Spelare använder gummiband för att samla krediter i Star Wars Battlefront 2

Robot
Spelare använder gummiband för att samla krediter i Star Wars Battlefront 2

Själv minns jag batteriknepet från NES-tiden.

#dice, #electronic-arts, #star-wars-battlefront-2


Medlem

DICE skulle haft gummi på sig innan de gick i säng med EA för att samla krediter.

Medlem

Har någon testat? Hur många krediter får man? Kan tänka mig att det inte är så många.

Medlem

Lootlådor överallt och nät neutralitet på väg ut.
Det var kul så länge det varade vänner ^^

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Har någon testat? Hur många krediter får man? Kan tänka mig att det inte är så många.

Vad jag har sett så får man lika många credits oavsett om man är bäst på laget eller sämst på laget. Kanske har ändrats sen jag såg det???

Medlem

@enborn:
Alla som deltar i matchen får lika mycket credits, spelar ingen roll om du är högst upp på listan med 100 kills


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Då kanske det är dags att fråga sig själv varför man köpte spelet från första början ens? Låter som idioti? Fan ska man samla poäng i ett spel för om man ändå inte tycker att spelet är roligt?

Medlem

Hur många poäng man får i en match borde åtminstone påverka hur många credits man får till 70% om inte mer.

Medlem

Jag gjorde något liknande i spelet Darksiders,man var tvungen att rida X antal arbiträra "mil" in-game och det tog satans lång tid - så jag använde tejp på spaken så hästen/karaktären åkte i cirklar medans jag sov. Till slut fick jag trofén.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Hur många poäng man får i en match borde åtminstone påverka hur många credits man får till 70% om inte mer.

I en annan EA-shooter, Plants vs Zombies Garden Warfare, får man mer krediter om man spelar skickligt.

Detta trick skulle jag inte köra med, man får ju sämre statistik.

Medlem

Man får inte alls lika många credits. Det avgörs beroende på hur man spelar.
De borde ta bort lägsta nivån dock, göra så att man iaf måste ha gjort någon damage eller iaf hjälpt till med objectives.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Lootlådor överallt och nät neutralitet på väg ut.
Det var kul så länge det varade vänner ^^

Lugnt, så länge du har pengar att spendera så kommer du ha samma upplevelse. Bara pöbeln som kommer drabbas.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Då kanske det är dags att fråga sig själv varför man köpte spelet från första början ens? Låter som idioti? Fan ska man samla poäng i ett spel för om man ändå inte tycker att spelet är roligt?

Feltänkt. Man köpte spelet för att man vill spela det, men man vill få HELA spelet, inte betala 1200 dollar till eller grinda 4528 timmar för att låsa upp allt.

Medlem
Skrivet av Efraim:

Man får inte alls lika många credits. Det avgörs beroende på hur man spelar.
De borde ta bort lägsta nivån dock, göra så att man iaf måste ha gjort någon damage eller iaf hjälpt till med objectives.

Det är väldigt liten del. Största delen av credits är baserad på hur länge man spelat i en match. Det är skitsamma om man får 20k score eller 2k score bara man varit med i matchen lika länge, skillnaden är väldigt liten..

20% score, 80% tid.

Avstängd
Skrivet av Pinnen:

Feltänkt. Man köpte spelet för att man vill spela det, men man vill få HELA spelet, inte betala 1200 dollar till eller grinda 4528 timmar för att låsa upp allt.

Köpte man spelet trots detta får man faktiskt skylla sig själv och inte gnälla. Det är ingen som tvingat nån att vare sig köpa spelet överhuvudtaget eller köpa grisen i säcken.

Medlem

Jag tycker at man ska få mer credits om man spelar bättre än andra. Att vinna ska kunna vara en viss summa men att göra objectives ska ge mycket mer credits och att döda ska ge en viss summa det med, att döda ska INTE vara huvudinkomsten för credits! Det nuvarande systemet är ganska tråkigt, du kan spela som en gud och fortfarande få samma poäng som någon som inte gör någonting alls för laget.

