Passa på att "fynda" rymdskepp under Star Citizen Anniversary 2017

Robot
Passa på att "fynda" rymdskepp under Star Citizen Anniversary 2017

Nya (dyra) skepp släpps varje dag under resten av veckan.

#cloud-imperium-games, #star-citizen, #nyhetstips


Medlem

Först betala för spelet och sen betala för att få övertag mot andra spelare. Det här spelet är många gånger värre än SW Battlefront 2.
Hade varit bättre om dom sålt skins till skeppen så alla har samma fördelar när man börjar spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@marcus8958: Om dom inte hade sålt skepp så hade vi inte haft något Star citizen!

Medlem

@marcus8958: Jag tror inte att skins hade sålt lika bra.

90% npc, större spelbar karta, pang-pang yrket bara ett av många andra, skalande money sinks på större skepp, besättningsantal m.m. kommer göra det något svårare för spelare att "vinna" såsom i fps:er som bf etc.

Men jag kan hålla med om att det ser illa ut utifrån..väldigt illa, precis som fz skribenten framhäver mellan raderna i artikeln.

Medlem

Det var alltså detta som EA borde ha gjort? Inte göra färdigt spelet och sälja hjältarna för att finansiera utvecklingen?

Medlem

Jag fortsätter att hävda #vaporware


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

@warh0g: Hur fan då? Du kan SPELA spelet nu. Du kan klicka på en exe och SPELA SPELET, köra skepp, skjuta folk i ansiktet med en railgun och landa på planeter. I vilket universum räknas det som vaporware?

Medlem

@warh0g: Jag är evigt tacksam att cd project red hållit Cyberpunk 2077 bakom stängda dörrar annars hade det spelet också definerats som vaporware, ledsamt nog..

Medlem

men alltså kommer spelet nånsin ut eller, vad är det senaste, har det ens ett release datum?

Medlem

@SWEBarb: Det senaste är patch 3.0 där man kan landa på månar.

Star Citizen har samma releasedatum som Cyberpunk 2077. "When it's ready".

SC visar dock mer av det pågående arbetet vilket kan leda till att vissa ledsnar på det.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

men alltså kommer spelet nånsin ut eller, vad är det senaste, har det ens ett release datum?

Hade dom inte haft en spelbar beta(?) så hade folk gått bananas men nu kan dom strecka på tiden genom att ge de som är mest sugna lite mat på bordet.

Men ja spelet utvecklas å skall finputsas i all evighet så gissningsvis när dina barnbarn e 50år

Medlem

Dom är snart uppe i 167 miljoner dollar. Helt sanslöst.
Är "original backer" själv men har inte pyntat in något på kanske 4 år.
Jag har dock 8 st skepp, samtliga med LTI. =P


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Barak:

Dom är snart uppe i 167 miljoner dollar. Helt sanslöst.
Är "original backer" själv men har inte pyntat in något på kanske 4 år.
Jag har dock 8 st skepp, samtliga med LTI. =P

Enligt kvittot backade jag spelet i juli 2013. Fick en Aurora (tror jag det hette) för besväret. Inte köpt ett piss sen dess. Inte testat spelet heller utan väntar tills det lanseras som "färdigt". Är väl gråhårig då, men ändå.

Medlem

Varenda gång som det är en nyhet om Star Citizen så kommer alla "Spelet kommer aldig att släppas"-kommentarer från personer som inte är ett dugg påläst. Nej, spelet har inte gått guld än, men det har hänt oerhört mycket under dessa 5 år. Både innehållsmässigt och grafiskt.

Det här var Star Citizen för 5 år sedan.

Och det här är Star Citizen idag.

Vi som är intresserade av spelet blir alldeles våta över förändringarna och tycker att väntan är värt det. Så ni som inte är intresserade kan sluta tjata om när spelet släpps.

Medlem
Skrivet av FN80:

@SWEBarb: Det senaste är patch 3.0 där man kan landa på månar.

Star Citizen har samma releasedatum som Cyberpunk 2077. "When it's ready".

SC visar dock mer av det pågående arbetet vilket kan leda till att vissa ledsnar på det.

Om man kollar på den första timmen, så verkar det vara ett antal år kvar om det blir färdigt. De som har samlat ihop pengar m.m. har börjat bli gamla. Folk har gått vidare och har börjat fundera på andra saker (familj m.m.) Dessutom så har nog utvecklarna också börjat att lämna företaget för nya jobb. Tekniken säljs till högstbjudande. Just nu känns utvecklingen som ett program för sysselsättning (de har något att göra ett antal år). Man förstår varför privata aktörer inte har gått in och försökt köpa upp allt.

Medlem

@Barak: Ungefär 14% av vad EA:s ägare fick i vinst efter skatt för året 2017. Sanslöst!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Electronic_Arts

Medlem
Skrivet av Maysay:

Om man kollar på den första timmen, så verkar det vara ett antal år kvar om det blir färdigt.

Du skulle sett och upplevt live-patchen för 2.0 ;-P

Skrivet av Maysay:

De som har samlat ihop pengar m.m. har börjat bli gamla. Folk har gått vidare och har börjat fundera på andra saker (familj m.m.)

Dom som började hypa CP2077 2012 mig inkluderat, har också blivit äldre. Och klarar man inte av att ha pengar låsta över tid ska man nog inte spendera dom på skepp.

Skrivet av Maysay:

Dessutom så har nog utvecklarna också börjat att lämna företaget för nya jobb.

Detta händer ju i dom flesta bolag i dom flesta branscher. Ja t.o.m. hos spelutvecklarna i Polen.

