Spelare använder gummiband för att samla krediter i Star Wars Battlefront 2

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Fast Darth Vader kan ju faktist tanka blaster skott!
https://www.youtube.com/watch?v=YtoqDF8EnsA

Tycker att det är rätt uppenbart att han stoppar skotten med the force, annars hade han inte ens rest upp händerna.
Han mottar aldrig något skott i varken sig torso eller rygg eller dylikt.

Men i vilket fall, 1-3 skott skulle man kunna tolerera, men 30-50 som det är i spelet, snälla försvara det inte.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Då kanske det är dags att fråga sig själv varför man köpte spelet från första början ens? Låter som idioti? Fan ska man samla poäng i ett spel för om man ändå inte tycker att spelet är roligt?

Såg ett youtube klipp där dom pratade om att människor har alltid varit så att dom letar efter den mest effektiva vägen även om personen gör något roligt (som t.ex. spel). Vi alla gör det när vi spelar utan att vi tänker på det.

Istället för att spela ett spel med risker och kanske försöka göra lite coola attacker eller annat så stannar vi hellre bakom väggen och sticker ut huvudet och avlossar några skott eller kanske använder samma attack mönster om och om igen för att det funkar.

Vi funkar så.

Sen kan ju spelet fortfarande vara roligt men kreditsystemet vara åt helvete. Vet inte hur mycket man får i spelet men säg om man jobbar 9h plus kanske 1h restid fram och tillbaka så är det 10h effektivt farmande.

Jag gjorde samma sak fast för att få en trofé som gällde att man skulle behöva gå i ett X-antal kilometer. Satte och gummiband och lät karaktären springa runt och runt tills jag fick trofén.

Medlem

Jag tänker inte heller köpa det.


signatur

autograph

Jag förstår inte varför folk gnäller på att det tar tid!! Vill dom ha allt upplåst och vara all powerfull efter en veckas spelande eller?? Roligt och väldigt utmanande det e då.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Jag förstår inte varför folk gnäller på att det tar tid!! Vill dom ha allt upplåst och vara all powerfull efter en veckas spelande eller?? Roligt och väldigt utmanande det e då.

Är snarare ute efter att en online shooter ska vara balanserad och innehålla roliga matcher.
Inget spela längre va bättre automatiskt. Som tex CS, endast skill-based.

Hur bra hade det spelet varit om man måste spelat 3000 timmar för att kunna köpa awp'n.
Ingen hade spelat det, så bra hade det varit.

Unlock progression hör hemma i single-player när det gäller online pangande tycker jag, moroten i ett online pang lir ska vara att det är roligt att spela inte att låsa upp allt till att börja med.

Medlem

Har Dice gjort något rent SP-spel? Grafik och ljud är ju alltid fantastiskt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Har Dice gjort något rent SP-spel? Grafik och ljud är ju alltid fantastiskt.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Har Dice gjort något rent SP-spel? Grafik och ljud är ju alltid fantastiskt.

Inte på senare tid men innan de skapade BF så gjorde de spel som Pinball Dreams, Benefactor och ett antal bilspel. Sedan kom BF 1942 och efter det var det mer fokus på MP spel. Men även om Bad Company var ett spel som hade MP så var det SP delen som fick mig intresserad och till skillnad från BF 3 (som mest kände som en "tutorial" för spelet) så var det en riktigt bra kampanj.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Har Dice gjort något rent SP-spel? Grafik och ljud är ju alltid fantastiskt.

Merparten om inte alla spel de gjorde innan BF1942 hade singleplayer, dock inte så många med en storyfokuserad SP-kampanj.

De börja med att göra massa Pinball spel, ett par plattformspel och därefter främst racingspel. Refraction Games som gjorde Codename Eagle hade en SP-kampanj. DICE köpte upp studion och motorn för att senare göra BF1942 och sedan dess har de generellt fokuserat på multiplayer spel, med vissa undantag som tex Mirrors Edge 1 & 2.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Då kanske det är dags att fråga sig själv varför man köpte spelet från första början ens? Låter som idioti? Fan ska man samla poäng i ett spel för om man ändå inte tycker att spelet är roligt?

Även hardcore gamers behöver sova ibland. Då kan de gummisnodda och grinda kredits medan de sussar.

Medlem

@Snake Plissken: Har folk inte räknat lite på hur lång tid det skulle ta? Typ 2000+ timmar.

Medlem
Skrivet av kaealy:

@Snake Plissken: Har folk inte räknat lite på hur lång tid det skulle ta? Typ 2000+ timmar.

Estimerat att vara något kring 4,528 timmar, då måste man spela 2 timmar om dagen i 6 år.
Plisken kanske inte tycker det är helt vansinnigt, men det gör jag.

