Bungie har deaktiverat det kontroversiella XP-systemet i Destiny 2

Robot
Bungie har deaktiverat det kontroversiella XP-systemet i Destiny 2
Medlem

Det är det här och hur pass dyrt det blir med alla "expantioner" som har fått mig att avvakta med att köpa Destiny 2.
Sjukt snyggt spel, men lite för mycket micro transaktioner och extra utlägg.


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem

pass på season pass


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Toasterlovin:

Det är det här och hur pass dyrt det blir med alla "expantioner" som har fått mig att avvakta med att köpa Destiny 2.
Sjukt snyggt spel, men lite för mycket micro transaktioner och extra utlägg.

Den enda du kan köpa via microtransaktioner är in game-valuta vilket spenderas på loot boxes innehållande kosmetiska föremål.

Medlem

@Spectral: För mycket alltså

Medlem
Medlem

Helt absurt grepp. Men företagen gör vad de kan komma undan med. Man upphör aldrig att förvånas.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Slutade spela efter en vecka, sjukt tråkigt "endgame".

Medlem

Spelar någon det här fortfarande? Finns noll content. Även casuals måste ha gjort allt nu?

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Spelar någon det här fortfarande? Finns noll content. Även casuals måste ha gjort allt nu?

Ca 10 vänner på min friendlist lirade när spelet släpptes. Ingen alls senaste 2 veckorna.
Själv slutade jag efter 1 vecka..

Medlem

Jag tyckte det kändes som det gick långsammare men skakade av mig tankarna som inbillning, så fel jag hade


signatur

Game long and prosper

D2 har haft en ovanligt kort livslängd. De skulle aldrig ha varit inne och pillat på PVP så mycket som de gjort, eller nerfat Gjallarhorn. Det blev ett dyrt misstag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Spelar någon det här fortfarande? Finns noll content. Även casuals måste ha gjort allt nu?

Gjort allt en gång lär nog så gott som alla lyckats med. Grejen är väl att man oftast gör saker flera ggr. Antingen för att öka Light, eller för att man helt enkelt tycker det är kul.
Spelar det helt klart mindre, men hoppar ändå in dom flesta dagar i veckan. Spelar lite PvP, Trials, kör Raiden igen osv

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Spelar någon det här fortfarande? Finns noll content. Även casuals måste ha gjort allt nu?

Bra fråga. Själv har jag tagit paus och väntar tills Bungie har fixat gameplay-problemen i Destiny 2 (jag hittade den här sidan där några av problemen tas upp, kan de fixa dem till att börja med så skulle det vara kanon).

Jag vet att några har gått tillbaka till Destiny 1 och spelar det istället. Få se, jag kanske gör likadant.

Medlem

Lite kul dock med skillnad på utvecklare och utvecklare, dom väntade inte på att få det mest nedröstade inlägget i reddits historia tex.

Medlem

@Loltron: ska det ens behövas så mycket innan man lyssnar på sin community?

Snart är spelindustrin lika smutsig som den var när Atari begravde alla sina spel ute i öknen.

Medlem
Skrivet av Megagurra:

@Loltron: ska det ens behövas så mycket innan man lyssnar på sin community?

Snart är spelindustrin lika smutsig som den var när Atari begravde alla sina spel ute i öknen.

Självklart inte, hehe, tycker det finns viss heder i att begrava spel i öknen om dom är skräp. x')
Fast destiny 2 skulle ju kunna vara ett riktigt bra spel om man hade gjort lite förändringar.

Medlem

så ni rekommenderar inget köp


signatur

//monster

1
Skriv svar