Final Fantasy XIV-producent önskar crossplay för alla format i framtiden

Robot
Final Fantasy XIV-producent önskar crossplay för alla format i framtiden

Räknar inte bort möjligheten att FFXIV letar sig till Switch och Xbox One.

#final-fantasy-xiv, #square-enix


Medlem

i en perfekt värld kanske, synd dock att det finns massor med spel som är låsta till en typ av fps låt oss säga 30, och spelet i sig är även låst gameplay saker så som physic etc till fps i spelet, vilket gör att för oss som vägrar lira under 60 blir det väldigt stort problem.

Detta gäller juh det med crossplay

Medlem

Det har blivit fel i det första stycket, det råkar stå "Final Fantasy XVI" istället för "Final Fantasy XIV". (Vilket ju blir 16 istället för 14 och del 16 låter nog vänta på sig några år till )

Medlem

Jag förstår Microsoft och Sony... med en mer öppen plattform eller mer öppen policy försvinner incitamentet att köpa samma konsol som kompisarna för att kunna spela mot dem online. Där har Microsoft och Sony en anledning till att bromsa utvecklingen. Men det kanske finns flera.

Däremot lär det ju fortfarande finnas en anledning att välja samma konsol som ens bekantskapskrets har, nämligen att man kan bytlåna spel av varandra.

Medlem

Tanken att få in FFXIV på switchen vore cool men tror hårdvaran kanske är lite för klen. Dem tog ju rätt så nyligen bort supporten för PS3. Sedan hur många skulle egentligen köpa om spelet + alla expansioner på switchen bara för att kunna spela det på sin Switch?

Själv skulle jag kunna tänka mig och köpa det främst för att kunna ligga i sängen och crafta/gathera material + levla de klasserna som krävs för just det ända målet. Nu när jag tänker på det så skulle jag nästan vilja ha en sådan port om det inte betyder att dem måste gör uppoffringar på PC versionen vilket säkert skulle behöva göras.

Medlem

@warmerspy: Verkar ju som att många köper både doom och skyrim till switch trots att de är två gamla spel. Så det kan säkert sälja så det lönar sig att göra en port ingen av ff.

1
Skriv svar