyga in sig någonstans mellan loppmarknader och dödsannonser. 😉

+
Ja bra där.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Fakenews, Bah. Annat var det när brorsan låg i lumpen 1980 och den ryska ubåten strandade utanför Kalle-krona. "Ryssen har invaderat" ropade dem i mässen och alla fick dra på sig stridsmundering och skarpladdat. Kördes ned till hamnstaden i tron att det var fullt krig=)

Där har ni fakenews:)

Medlem

Vad jag förstår när jag läste den nya texten på franska (som länkas till) så har man (från bland annat PC Gamers håll?) även misstolkat lite att justitieministerns kommentar (som i själva verket var en åsikt) skulle varit någon slags bedömning som kommissionen nått fram till.

Men min franska är inte den bästa. Je parle un petit ...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Banjo:

Vad jag förstår när jag läste den nya texten på franska (som länkas till) så har man (från bland annat PC Gamers håll?) även misstolkat lite att justitieministerns kommentar (som i själva verket var en åsikt) skulle varit någon slags bedömning som kommissionen nått fram till.

Men min franska är inte den bästa. Je parle un petit ...

Merde!


signatur
Medlem

Snyggt att gå ut med rättelse, uppskattas, Blir lätt bara en feg notis i ett hörn annars.

Redaktör

@SenapsBread: Det hänger ju på hur stort felet är. Smågrejer brukar vi köra uppdatering på, men här är ju hela innehållet fel, då känns en tydlig rättelse nödvändigt.


signatur
1
Skriv svar