Edit: Jag håller med i Jim's tankar om utvecklingstiden.
https://youtu.be/flsXBpP5c7s

Medlem

"Över 3000 kr"... du menar över 30 000 kr va ^_^

Javelin destroyer går på 2500 dollar styck utan VAT


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

@lolBEEF: Hur långt är spelet från att ens nå beta? Jag tittar på lite streamers som spelar på alpha 3.0 test server med 20 fps ute i rymden med ingenting på skärmen i princip.
Early access i all ära, men hur tidig är den?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Inte för att vara negativ men spelet är ganska orealistiskt då man hör explosioner, jetmotorer och andra ljud i rymden. Rymden är ett vakuum och i vakuum kan man som människa inte höra ljud.
https://www.youtube.com/watch?v=L_FAPeaZT0g

Medlem
Skrivet av FN80:

@marcus8958: Jag tror inte att skins hade sålt lika bra.

90% npc, större spelbar karta, pang-pang yrket bara ett av många andra, skalande money sinks på större skepp, besättningsantal m.m. kommer göra det något svårare för spelare att "vinna" såsom i fps:er som bf etc.

Men jag kan hålla med om att det ser illa ut utifrån..väldigt illa, precis som fz skribenten framhäver mellan raderna i artikeln.

Jag är 100% säker på att P2W effekten kommer vara större i SC. Det finns inte en chans i världen att du som spelare kommer kunna spela till dig det dyraste skeppet på 8 timmar likt du kan i SWBF2.

Argumentet med money sinks är i stort sett samma som i WoW. Ju högre item level du har på din gear ju dyrare det kommer vara. Men fördelarna man får kommer utväga det negativa och du kommer kunna tjäna mer på använda dyrare saker.
Samma kommer vara i SC där ett dyrare skepp kommer vara bättre än ett mindre. Kanske kostar mer i drift (precis som gear i WoW) men fördelarna kommer vara att du kommer tjäna mer och därför göra driftkostnaden obetydlig.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Inte för att vara negativ men spelet är ganska orealistiskt då man hör explosioner, jetmotorer och andra ljud i rymden. Rymden är ett vakuum och i vakuum kan man som människa inte höra ljud.

Du är nog rolig på fester


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Om folk slutade kasta pengar på dem så kanske de släppt ett färdigt spel snart, men varje gång de får mer pengar får de ju mer tid att lägga på att "putsa" spelet istället för att göra det fullt spelbart och därefter fortsätta jobba på det. Föredrar definitivt Elite Dangerous tillvägagångssätt även om det innebar ett väldigt tomt spel till en början (men det är ju så klart två väldigt olika "rymdspel").
Kan - som jag brukar säga - bara hoppas att de inte krånglar till Sq42 med walking simulator, fps, "motorcykel-racing" osv och faktiskt snart släpper första "episoden". Tills dess får man lira Everspace, Elite Dangerous osv.

Men jäklar, imponerande att de får folk att betala så mycket pengar för "ingenting" år efter år och just att så få skriker pay2win trots att vi _egentligen_ inte vet någonting om hur det "slutgiltiga" "spelet" kommer att se ut och fungera. Gissningsvis är det bättre att satsa på några fonder och köpa skeppen om 3-4 år eller typ vid det tionde jubileumsåret. De måste ju sitta på kontoret och häpna över att folk faktiskt köper de här *sjukt* dyra icke existerande grejerna.

Inaktiv

"If it gets done"

"Development of Star Citizen began in 2011[3] and was originally planned for a release in 2014, and again in 2016, there is as of 2017 no official release date, and the game is still in active development. Squadron 42 was originally announced for a late 2015 release, but was delayed. As of November 2017, there is no definite release date."

Jaja, så länge man inte släpper en färdig produkt kan man heller inte få dåliga recensioner. DayZ style.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Du är nog rolig på fester

Eller hur!

Medlem
Skrivet av FN80:

@warh0g: Jag är evigt tacksam att cd project red hållit Cyberpunk 2077 bakom stängda dörrar annars hade det spelet också definerats som vaporware, ledsamt nog..

Det spelet är ju dock vaporware så det skriker om det. Annonserade det för flera år sedan och har fortfarande inte kunnat visa upp nånting från det. Fan både deathstranding och FFVII remake lär ju komma in cyberpunk 2077.

Fuck CD project

Medlem

Visst väntar jag också på spelet, men istället för att göra grafiken snyggare och snyggare (utgår de ifrån att alla har en 4k dyglig dator eftersom en del verkar köpa för 1000 tals kronor och mer?) så skulle ju content vara bra.
Är ibland inne i spelet (köpte minimum paket, och kanske det är problemet?) men tycker att det snabbt blir trokigt...
Kanske en mera rimligt och ärligt tidsestimering skulle hjälpa?

Medlem

@marcus8958: Vad är din definition av att "vinna" i SC? Ha det största skeppet? Ha flest credits på kontot? Mest kills?

Jag har mött spelare som aldrig kommer vilja befatta sig med dom större skeppen då dom t.ex. inte vill vara med i en större org för att kunna nyttja det, utan vill leva som i "Firefly". Vissa vill inte ens äga ett skepp utan vara besättningsmedlem på ett större skepp.

Alla har olika uppfattningar om vad "vinna" i SC innefattar. Vissa tycker att det inte finns något att "vinna".

Det här är en diskussion som kommer att hålla på långt efter vi har fått fred på jorden är jag rädd för.
Jag respekterar dock din åsikt även om vi står på varsin sida av debatten!

Medlem

Hur är det är spelet släppt eller är det beta eller något?

Medlem
Skrivet av Cane:

Det spelet är ju dock vaporware så det skriker om det. Annonserade det för flera år sedan och har fortfarande inte kunnat visa upp nånting från det. Fan både deathstranding och FFVII remake lär ju komma in cyberpunk 2077.

Fuck CD project

123
Skriv svar