Fräcka Fredag #47 Singleplayer är dött, AR lever (om några år) och vi lajvar inflencers

Robot
Fräcka Fredag #47 Singleplayer är dött, AR lever (om några år) och vi lajvar inflencers
Medlem

Fråga 1:
Är det bärs eller äppelmust ni dricker på fräcka Fredag?

Fråga två : Har precis köpt en Switch, min flickvän har väl mer eller mindre aldrig spelat spel haha, men minns att i Wii fanns det fina spel som exempelvis blockbusters som var perfekt för folk att prova.

Finns det något liknande till Switchen ? enkelt för alla ?

vilka tre borde jag köpa isf? Synd jag inte hann fråga innan streamen var slut.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jeensen:

Fråga 1:
Är det bärs eller äppelmust ni dricker på fräcka Fredag?

Fråga två : Har precis köpt en Switch, min flickvän har väl mer eller mindre aldrig spelat spel haha, men minns att i Wii fanns det fina spel som exempelvis blockbusters som var perfekt för folk att prova.

Finns det något liknande till Switchen ? enkelt för alla ?

vilka tre borde jag köpa isf? Synd jag inte hann fråga innan streamen var slut.

Vad vi dricker är lite olika, idag så kallad öl. Förra veckan var det någon läskeblask.

Bästa "icke-spelet" är nog 1-2-3 Switch men tycker helt ärligt inte att det är värt fullpris. Snipperclips är lite gulligt också. Finns också något dansspel, om man är lagd åt det hållet.


signatur
Medlem

Kunde inte sluta störa mig på din kala fläck i skägget Calle...

Annars var avsnittet mycket bra.

Och som svar på eran fråga om vilket plattform, så varför inte sända avsnittet via både Twitch och Youtube? Och sen ha kvar avsnittet på youtube för det är 100ggr smidigare att kolla på klipp i efterhand, och bättre kvalité.

Trevlig helg!


signatur
Frilansare
Skrivet av Davwve:

Kunde inte sluta störa mig på din kala fläck i skägget Calle...

Annars var avsnittet mycket bra.

Och som svar på eran fråga om vilket plattform, så varför inte sända avsnittet via både Twitch och Youtube? Och sen ha kvar avsnittet på youtube för det är 100ggr smidigare att kolla på klipp i efterhand, och bättre kvalité.

Trevlig helg!

Den är inte kal, tro mig! Bara silverfärgad!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Davwve:

Kunde inte sluta störa mig på din kala fläck i skägget Calle...

Annars var avsnittet mycket bra.

Och som svar på eran fråga om vilket plattform, så varför inte sända avsnittet via både Twitch och Youtube? Och sen ha kvar avsnittet på youtube för det är 100ggr smidigare att kolla på klipp i efterhand, och bättre kvalité.

Trevlig helg!

Haha, början på slutet. Får sådana ibland, någon form av stressfläck. Alternativet är inte ett alternativ.


signatur
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Den är inte kal, tro mig! Bara silverfärgad!

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, början på slutet. Får sådana ibland, någon form av stressfläck. Alternativet är inte ett alternativ.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/10340067_101527...

Hahah underbart!
Själv är man stolt 26årig mottefjunsbärare....

Tips byta plats med Joakim nästa gång så syns den knappt när du vrider huvudet mot han


signatur
Ambassadör
Xbox

Sluta dissa Commander Shepards skägg för bövelen!


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr

Håller med ranten om hur motbjudande Black Friday-fenomenet är. Bill Burr sa något träffande förra året;

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Davwve:

Hahah underbart!
Själv är man stolt 26årig mottefjunsbärare....

Tips byta plats med Joakim nästa gång så syns den knappt när du vrider huvudet mot han

Äh! Kan måla ögon på den istället, vår tredje panelmedlem.


signatur
Medlem

Fräsig Fredag?


signatur

autograph

Testpilot

Kan bli mkt intressant med byggandet av Heart of darkness

Tex. om ni sammanflätar det med Sweclockers utmärkta byggarguides där de visar olika moment av bygget via youtube-videos på ett pedagogiskt sätt.

Kan bli ett intressant hopkok av byggande och nördande.

Ser också fram emot detaljvisning av moddningen ni kommer göra.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av autograph:

Fräsig Fredag?

Full Metal Fredag?

Skrivet av Harakiri:

Kan bli mkt intressant med byggandet av Heart of darkness

Tex. om ni sammanflätar det med Sweclockers utmärkta byggarguides där de visar olika moment av bygget via youtube-videos på ett pedagogiskt sätt.

Kan bli ett intressant hopkok av byggande och nördande.

