Atom RPG kanaliserar gamla Wasteland och Fallout

Robot
Atom RPG kanaliserar gamla Wasteland och Fallout

För dig som tycker att radioaktiva rollspel är som bäst ur fågelperspektiv.

#atom-rpg, #fallout, #isometriskt


Medlem

They had me at "Your mission - to explore the wild and wondrous world of the Soviet Wasteland."

Den sovietiska vildmarken. Herrejösses. Man blir ju varm i kläderna bara man tänker på det. Kan bli sanlöst häftiga miljöer! Trettio-plus som man är blir man dessutom nostalgisk av dessa top down-RPG:s


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Älskar konceptet, designen och förebilderna. Det här köper jag direkt om inte early-access priset ligger på aaa-nivå.

Medlem

Mycket intressant, underligt att jag detta har passerat mig obemärkt. Älskar att videon är Fallout, fast i Sovjet. Får alltid lite STALKER/METRO vibbar när man hör rysk musik. Nu hoppas jag som bövelen att det är ett bra spel också, förväntningarna är thru the roof!

Medlem

Ser mycket intressant ut.
Blir nog ett köp om det kommer ur early access.

Medlem

Kul att introt (eller trailern, antar att det är introt i spelet också) har så tydliga referenser till Fallout. I vanliga fall skulle jag kalla det intertextuella referenser, men det här är mer direkta eller rakt av kopierade
Ser fram emot att se mer oavsett!

Medlem

Vill verkligen inte känna någon hype över spel längre men... JÄVLAR, detta triggar så många av mina crpg-spelsträngar att jag inte kan hjälpa det. Redan introt med den sovjetiska nyhetsuppläsaren sålde mig. Visst är det en homage till Fallout, men just retrofuturismen är den överlägset bästa delen av Fallout serien i mitt tycke.

Hoppas, hoppas, hoppas att det verkligen blir en sån underbar mix som de påstår att ATOM är, för de där punkterna de radade upp (utom GURPS, som jag inte har en aning om vad det är för slags rollspelsvärld) får mig att få ståpäls för att parafrasera Gunde Svan. Sist jag kände en hype liknande detta var när Torment: Tides of Numera tillkännagavs och det är tyvärr även det spel jag blivit mest besviken över, kanske någonsin faktiskt.

Avstängd

När ska ni recensera indi rollspelet Underrail?

http://www.underrail.com/

Medlem

Ja tack, man kan bara våga att hoppas det släpps till ps4 . Och inte det kapitalistiska Xbox . Lul.

Medlem

Najs, men avvaktar ännu ett spel i early access.

Medlem

Verkar riktigt nice


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

dom har verkligen lånat friskt ser väldigt likt fallout 1 och 2 på vissa saker fast i sovjet
Kan bli intressant gillar denna typ av spel.

Medlem

Spännande, men håller mig till release. Vill ha hela upplevelsen färdig innan jag dyker in. Ni som väljer att testa idag får gärna rapportera tillbaka hit.

Medlem

Älskar Fallout - Check
Älskar Wasteland - Check
Älskar S.t.a.l.k.e.r - Check
Älskar Metro - Check
Älskar post apokalyptiska spel överlag - Check

Och där kör vi installationen av Atom RPG - early access på Steam
Let's GO!!!!
Skall bli så spännande!

Medlem

Har kört en timme nu och det känns som en mix av The Fall: Last Days of Gaia och Fallout.
Väldigt behaglig UI och väldigt lik Fallouts.
Resten av grafiken är som i The Fall: Last Days of Gaia fast bättre såklart.
Jag måste säga att jag gillar vad jag upplevt än så länge och jag tror att de kan skapa en fantastisk spelvärld här.
Bådar gott än så länge och nu skall jag vidare i Atom:s värld
Återkommer med mer info senare.

Medlem

@Mindrax: Låter bra. Gillade The Fall även om jag minns det som lite buggigt

Medlem

Jag hade inga större problem med The Fall: Last Days of Gaia och klarade dessutom av hela spelet. Dock så körde jag en fan-made patch på det som fixade mycket problem.
Gillade det riktigt mycket och hade gärna sett en remake på det spelet

1
Skriv svar