Battle Royale släppt till Cryteks Warface

Robot
Battle Royale släppt till Cryteks Warface

Som utlovat har det populära spelläget hittat in i free-to-play-liret.

#crytek, #warface


Medlem

Tolkning av concept? Fan PUG är h1z1 i andra skor. Förstår inte tjusningen med PUBG, även om jag förstår att conceptet blev poppis och rebootade, Jag antar att det är moba fast för fps folk gillar att starta på nytt.

Edit: Jag vet inte hur PUG är idag när jag köpte det (och refounda) så var det kanske inte lika optimerat, men folk dras som flugor till det och jag har svårt att förstå vad det är som får folk att göra det. Min gissning är att det snowballat genom gamers för att folk är så trötta på de fps som gäller(e). Någon säger omg sjukt bra spel, 3 säger sjukt bra spel och så blrit det miljoner men tbh, spelet är ganska trist och en remake, jag är förbluffad. Kanske är spel marknaden som lägst med en mättad publik som tar åt sig allt som inte är generiskt.

Medlem

@Elixx: Inte konstigt med tanke på att FZ skriver om spelet varje dag


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Elixx:

Tolkning av concept? Fan PUG är h1z1 i andra skor. Förstår inte tjusningen med PUBG, även om jag förstår att conceptet blev poppis och rebootade, Jag antar att det är moba fast för fps folk gillar att starta på nytt.

Edit: Jag vet inte hur PUG är idag när jag köpte det (och refounda) så var det kanske inte lika optimerat, men folk dras som flugor till det och jag har svårt att förstå vad det är som får folk att göra det. Min gissning är att det snowballat genom gamers för att folk är så trötta på de fps som gäller(e). Någon säger omg sjukt bra spel, 3 säger sjukt bra spel och så blrit det miljoner men tbh, spelet är ganska trist och en remake, jag är förbluffad. Kanske är spel marknaden som lägst med en mättad publik som tar åt sig allt som inte är generiskt.

Det är nästan som att alla har olika smak och åsikter av spel. PUBG är populärt för att Bluehole vet exakt vad dom har gjort för att göra spelet oerhört spännande och precis i rätt pace. Det blir sällan tråkigt om man gillar taktiskt spelande.

Medlem

Tror att Battle Royale är så populärt för att grund idén är väldigt simpel och alla kan lätt komma in i det, samtidigt kan det tacklas på många olika sätt.

Värd notis bara, många verkar tro att PUBG är hjärnan bakom Battle Royal även om de kanske var först med det i ett spel?!
Läs följande i såfall.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Battle_Royale

Medlem
Skrivet av Elixx:

Tolkning av concept? Fan PUG är h1z1 i andra skor. Förstår inte tjusningen med PUBG, även om jag förstår att conceptet blev poppis och rebootade, Jag antar att det är moba fast för fps folk gillar att starta på nytt.

Edit: Jag vet inte hur PUG är idag när jag köpte det (och refounda) så var det kanske inte lika optimerat, men folk dras som flugor till det och jag har svårt att förstå vad det är som får folk att göra det. Min gissning är att det snowballat genom gamers för att folk är så trötta på de fps som gäller(e). Någon säger omg sjukt bra spel, 3 säger sjukt bra spel och så blrit det miljoner men tbh, spelet är ganska trist och en remake, jag är förbluffad. Kanske är spel marknaden som lägst med en mättad publik som tar åt sig allt som inte är generiskt.

Så om jag tolkar det rätt. miljoner har fel om spelet pga just Elixx allmighty inte tycker det borde va såpass kul?

Medlem
Skrivet av Elixx:

Tolkning av concept? Fan PUG är h1z1 i andra skor. Förstår inte tjusningen med PUBG, även om jag förstår att conceptet blev poppis och rebootade, Jag antar att det är moba fast för fps folk gillar att starta på nytt.

Du kände kanske inte till att PUBG fanns som mod till ARMA långt innan H1Z1 snodde konceptet? Hette ursprungligen 'Playerunknown's Battle Royale' men jag gissar att Daybreak copyrightade 'Battle Royale' när de införde det i H1Z1 så att Bluehole inte fick använda det för sin standalone.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Du kände kanske inte till att PUBG fanns som mod till ARMA långt innan H1Z1 snodde konceptet? Hette ursprungligen 'Playerunknown's Battle Royale' men jag gissar att Daybreak copyrightade 'Battle Royale' när de införde det i H1Z1 så att Bluehole inte fick använda det för sin standalone.

Snodde och snodde, Brendan Greene var med och skapade det också.

1
Skriv svar