Ser också fram emot detaljvisning av moddningen ni kommer göra.

Vi kommer förmodligen inte vara lika ingående som dem, men den kommer garanterat att vara ett komplement.


signatur
Medlem

Jag noterade att Jocke sa helt fel! The Old Colossus sa han, men det heter ju the NEW Colossus!

Nu tänker jag inte titta mer, inte förrän nästa vecka alltså.

Medlem

Jag har en idé för hur ni både kan förbättra Discord-grejen och interaktionen med läsarna, samtidigt som ni kan få användning av den nya kameravinkeln. Jag skrev mer utförligt för en stund sen i tråden till förra veckans Fräcka Fredag.

Men tänk er att ni har en tredje person i studion, som är en Sidekick och håller koll på chatter och sociala medier medan ni fokuserar på programledandet. Där passar ju den nya kameravinkeln väl in. Sidekicken kan sitta lite i ett hörn, som Sidekicks ibland gör, och sen kan ni växla över kameravinkel till henne eller honom.

Medlem

Jag håller med om att Disney nog hade koll på vad EA gjorde med Star Wars och loot boxes. Men däremot kanske Disney anser att EA (som kan spelmarknaden) borde känt av marknaden bättre och gett bättre råd om loot boxes. Jag tror att Disney tycker att EA och Dice gjorde en dålig bedömning av hur marknaden skulle ta emot loot boxes i Star Wars.

Vad gäller Animal Crossing så finns ju mikrotransaktioner i det (och även i tidigare spel från Nintend som Fire Emblem och det där Poemon-pusselspelet bland annat). Men däremot inte några lotteriliknande inslag med hemliga lådor...eller?

Medlem

Call of Duty tycker Calle är lätt men jag tycker att det spelet är skitsvårt i multiplayer!! Man behöver ju hålla koll på sina omgivningar och spela som ett lag och täcka varandra. Jag blir skjuten snabbt och ofta i CoD, inte sällan i ryggen, och hinner inte göra så mycket åt saken innan jag blir skjuten.

Ett lugnt och slappt och enkelt spel för mig är snarare NHL, FIFA, Mario kart, Mario Party...

Medlem

MS RÖJ MED TUSEN FPS?! JUST TAKE MY MONEY!!!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Full Metal Fredag?

Vi kommer förmodligen inte vara lika ingående som dem, men den kommer garanterat att vara ett komplement.

Kanske Full Fredag om ni dricker för mycket öl i sändningen...

Eller

Full fart-fredag

TV4 hade ett gammalt program som hette Fredagspuls.

Eller TGIFZ ? Lite småfyndigt. (TGIF är ju den vanliga förkortningen)

Medlem

Vilken förbättring på alla sätt och vis killar! riktigt, riktigt bra jobbat. Nu är ni på toppen igen och att ni nu kan slänga in trailers och annat gör ju inte saken sämre.
Härliga diskussioner och många skratt.

keep up the good work!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Banjo:

Call of Duty tycker Calle är lätt men jag tycker att det spelet är skitsvårt i multiplayer!! Man behöver ju hålla koll på sina omgivningar och spela som ett lag och täcka varandra. Jag blir skjuten snabbt och ofta i CoD, inte sällan i ryggen, och hinner inte göra så mycket åt saken innan jag blir skjuten.

Ett lugnt och slappt och enkelt spel för mig är snarare NHL, FIFA, Mario kart, Mario Party...

Spelar endast TDM och tycker man lör sig banorna snabbt, vilka vinklar man bör täcka, etc. visst blir man skjuten i ryggen ibland men försöker att hela tiden rotera runt.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Divion:

Vilken förbättring på alla sätt och vis killar! riktigt, riktigt bra jobbat. Nu är ni på toppen igen och att ni nu kan slänga in trailers och annat gör ju inte saken sämre.
Härliga diskussioner och många skratt.

keep up the good work!

Tack!


signatur
Medlem

Varför använder inte ni myggor som Sweclockers gör? Ljudet blir mycket bättre.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Maysay:

Varför använder inte ni myggor som Sweclockers gör? Ljudet blir mycket bättre.

Gillar takmicken just för att slippa mygga på sig, kolla batterier, etc.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Ok, kommer väl fördelar och nackdelar med de mesta.

Medlem

Fräcka Fredag och 2 mans cirkus...
Kanske "Fräcka Cirkus Fredag"

Gillar starkt konceptet med ny teknik i live där ni kan visa korta video-snuttar etc.
Forstsätt såhär så blir det bara bättre och bättre.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spelar endast TDM och tycker man lör sig banorna snabbt, vilka vinklar man bör täcka, etc. visst blir man skjuten i ryggen ibland men försöker att hela tiden rotera runt.