Medlem

Jag minns en gång i tiden när spelföretagen tog in speltestare för att ta reda på vad som var roligt eller inte roligt i ett spel.. Den där tiden då vi fick guldkorn som Syndicate, Dungeon Keeper, Half-Life.. It was some good times ^^

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Jag tycker at man ska få mer credits om man spelar bättre än andra. Att vinna ska kunna vara en viss summa men att göra objectives ska ge mycket mer credits och att döda ska ge en viss summa det med, att döda ska INTE vara huvudinkomsten för credits! Det nuvarande systemet är ganska tråkigt, du kan spela som en gud och fortfarande få samma poäng som någon som inte gör någonting alls för laget.

En nackdel kan ju bli om folk skjuter på varandra med flit för att få fler frags för att levla snabbare. Det blir också en form av fusk. Sånt som omogna P12:or ägnar sig åt när man själv vill spela seriöst?

Hellre att det lag som vinner en omgång får en saftig bonus kanske.

Medlem
Skrivet av Manslut:

Köpte man spelet trots detta får man faktiskt skylla sig själv och inte gnälla. Det är ingen som tvingat nån att vare sig köpa spelet överhuvudtaget eller köpa grisen i säcken.

Nja, jag håller inte med. Spelare köper ju spelet för att det har fina sidor, som grafiken till exempel som ju är helt enastående, eller kampanjen som kanske är intressant för vissa. Man vill väl inte avstå från hela spelet för att loot boxarna drar ner helhetsintrycket, samtidigt vill man protestera mot loot boxarna.

Medlem
Skrivet av Banjo:

En nackdel kan ju bli om folk skjuter på varandra med flit för att få fler frags för att levla snabbare. Det blir också en form av fusk. Sånt som omogna P12:or ägnar sig åt när man själv vill spela seriöst?

Hellre att det lag som vinner en omgång får en saftig bonus kanske.

Vissa spel har så att man får mindre och mindre poäng ju mer man skjuter på någon och det är ett system jag tycker skulle platsa bra i ett spel som BF2, att döda någon borde inte ge stora summor till att börja med då jag stör mig på att de som får mest kills nästan toppar alla placeringar i slutet av ett spel.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Nja, jag håller inte med. Spelare köper ju spelet för att det har fina sidor, som grafiken till exempel som ju är helt enastående, eller kampanjen som kanske är intressant för vissa. Man vill väl inte avstå från hela spelet för att loot boxarna drar ner helhetsintrycket, samtidigt vill man protestera mot loot boxarna.

Såklart spelare köper spelet för sidorna man gillar, men då får man samtidigt räkna med att man indirekt stödjer hela lootboxtramset, företagen struntar fullständigt i den allmänna opinionen sålänge de ser att pengarna trillar in.


signatur

Retro.

Medlem
Medlem

Vill gärna veta hur många idioter som köpt detta spelet och ångrar sig nu. Någon som vill bikta sig?

Någon som också vet hur många som spelar spelet? Finns det någon statistik?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Vill gärna veta hur många idioter som köpt detta spelet och ångrar sig nu. Någon som vill bikta sig?

Någon som också vet hur många som spelar spelet? Finns det någon statistik?

Jag var väldigt sugen på att köpa det när jag hörde att det var singleplayer i det också. Men sen hörde jag Angry Joe review och fick veta att singleplayern va bara 4timmar, inte värt:(

Medlem

@Remus: har inte köpt det pga niten man gick på av bf1. Däremot har jag testat det.

Man får väldigt lite credits per runda.
Kartorna är sådär roliga.
Uppmuntran till team play existerar inte. Eller Jo i form av att man hamnar tillsammans med några random plebs utan kommunikation. Man får då pyttelite mer poäng i omgången. Poängen kan man använda till att spawna som någon Elite eller hjälte. Väldigt få gånger man når upp till något bra trotts en bra omgång.