Avstängd
Skrivet av Loltron:

Estimerat att vara något kring 4,528 timmar, då måste man spela 2 timmar om dagen i 6 år.
Plisken kanske inte tycker det är helt vansinnigt, men det gör jag.

Två timmar om dagen i sex månader hade varit mer rimligt.

Medlem

Helt sjukt!

Jag vill spela för att ha kul, inte för att grinda.

Battlefield och EA är slut för mig (och har egentligen varit det sen efter BF2).

Köpte faktiskt BF1 (senaste), men tröttnade relativt snabbt när man inte hade allt upplåst.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av Loltron:

Det är dock väldigt många som inte köper spelet, var inne på elgiganten i hemstaden igår och det var endast battlefront 2 och sonic kvar på hyllorna, och raddorna med dom var fulla. Har även sett massor med bilder på reddit från både UK och USA där det varit exakt likadant.

Dom hade ju förvisso ingen rea alls på sitt skräp, så kan ju vara en anledning också, men det pekar ju på att det inte går bra.

Finns massor annat jag stör mig på i spelet också som får mig att skita i det. Tex att sabel spelandet är bättre i jedi outcast från 2002, eller att teamplay verkar vara helt frånvarande gentemot tex bf1, eller att "hjältar" har 1000 hp bokstavligt talat, dom har ju missat hela jävla poängen med jedi's och sith's, finns ingen jedi i någon av filmerna som överlevt ett centermass blaster skott utan dom klarar sig helt på att parera skotten eller undvika, but oh no, here comes the walking tank darth vadär blaster skott. Eller att man skryter om att det finns en sp kampanj på... 4 timmar gametime.

Jag tänker inte köpa det. Ea slog sin sista spik i kistan för min del, egentligen borde det varit när dom dödade mass effect i senaste, eller dragon age, eller alla andra licenser dom köpt och mördat. Men det här var det absolut sista strået.

Dom har klantat sig för mycket med sin bullshit dom senaste 10 åren.
Kommer aldrig mer ge dom en krona, spelar ingen roll hur mycket dom "fixar" spelet, det här är en principsak nu.

Det enda som kunnat ge mig lite glädje vore om dice bröt sig loss från skräp publishern och bildade en ny studio utan dom. Gör en ny motor, låt dom behålla frostbite, dom kan inte göra något vettigt med den ändå.
Count your losses and rise, det är ju en nationell skam.

Hoppas disney sliter älskade star wars ip't ifrån dom, ea är ju den publishern som förtjänar att ha något sånt i sitt bibliotek allra minst.

Låt oss se ett nytt jedi knight spel, utvecklat av någon annan.
Eller ett x-wing spel, eller ett nytt jedi-power battles, star wars galaxies, shadow of the empire, dark forces, KOTOR vad fan som helst. Finns massor med star wars spel som varit bra. Ge ipet till robert industries och låt star citizen förvandlas, eller till elite dangerous studion, vem fan som helst utom ea.

Som en poäng i det hela tänker jag inte se nästa film på bio heller. Får bli att strömma ett halvår senare eller något, eftersom det är just det disney var oroliga över tänker jag göra exakt så och jag hoppas fler gör det, men det kan man bara hoppas på.

Kommer aldrig mer spela ett battlefield så länge det har EA i kulisserna, Sorry dice.

You were the chosen one, It was said that you would destroy the Sith, not join them...

Du klagar på dem men likt förbenat tänker du se filmen , dock senare i annat format .Lite dubbelmoral ?

Har suttit två kvällar med SWBF2 MP. Är väldigt kluven. Gameplaygrunden är skitrolig och det är otroligt snyggt. Men! Progressionsystemet är fruktansvärt och Str Cards-systemet är bara förvirrande. Om man måste ha en tutorial video i spelet så borde det vara varningsklocka nog. Så som spelet är balanserat nu så är det en extremt långsam grind och gameplay som gör att dom som är bra får allt och dom som är som mig (mediokra) får redigt med smäll och typ bara får drömma om att få bättre gear eller heroes. Just nu så kan jag inte skaka av mig känslan av att man spelar en beta.
DICE gör generellt riktigt bra spel och framför allt multiplayer. Men det känns som om EA slaktar det DICE gör bra. Min förhoppning är att denna skitstorm kommer göra att spelet balanseras upp och blir det SW MP-spel jag vill ha.

Medlem

@Remus: Varför skulle man ångra ett köp av ett spel för 600kr? Inga pengar ju, inte värt ångra sig.

Medlem

Denna method använde jag för att ta en trophie på AC på VITA. Stod och hoppade mot en vägg. Minns inte men man skulle klättra ett visst antal meter om jag inte minns fel. Funkade iaf. Tog. Några timmar men sen 100%

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Remus:

Vill gärna veta hur många idioter som köpt detta spelet och ångrar sig nu. Någon som vill bikta sig?