Du kanske har turen att spela med personer som faktiskt spelar som ett lag. När jag spelade CoD Ghosts tidigare i höst sprang alla mest omkring och gjorde sin egen grej....

Det FPS jag spelat mest i år och förra året i MP är Plants vs Zombies : GW och där ska man i de två populäraste spellägena antingen försvara/erövra en punkt (vilket gör att alla strävar åt samma mål naturligt) eller också skjuta de i det andra laget, men även på de vanliga MP-kartorna finns det ofta väldigt fördelaktiga platser att ställa sig på. Dessutom gillar jag hur övertydligt karaktärerna kompletterar varandra. Jag brukar spela som solrosen när jag är växt, som har en läkande solstråle och sen täcka upp för de andra. Som en Medic-klass i nåt annat spel lite grann. Klasserna/typerna av växt/zombie är väldigt tydligt definierade i det spelet. Det tycker jag känns som en positiv grej. Det blir att alla finner sina roller ganska naturligt när karaktärerna är så pass olika.

Sen kanske spelet är enklare delvis för att många som spelar det kan vara lite yngre. Jag är inte något FPS-proffs precis. Men jag skulle vara bättre på genren med tangentbord och mus än med analoga spakar. Tangentbord och mus har alltid känts bättre på nåt sätt. Haha, nu piskar jag upp en 15 år gammal debatt kanske. Men jag tyckte att Battlefield också var enklare än CoD. Kanske för att det även där blir lite mer uppstyrt och för att man tål lite mer skott? Och så kan man ju om man är en dålig spelare åtminstone vara skicklig helikopterpilot eller bemanna någon kulspruta på stativ med mer grovkalibrig ammunition. Eller en stridsvagn förstås. Det känns som att Battlefield är typ 30 procent taktik/strategi/lagspel och 70 procent skicklighet. Men i CoD är skickligheten ännu viktigare. Sen vet jag inte heller riktigt vilka Perks jag borde välja, en djungel. Och om man är på någon av de tidigare nivåerna har man ju en nackdel.

Sen kanske endast de bästa spelarna är kvar nu i just CoD Ghosts som har fyra år på nacken. Det fanns särskilt två nivåer där jag blev skjuten hela tiden,d els nån bana med ett fängelse i en djungel (fast den blev jag bättre på när jag lärde mig inta tornetoch ligga och lura där) och dels en bana med något gammalt slott i typ Skottland där man blev snipad på långa avstånd gång på gång på gång. Alla är så duktiga...! Att kunna spela mot folk med PC vore för övrigt en katastrof, tänk vilken fördel de har om de spelar med mus mot folk med en analog spak att sikta med. Men i ett spel som Final Fantasy XIV skulle det väl fungera.

Men jag har utvecklat min skicklighet i sportspel istället. Jag har nått några av de högsta nivåerna i både NHL och NBA Live.

Plants vs Zombies: GW däremot har jag spelat ungefär lika länge men är fortfarande ganska medelmåttig på. även om jag kan kartorna mycket bättre nu.

Och det känns som att Garden Warfare har varit en liten förlaga för systemet i Battlefront II. Det finns massor att låsa upp (däremot inga hjältar men man kan låsa upp aningen bättre versioner av en viss klass/karaktär. Rugbyzombien eller hockeyzombien är t.ex. något bättre än den vanliga amerikansk fotboll-zombien).

Medlem
Skrivet av Taskman:

Fräcka Fredag och 2 mans cirkus...
Kanske "Fräcka Cirkus Fredag"

Gillar starkt konceptet med ny teknik i live där ni kan visa korta video-snuttar etc.
Forstsätt såhär så blir det bara bättre och bättre.

Japp, ett framsteg för Fräcka Fredag! Nu kan de klippa in egna små inslag från kontoret, besök hos spelutvecklare m.m. också om de gör såna inslag. Det blir mer och mer som ett "riktigt" tv-program.

Medlem

+
Sicken uppgradering alla rätt.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Kommenterade tidigare på YouTube om detta, men vill bara understryka att lounge idéen låter som en fantastisk idé!

Trycker även på min fantastiska idé om ett retro-gaming inslag i varje avsnitt; "Vad händer för 15/25/35 år sedan i spelvärlden?" Framförallt farbror Jocke kan ju berätta hur det begav sig på sent 80-tal och tidigt 90-tal, då han ju är gamm... jag menar vis. Vis och något grånad vid tinningarna. Annat är det oss 82:or (eller hur Calle?)


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

12
Skriv svar