För få spelare per sida för att göra gameplay roligt. Kommer från bf men kan tänka mig att cod spelare tycker det är awesome. Problemet är att man kan ala cod springa runt i någon öppning och meja ner alla i ryggen.

I övrigt är det ett helt ok lir men blir för mycket grindande som tar död på spelglädjen. Dessutom så kan man känna av lite att p2w mentaliteten andas i spelet med tanke på hur hela systemet är uppbyggt.

Medlem

Det är dock väldigt många som inte köper spelet, var inne på elgiganten i hemstaden igår och det var endast battlefront 2 och sonic kvar på hyllorna, och raddorna med dom var fulla. Har även sett massor med bilder på reddit från både UK och USA där det varit exakt likadant.

Dom hade ju förvisso ingen rea alls på sitt skräp, så kan ju vara en anledning också, men det pekar ju på att det inte går bra.

Finns massor annat jag stör mig på i spelet också som får mig att skita i det. Tex att sabel spelandet är bättre i jedi outcast från 2002, eller att teamplay verkar vara helt frånvarande gentemot tex bf1, eller att "hjältar" har 1000 hp bokstavligt talat, dom har ju missat hela jävla poängen med jedi's och sith's, finns ingen jedi i någon av filmerna som överlevt ett centermass blaster skott utan dom klarar sig helt på att parera skotten eller undvika, but oh no, here comes the walking tank darth vadär blaster skott. Eller att man skryter om att det finns en sp kampanj på... 4 timmar gametime.

Jag tänker inte köpa det. Ea slog sin sista spik i kistan för min del, egentligen borde det varit när dom dödade mass effect i senaste, eller dragon age, eller alla andra licenser dom köpt och mördat. Men det här var det absolut sista strået.

Dom har klantat sig för mycket med sin bullshit dom senaste 10 åren.
Kommer aldrig mer ge dom en krona, spelar ingen roll hur mycket dom "fixar" spelet, det här är en principsak nu.

Det enda som kunnat ge mig lite glädje vore om dice bröt sig loss från skräp publishern och bildade en ny studio utan dom. Gör en ny motor, låt dom behålla frostbite, dom kan inte göra något vettigt med den ändå.
Count your losses and rise, det är ju en nationell skam.

Hoppas disney sliter älskade star wars ip't ifrån dom, ea är ju den publishern som förtjänar att ha något sånt i sitt bibliotek allra minst.

Låt oss se ett nytt jedi knight spel, utvecklat av någon annan.
Eller ett x-wing spel, eller ett nytt jedi-power battles, star wars galaxies, shadow of the empire, dark forces, KOTOR vad fan som helst. Finns massor med star wars spel som varit bra. Ge ipet till robert industries och låt star citizen förvandlas, eller till elite dangerous studion, vem fan som helst utom ea.

Som en poäng i det hela tänker jag inte se nästa film på bio heller. Får bli att strömma ett halvår senare eller något, eftersom det är just det disney var oroliga över tänker jag göra exakt så och jag hoppas fler gör det, men det kan man bara hoppas på.

Kommer aldrig mer spela ett battlefield så länge det har EA i kulisserna, Sorry dice.

You were the chosen one, It was said that you would destroy the Sith, not join them...

Medlem
Skrivet av Loltron:

but oh no, here comes the walking tank darth vadär blaster skott.

Fast Darth Vader kan ju faktist tanka blaster skott!
https://www.youtube.com/watch?v=YtoqDF8EnsA

Medlem

Oooh en form av analog bot!

Medlem
Skrivet av delli:

Oooh en form av analog bot!

Tja typ. På ungefär samma sätt som en tegelsten och en pinne är en självkörande bil.

Medlem

Frostbite-motorn har ju potentialen att skapa fantastiska spel. Synd att EA tvingar DICE att göra skit av det.

123
Skriv svar