Någon som också vet hur många som spelar spelet? Finns det någon statistik?

Trevligare ton tack.


signatur
Medlem

Förstår inte uppståndelsen med detta. Det är väl mer regel än undantag att man måste spela spelet och samla ex. points eller "pengar" för att låsa upp extra grejer? Har väl i stort sett alltid sett ut så?

Avstängd

Stackars styrspakar, påminner om vad spakar utsattes för på Super Mario 64- och Mario Party 1-tiden!

Medlem

Hehe, kommer ihåg när jag gjorde liknande I elder scrolls: oblivion till Xbox 360 för att maxa sneak.

Medlem
Skrivet av Golvis:

Såklart spelare köper spelet för sidorna man gillar, men då får man samtidigt räkna med att man indirekt stödjer hela lootboxtramset, företagen struntar fullständigt i den allmänna opinionen sålänge de ser att pengarna trillar in.

Jo... och valet blir ju i det läget att antingen bojkotta ett spel man faktiskt till viss del eller stor del gillar, eller också köpa spelet som man ju faktiskt vill spela och ser potential i, men sen klaga så högt det går på det man inte gillar.

Det kan vara lätt att välja den enklaste vägen och bli frestad, sedan korrumperad. Att gradvis ge efter för sina känslor och sina begär. Den mörka sidan kan framstå som både lättare och mer lockande.

Men det kanske inte är så svart och vitt i verkligheten, så ljust och mörkt. Man kanske kan hitta någon slags balans mellan att å ena sidan spela spelet för dess goda sidor som faktiskt finns kvar, men å andra sidan förkasta de mörka sidorna. Det kan finnas något gott kvar i Battlefront II fortfarande. Jag har känt det. Och eftersom spelet är som en pappa till mig behöver jag omvända spelet från den mörka sidan...

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Jag förstår inte varför folk gnäller på att det tar tid!! Vill dom ha allt upplåst och vara all powerfull efter en veckas spelande eller?? Roligt och väldigt utmanande det e då.

Nej, jag vill ha allt upplåst och vara all powerful från dag 1 tillsammans med alla andra så att alla spelar på lika villkor. Så som det brukade vara med typ Quake och UT och som det till och med var i dom första två Battlefront spelen.

Allt som ska spela någon roll I competitive multiplayer är spelarnas skills, inte grind eller pengar.

Medlem

@AndyZedd: Man röstar ju med plånboken, tydligen.
Dubbel-moral eller inte, jag tycker hela denna farsen med EA och starwars är dubbelmoral så det är myntet jag svarar med.

I övrigt tycker jag att alla av intresse bör gå in på denna petition och skriva under.

https://www.change.org/p/lucasfilm-revoke-ea-s-star-wars-lice...

Den börjar bli viral nu, och det är fan dags.
Battlefront 1 var ju skit också, dom har haft ip't i 4 år och inte släppt någonting schyst.

Varför ska DJÄVULEN av spel publishers få sitta och klåfingrigt monopolisera på att jävligt många älskar star wars ?
EA har gjort sitt, dom gjorde sitt för 10 titlar sedan. Alla serier dom mördat med sin idioti. Allt jävla mjölkande hela jävla tiden.
Alla spel som kunde varit bra om någon jävla ekonom inte setat och dikterat vad som är "gynnsamt".

Blivit framröstade som sämsta företaget i usa två gånger, nämen dom ger vi Star Wars, jaja.
Dubbelmoral var ordet.

Gen
Medlem
Skrivet av Remus:

Någon som också vet hur många som spelar spelet? Finns det någon statistik?

Verkar inte som att det kommer att finnas någon statistik.
http://forum.p-stats.com/threads/6223-Will-Star-Wars-Battlefr...

P-stats.com som samlar statistik för alla andra DICE/EA spel verkar inte släppa någon för detta spelet.

Medlem
Skrivet av phocuz:

@Remus: Varför skulle man ångra ett köp av ett spel för 600kr? Inga pengar ju, inte värt ångra sig.

Hittade moderaten.

Avstängd
Skrivet av Makkapakka:

Hittade moderaten.

Han har ju rätt, 600kr är verkligen inte mycket pengar.

Medlem

@Manslut: Det är 2,5 % av min månadslön, det anser jag är relativt mycket pengar.
Är man arbetslös så landar det nästan runt 18 % av inkomsten.

Vad som är mycket pengar är således relativt till vad man tjänar.
Är ju lite som trump, "i just took a small loan of a million dollars"

Mjo, litet för dig kanske.

Avstängd

@Loltron: Jag lägger knappt tio tusen i månaden på min bil, ett par spel och lite mikrotransactions på det märks inte direkt.

Det man får titta på är ju vad man får för pengarna. För 600kr får man inte mycket av någon annan form av underhållning än spel

123
Skriv svar